Skimmelsvamp - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2019

Anonym trådstarter

Hjælp, hvordan griber jeg det her an 

Under min trappe har der et stykke tid været skimmelsvamp. Det har jeg så sprøjtet med Rodalon skimmelsvamp i dag og ville skrubbe det af. Så røg tapetet af.. Jeg har taget 2 billeder.. 

Jeg bor i rækkehus til leje. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2019

Bibi 1234

Anonym skriver:

Hjælp, hvordan griber jeg det her an 

Under min trappe har der et stykke tid været skimmelsvamp. Det har jeg så sprøjtet med Rodalon skimmelsvamp i dag og ville skrubbe det af. Så røg tapetet af.. Jeg har taget 2 billeder.. 

Jeg bor i rækkehus til leje. 

Ring til udlejer - det ser ikke for godt ud 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Tommelise

Helt enig. 

Du skal have fat i din udlejer. 

Jeg bor også til leje og har haft lidt skimmelsvamp i soveværelset. Det er blevet fjernet af fagfolk for udlejers regning.

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Helt enig. 

Du skal have fat i din udlejer. 

Jeg bor også til leje og har haft lidt skimmelsvamp i soveværelset. Det er blevet fjernet af fagfolk for udlejers regning.

Og det ER for udlejes regning? Hvad hvis de finder ud af at det er en ikke ordentlig tilsluttet vaskemaskine? Jeg ved ikk om det er derfor men har en mistanke 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Og det ER for udlejes regning? Hvad hvis de finder ud af at det er en ikke ordentlig tilsluttet vaskemaskine? Jeg ved ikk om det er derfor men har en mistanke 

Man kan ikke være helt sikker på, at det bliver for udlejers regning, hvis det bliver vurderet, at man selv er skyld i skimmelsvampen.

Hvis din udlejer mener, at det er din egen skyld og ikke vil betale for det, så kan I få en fra kommunen til at komme og kigge på det.

Jeg har haft det af et flere omgange. Heldigvis på et lille areal.

Jeg har en god udlejer (eller rettere sagt havde, for lejligheden er lige blevet solgt - jeg har dog ingen grund til at tro, at den nye udlejer ikke er god), og han fik det udbedret i første omgang.

I anden omgang sendte han billeder til kommunen, og fik det svar, at det var så lidt, at jeg selv skulle fjerne det.

Min kæreste fjernede det, men det kom igen.

Til sidst blev min udlejer og jeg enige om, at vi skulle have en fra kommunen til at komme ud og kigge på det. 

Min udlejer foreslog, at det bare kunne males over, men ham fra kommunen sagde, at det ikke ville være nok, fordi sporerne havde sat sig. 

Der var for øvrigt et par håndværkere med, og i samarbejde med ham fra kommunen blev det aftalt, præcis hvad der skulle gøres, og så blev det fjernet igen for udlejers regning.

Jeg skal selvfølgelig selv sørge for at lufte godt ud og gøre rent - evt. bruge rodalon engang imellem.

Men det handler desværre også om selve bygningens beskaffenhed og nogle kuldebroer.

Heldigvis er det ikke kommet igen, og det skyldes forhåbentlig, at det blev gjort ordentligt den sidste gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.