Vil ikke sove om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.400 visninger
9 svar
6 synes godt om
25. juli 2019

Pandaen

Hej alle, 

Vores dreng på lidt over en måned (cirka 6 uger) sover meget lidt i dagtimerne. Fra han vågner omkring klokken 7 om morgnen sover han kun ganske få lure i løbet af dagen og sjældent med en varighed på over 25-30 minutter.

Det er enormt opslidende for min kæreste, da hun sjældent får bare et øjebliks ro til personlig hygiejne, spise frokost eller bare være med sig sig et øjeblik.

Det virker som om at baby nærmest kæmper mod søvnen og vi oplever tit at lige før han ser ud til at lukke øjnene, så vågner han igen med et spjæt og så kan vi starte forfra. Arme og ben kører på ham som trommestikker, hvilket bestemt heller ikke hjælper søvnen på vej - jeg er begyndt at "burritofisere" ham i en dyne, altså hvor jeg låser hans arme og ben i dynen - det har jeg haft nogen succes med.

Vi vil enormt gerne have jeres erfaringer omkring, hvad vi kan gøre for at få ham til at sove i dagtimerne - lige nu hænger vi i med neglene

P.S Skulle nogen kende en god, moden babysitter i Nordsjælland (Frederikssund), der kan aflaste min kæreste i hverdagene, så skriv endelig til os

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2019

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg ville prøve at svøbe babyen (ligesom du gør - dog bare i et tæppe). I kan evt. få jeres sundhedsplejerske til at vise, hvordan I gør det bedst.

Anmeld Citér

25. juli 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Jeg tænker også svøb/"burrito" i dynen/tyndt tæppe nu det er varmt (den bruger jeg stadig på min 9mdrs) evt en varmepude/sok med ris i til at lægge over maven på baby, så der er lidt tyngde?  (Altså, ikke varmet op vel )

Kan du hjælpe med at smøre madpakke til dagen, så hun "bare" skal hive det ud af køleskabet? (Ting der kan spises koldt og med én hånd, f.eks. pastasalat er super) 

Har hun mulighed for at lade baby sove på hendes mave, så hun kan hvile imens? 

Slyngevugge er der også mange, der har held med (så skal man ikke selv rokke baby i armene)

Nu ved jeg ikkeom hun ammer, men mange børne (mine egne inkl) sov bare bedst med brystet i munden i starten

Har I haft den lille tjekket for spændinger? Det kan nogle gange indvirke på søvnen

Der findes også en fb gruppe for forældre, hvis børn sover kun 30 min. Hedder vist noget med 30-minutters babyer.  Masser af tip, trick og støtte

Og så kram! Det er fucking hårdt og opslidende! Men det bliver bedre en dag

Anmeld Citér

26. juli 2019

asphodel

Min baby sov kun 45 minutter af gangen i løbet af dagen de første seks måneder, til gengæld begyndte hun hurtigt at tage nogle lange stræk om natten. Jeg var dødtræt det første halve år, og jeg forsøgte alt. Jeg prøvede endda at vugge barnevognen i god tid før hun vågnede og længe efter, uden nogen som helst effekt, så det dér bedrevidende snak om at du baaaare skal gå en lang tur med barnevognen, så sover baby bare heeeele tiden, det passer ikke en skid på nogle babyer. Nogle babyer sover kun når de VIL sove.

Så jeg har ingen gode råd, for intet virkede på min baby udover tid, det ændrede sig af sig selv efter et halvt år. 

Anmeld Citér

26. juli 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Pandaen skriver:

Hej alle, 

Vores dreng på lidt over en måned (cirka 6 uger) sover meget lidt i dagtimerne. Fra han vågner omkring klokken 7 om morgnen sover han kun ganske få lure i løbet af dagen og sjældent med en varighed på over 25-30 minutter.

Det er enormt opslidende for min kæreste, da hun sjældent får bare et øjebliks ro til personlig hygiejne, spise frokost eller bare være med sig sig et øjeblik.

