Min tunge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg har været til en øre næse hals læge ang.min tunge. Pga jeg havde rigtig ondt i den på “toppen”. Øre næse Hald lægen kiggede mig gennem næsen, ned i munden og kunne ikke se noget unormalt. Han sagde at jeg skulle komme igen hvis det stadig var der efter en måned.

Det var der stadig og med en plet som “vokser” sig større. Jeg får blitzer hver anden dag og dette gør jo også hamrende ondt og er mega chikanerede.

Og jeg kommer så igen til samme øre næse hals læge som fortæller mig nu at jeg har en geografisk tunge og dette er helt ufarligt.

Og mere gjorde han ikke ved dette.

Kan det virkelig være rigtig at jeg skal gå med blitzer hver anden dag på tungen og at tungen er sådan “geografisk tunge”?

Jeg pisse bange for at det er noget farligt.

Jeg har haft piercing i tungen fra jeg var ca 16 år til for 3 måneder siden (nu 28 år) hvor jeg tog den ud fordi jeg simpelthen en morgen bare følte mig for gammel til den og ikke ønskede den længere.

Og først derefter er min tunge begyndt at chikanere mig.

Nogen der har oplevet at have sådan en tunge?

Og hvad vil i anbefale, hvad ville i gøre hvis det var jer? Kan tandlæger vide noget om sådan noget? Eller skal jeg prøve en helt 3.øre næse hals læge?

Er blevet podet for svamp på tungen af egen læge men det er det ikke..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Jeg har været til en øre næse hals læge ang.min tunge. Pga jeg havde rigtig ondt i den på “toppen”. Øre næse Hald lægen kiggede mig gennem næsen, ned i munden og kunne ikke se noget unormalt. Han sagde at jeg skulle komme igen hvis det stadig var der efter en måned.

Det var der stadig og med en plet som “vokser” sig større. Jeg får blitzer hver anden dag og dette gør jo også hamrende ondt og er mega chikanerede.

Og jeg kommer så igen til samme øre næse hals læge som fortæller mig nu at jeg har en geografisk tunge og dette er helt ufarligt.

Kan det virkelig være rigtig at jeg skal gå med blitzer hver anden dag på tungen og at tungen er sådan “geografisk tunge”?

Jeg har haft piercing i tungen fra jeg var ca 16 år til for 3 måneder siden (nu 28 år) hvor jeg tog den ud fordi jeg simpelthen en morgen bare følte mig for gammel til den og ikke ønskede den længere.

Og hvad vil i anbefale, hvad ville i gøre hvis det var jer? Kan tandlæger vide noget om sådan noget? Eller skal jeg prøve en helt 3.øre næse hals læge?

Skift til Zendium tandpasta. Colgate mm som indeholder skummemiddel giver blister.  

Anmeld Citér

27. juli 2019

Anonym trådstarter

Mamacita til 2 piger skriver:

Skift til Zendium tandpasta. Colgate mm som indeholder skummemiddel giver blister.  

Tak! Det vil jeg helt sikkert købe imorgen og starte på. Jeg bruger nemlig colgate. Tak

Anmeld Citér

28. juli 2019

Babilooo

Colgate er noget fanden har skabt. Der er er skummemiddel i (som ikke gør noget godt) der kan fremprovokerer blister. Jeg havde det også ofte før jeg skiftede til Zendium. 

Jeg har også hørt at longovital skulle hjælpe hvis man er slemt ramt.

når de gør rigtig ondt tager jeg en ørepind og kommer stærk alkohol på .. og så holder jeg den på blisten i lidt tid. Dette gentages nogle gange efter hinanden. Det gør lidt ondt men lammer ligesom blisten, så den ikke genere så meget når man spiser.

Anmeld Citér

28. juli 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Skift til Zendium tandpasta. Colgate mm som  giver blister.  Da jeg var 14 fik jeg så mange i en periode og der snakke jeg med tandlæge og han sagde det var colgate. Jeg fik sådan en prik på min tung også som jeg troede jeg var født med. Haha 1 mdr med zendium og den var væk. Colgate har meget i sig som ikke skal i vores krop.

Jeg 28 nu

Anmeld Citér

28. juli 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har også lidt ekstremt meget af blister. Som DN anden skriver. Skift til Zendium. Colgate er roden til alt ondt når man har bliste problemer. 

Derudover så tænker jeg om du kan have mundsvamp? Det er også ret smertefuldt. 

Også skal du holde dig fra stærk mad, tomater og sure produkter som citrus frugter. Det yder også til blister 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.