Kan en kvinde fri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.115 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2019

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger? Kunne godt tænkt mig at hører hvad i syntes ? Er der nogle af jer kvinder der har gjort det? Og hvordan planlagde i det  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2019

321

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger? Kunne godt tænkt mig at hører hvad i syntes ? Er der nogle af jer kvinder der har gjort det? Og hvordan planlagde i det  

Har ikke selv gjort det. Men er det ikke skudår næste år? I følge gammel skik og tradition må kvinder fri til manden på skuddagen. Det er den 24. Februar 2020 mener jeg. 

Anmeld Citér

1. august 2019

Tommelise

Jeg synes sagtens, en kvinde kan fri.

Jeg har dog ikke selv prøvet at fri.

Anmeld Citér

1. august 2019

Tommelise

321 skriver:

Har ikke selv gjort det. Men er det ikke skudår næste år? I følge gammel skik og tradition må kvinder fri til manden på skuddagen. Det er den 24. Februar 2020 mener jeg. 

Ja, og hvis han siger nej, så skal han give hende 12 par handler eller noget i den retning.

Kvinder må nu fri hver eneste dag hele året, uanset om det er skudår eller ej 

Anmeld Citér

1. august 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ja kvinder kan sagtens fri  

Har selv overvejet det, men er kommet frem til at jeg godt vil have at det er ham der tager initiativ til at blive gift, eftersom det var mit initiativ at vi overhovedet blev kærester. Han må også godt lige vise sin begejstring for mig  

Anmeld Citér

1. august 2019

321

Tommelise skriver:

Ja, og hvis han siger nej, så skal han give hende 12 par handler eller noget i den retning.

Kvinder må nu fri hver eneste dag hele året, uanset om det er skudår eller ej 

Sku træls at ende ud med 12 par handsker hvis han siger nej 

Men synes nu det kunne være meget romantisk at fri på skuddagen, når det er gammel skik medmindre ts har en anden dag der betyder noget for hende. 

TS - synes sagtens du som kvinde kan fri(også på andre dage end skuddagen).

Anmeld Citér

1. august 2019

Tommelise

321 skriver:

Sku træls at ende ud med 12 par handsker hvis han siger nej 

Men synes nu det kunne være meget romantisk at fri på skuddagen, når det er gammel skik medmindre ts har en anden dag der betyder noget for hende. 

TS - synes sagtens du som kvinde kan fri(også på andre dage end skuddagen).

Ja det kunne det da helt sikkert være romantisk.  Så har hun også god tid til at forberede det.

Håber der er andre, der er lidt mere kreative end mig i forhold til ideer.

Min far har altid sagt, at det var min mor, der friede til ham. Og hun siger, at det er rigtigt, at det var hende, der bragte det på bane, at hun syntes, de skulle giftes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.