Det virker som om at baby nærmest kæmper mod søvnen og vi oplever tit at lige før han ser ud til at lukke øjnene, så vågner han igen med et spjæt og så kan vi starte forfra. Arme og ben kører på ham som trommestikker, hvilket bestemt heller ikke hjælper søvnen på vej - jeg er begyndt at "burritofisere" ham i en dyne, altså hvor jeg låser hans arme og ben i dynen - det har jeg haft nogen succes med.

Vi vil enormt gerne have jeres erfaringer omkring, hvad vi kan gøre for at få ham til at sove i dagtimerne - lige nu hænger vi i med neglene

P.S Skulle nogen kende en god, moden babysitter i Nordsjælland (Frederikssund), der kan aflaste min kæreste i hverdagene, så skriv endelig til os

Nu snakker du kun om at han ikke sover længe, men han er også kun en måned, nogle spædbørn sover ikke lange lure, når de er så små. 

Men hvordan er han ellers? Græder han meget? Kan han ligge for sig selv?? 

Sørg for at lave noget mad aftenen før, så hun bare skal tage det ud. Bad og sådan noget, kan hun jo gøre når du er hjemme. Ellers en vippestol eller bare et tæppe, når hun skal noget, så han er med. 
Og så lad ham ligge på maven, så kan hun ligge og slapper af på sofaen. 

Det er hårdt, men det vil ændre sig, og så må du jo sørge for at tage over, når du kommer hjem. eller en bedste kan komme forbi og gå en tur. 

Anmeld Citér

26. juli 2019

Babilooo

Hvad giver I på af tøj. Min søn blev født k samme varme og sov kun iført ble og nogle gane en tynd body. Med en stofble over. Hvis du laver en burrito af en dyne overopheder du jo barnet... tænker ihvertfald fald ikke det giver god søvn. Jeg ville måske tro mindre tøj/ tyndere tæppe kan være løsningen. 

Anmeld Citér

26. juli 2019

PØ90

Pandaen skriver:

Hej alle, 

Her hjalp det at vikle i en strækvikle. Han kunne sove flere timer. Det trygt og genkendeligt for baby at ligge så tæt på mor eller far.

Anmeld Citér

26. juli 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Udover alle de andre gode råd I har fået, så vil jeg råde jer til, at prøve at få jeres dreng til at sove flere gange om dagen - for han er formodentlig træt længe før med så få lure om dagen. Så når der maks er fået halvanden time og ofte mindre (tegnene bliver tydeligere når han bliver ældre) så påbegynder I putterutinen.

Anmeld Citér

26. juli 2019

Carina:-)

Pas på med at svøbe ham for varmt ,det kan være katastrofalt for spædbørn der ikke kan komme af med varmen.

Mine har de første mange mdr kun ville sove ved mig - så det eneste råd jeg kan give er nærhed og tryghed .

Det kan være rocker hårdt de første mdr men så må du aflaste når du er til stede . 

Jeg kom først i bad når min mand kom hjem osv- og sådan er det bare med babyer 

Anmeld Citér

27. juli 2019

Pandaen

BAE skriver:

Nu snakker du kun om at han ikke sover længe, men han er også kun en måned, nogle spædbørn sover ikke lange lure, når de er så små. 

Men hvordan er han ellers? Græder han meget? Kan han ligge for sig selv?? 

Sørg for at lave noget mad aftenen før, så hun bare skal tage det ud. Bad og sådan noget, kan hun jo gøre når du er hjemme. Ellers en vippestol eller bare et tæppe, når hun skal noget, så han er med. 
Og så lad ham ligge på maven, så kan hun ligge og slapper af på sofaen. 

Det er hårdt, men det vil ændre sig, og så må du jo sørge for at tage over, når du kommer hjem. eller en bedste kan komme forbi og gå en tur. 

Nej, han græder ikke specielt meget og kan også godt ligge for sig selv en tid, men så begynder at han blive utilfreds og det fører næsten altid til gråd.

Han falder aldrig i søvn af sig selv - det kræver altid at vi aktivt forsøger at få ham til at sove, og det kan tage alt mellem 5 minutter og en time - hvis vi får ham puttet før klokken 22 om aftnen så er det en sejr...

Vi ved godt begge at det bliver bedre - og det hjælper meget at alle herinde skriver at det bliver bedre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.