Epilepsi hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2019

Anonym trådstarter

Min søn havde for noget tid feber hvor han sov under opsyn. 

Der lagde vi mærke til at han spjættede i søvne (meget voldsomt)

- efterfølgende har vi ikke tænkt videre over det, da vi fik at vide det var helt normalt ved høj feber.

Det er 1,5-2 måneder siden.

Efter(måske også før), har vi tit hørt høje bump fra hans værelse, altså som om han stødte ind i sengen.

Det sker hver nat og flere gange, jeg var derinde før hvor det også skete, og det var et  voldsomt spjæt ligesom da han havde høj feber. - nogle nætter vågner han og er meget ulykkelig og virker lidt forvirret.

Kan det være epilepsi eller begyndende og er det noget vi bør gå videre med? - Han er 2,5 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal selvfølgelig kontakte din læge i morgen. 

Da min ene søn var spæd, var der mistanke om epilepsi, og han blev indlagt med det samme og udredt med det samme. 

Det skal virkelig tages alvorligt.

Anmeld Citér

29. juli 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er en god idé at kontakte læge hvis du er bekymret. Jeg vil bare sige det ikke nødvendigvis er noget alvorligt. Jeg har hele mit liv spættet i søvne, især i tiden efter jeg er faldet i søvn. Nogle gang så voldsomt at jeg har vækket mig selv - selv her i voksne liv. 

Anmeld Citér

29. juli 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Min søn havde for noget tid feber hvor han sov under opsyn. 

Der lagde vi mærke til at han spjættede i søvne (meget voldsomt)

- efterfølgende har vi ikke tænkt videre over det, da vi fik at vide det var helt normalt ved høj feber.

Det er 1,5-2 måneder siden.

Efter(måske også før), har vi tit hørt høje bump fra hans værelse, altså som om han stødte ind i sengen.

Det sker hver nat og flere gange, jeg var derinde før hvor det også skete, og det var et  voldsomt spjæt ligesom da han havde høj feber. - nogle nætter vågner han og er meget ulykkelig og virker lidt forvirret.

Kan det være epilepsi eller begyndende og er det noget vi bør gå videre med? - Han er 2,5 år

Sådan sover min yngste datter også, og har altid gjort det. Hun vækker tit mig, men det er ikke farligt. Hun har også altid råbt meget i søvne, hvilket har givet en ret træt mor. Begge dele er heldigvis blevet bedre, nu er hun snart fem et halvt år.  

Anmeld Citér

29. juli 2019

Anonym trådstarter

Har læst meget om det, og 1-2 af typerne kunne godt passe med ham, grunden til at jeg mistænker det lidt er, at han også har andre vanskeligheder.

Han er ørebarn med dræn i begge øre. Han har +4 og +4,5 på øjnene.

Han er bagud sprogligt (dog begynder der virkelig at ske noget nu her), har falder meget (derfor vi tjekkede øjnene og brillerne har hjulpet på det), kan ikke lide at gynge (tænker ørene). 

Han har særlig pt store følelsesmæssige udbrud (bliver rasende, hvis man træder bare lidt udenfor det han havde tænkt sig).

Så han har nogle OBS ting, jeg kan læse godt kan have noget med epilepsi at gøre og det kan selvfølgelig sagtens “bare” skyldes øjne og øre og udviklingsfase eller en temperamentsfuld ung herre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.