Kan man springe en mens over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

493 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg har normalt en lidt svingende cyklus mellem 32 dage og 40 dage. (har jeg altid haft).

Men nu er jeg på 48 dagen og har ikke skyggen af min mens. Har aldrig prøvet at der gik SÅ lang tid. Har selvfølgelig testet og de er negative, men er det normalt at man kan springe en menstruation over? Kan det være overgangsalder? Er kun 27 år.

Skal siges jer kæmper med angst og stress, skal til at have en sygemelding fra min læge, da filmen er gået helt ned igen. (er studerende.) Så måske det derfor min mens er skubbet?

Kan virkelig ikke lide at tingene ikke er som de plejer. Så håber nogen her kan hjælpe mig til at få ro på. 

Hvis jeg er gravid igen (vi har to døtre, men min psyke kan ikke holde til sådan en bekymring også,) så er det helt utroligt for to test er negative og vi beskytter os med kondomer hver gang. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Ja man kan sakkens springe en mens over. Har prøvet det et par gang. 

Anmeld Citér

30. juli 2019

Anonym

Ja, det kan du. 

Det kræver meget energi for kroppen at have mens. Hvis alt din energi går på at være psykisk belastet, så er det helt normalt, at din mens udskydes eller udebliver en periode. 

Det er det samme, hvis du var presset hårdt fysisk. Så ville din krop også nedprioritere at have mens for at sikre “overlevelse”. 

Tag nogle gode dybe ind og lange udåndinger og tænk på, at det sker for mange kvinder gennem deres liv. Det er også sket for mig...

Anmeld Citér

30. juli 2019

Lavina

Nej, man springer aldrig en mens over. Du har bare ikke haft din ægløsning endnu, hvilket er meget normalt i stressede perioder. Kroppen tænker at det ikke er et smart tidspunkt at blive gravid på. Du vil få din ægløsning på et tidspunkt og 14 dage derefter vil du få din mens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.