Har i et bud på hvad der mon er med min dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.344 visninger
13 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. august 2019

LSS

Min dreng på 3 blev syg igår. Høj feber (over 40), ondt i munden, belægninger på tunge og tænder.

Han ser syner (formentlig pga den høje feber). 

Nå men vi er så netop kommet hjem fra lægen, så fandt fine øre, fin hals/mund (udover belægning, som han siger er fra en eller anden given infektion), hjerte og lunger lyder som de skal og podning fra halsen var negativ. Men hans infektionstal er på 197, og lægen ved ikke hvorfor. 

Han udskrev dog noget antibiotika og sagde at vi kunne tage hjem men hvis han fik det værre skulle vi ringe igen. Da vi var ved lægen glemte jeg at spørge om det måske kan værre kyssesyge? Det har min datter haft, hun havde dog ikke feber. Men ellers minder symptomerne  lidt om hinanden, lægen nævnte bare ikke kyssesyge. 

Jeg vil selvfølgelig gerne have han får det bedre, men samtidig er jeg ikke så meget for bare at give ham medicin uden at vide hvorfor han egentlig skal have det. Håber i forstår. 

Har i nogle bud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2019

Missyou

Undskyld men forstår simpelthen ikke at i er sendt hjem. Min 2 årige havde engang et infektionstal på knap 200 og egen læge kun e ingen årsag finde. Men havde havde tårnhøj feber og var meget sløj. 

Vi røg direkte på børneafdelingen da lægen sagde at børn skal indlægges akut ved infektiknstal over 150. 

Det viste sig min søn havde blodforgiftning med menigitisbakterier... ikke at det er det din søn har men synes han burde undersøges ordentligt med så højt et infektionstal..

Anmeld Citér

1. august 2019

LSS

Missyou skriver:

Undskyld men forstår simpelthen ikke at i er sendt hjem. Min 2 årige havde engang et infektionstal på knap 200 og egen læge kun e ingen årsag finde. Men havde havde tårnhøj feber og var meget sløj. 

Vi røg direkte på børneafdelingen da lægen sagde at børn skal indlægges akut ved infektiknstal over 150. 

Det viste sig min søn havde blodforgiftning med menigitisbakterier... ikke at det er det din søn har men synes han burde undersøges ordentligt med så højt et infektionstal..

Puha  hvordan endte forløbet med din søn? 

Min dreng er lige faldet i søvn igen, jeg forventer ikke han har det bedre når han vågner men så må jeg afsted med ham.

Anmeld Citér

1. august 2019

Missyou

LSS skriver:

Puha  hvordan endte forløbet med din søn? 

Min dreng er lige faldet i søvn igen, jeg forventer ikke han har det bedre når han vågner men så må jeg afsted med ham.

Det gik heldigvis godt. Så snart en børnelæge så ham fil han med det samme taget en rygmarvsprøve, og blev med de samme sat på meget skrap antibiotika direkte i blodåren, den dosis som hvis han havde menigitis, for som de sagde Better safe than sorry. VU var indlagt i en uge hvor han fik medicin i droppet morgen og aften og han fik det langsomt bedre. 

Havde han ikke blevet startet på medicin den dag kunne der ifølge lægen have spredt sig til hjernen og så kunne det have endt fatalt. 

Anmeld Citér

1. august 2019

LSS

Missyou skriver:

Det gik heldigvis godt. Så snart en børnelæge så ham fil han med det samme taget en rygmarvsprøve, og blev med de samme sat på meget skrap antibiotika direkte i blodåren, den dosis som hvis han havde menigitis, for som de sagde Better safe than sorry. VU var indlagt i en uge hvor han fik medicin i droppet morgen og aften og han fik det langsomt bedre. 

Havde han ikke blevet startet på medicin den dag kunne der ifølge lægen have spredt sig til hjernen og så kunne det have endt fatalt. 

Jeg bliver da bekymret nu. Havde din søn det som jeg beskriver min har det? 

Anmeld Citér

1. august 2019

Missyou

LSS skriver:

Jeg bliver da bekymret nu. Havde din søn det som jeg beskriver min har det? 

Min havde 40+ i feber. Var ligeglad med alt. Han var super dårlig. Sov helt vildt meget og var forvirret og fik kulderystelser når han sov. 

Anmeld Citér

1. august 2019

LSS

Missyou skriver:

Min havde 40+ i feber. Var ligeglad med alt. Han var super dårlig. Sov helt vildt meget og var forvirret og fik kulderystelser når han sov. 

Det er også sådan min søn er. Og så det høje infektions tal. 

Ved du om den podning egen læge kan lave i halsen udelukker kyssesyge hvis podningen er negativ? 

Da min datter havde kyssesyge fandt de ud af det ved hjælp af en blodprøve nemlig 

Anmeld Citér

1. august 2019

Missyou

LSS skriver:

Det er også sådan min søn er. Og så det høje infektions tal. 

Ved du om den podning egen læge kan lave i halsen udelukker kyssesyge hvis podningen er negativ? 

Da min datter havde kyssesyge fandt de ud af det ved hjælp af en blodprøve nemlig 

Det kan jeg desværre ikke svare på, vi har aldrig fået lavet sådan en test.

Anmeld Citér

1. august 2019

Ena

Jeg ville ringe til lægen igen, og hvis der ikke bliver reageret yderligere på det, ville jeg ringe til vagtlægen, når jeres egen læge lukker. Et så højt infektionstal ville virkelig bekymre mig. 

Anmeld Citér

1. august 2019

Catrine88

Min datter var syg da hun var 3. Mega høj feber, men de vidste ikke hvad hun fejlede. Infektionstal på 250. Jeg blev sendt hjem med hende 3 gange på en uge indtil der var en ved lægevagten som endelig tog det seriøst og indlagde hende. De fandt aldrig rigtigt ud af hvad hun fejlede. Men en uge indlagt og med en masse penicilin var hun rask. Så synes næsten du skal afsted med ham igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.