Vågentid ved baby 9 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.245 visninger
4 svar
0 synes godt om
25. juli 2019

Ebemor

Hvor længe kan/kunne jeres baby på 9 måneder holde sig vågen i løbet af dagen? 

JJeg er lidt nysgerrig fordi jeg har svært ved at få min baby til at sove om aftenen.. 

Det ser sådan ud lige nu:

3 timer fra morgen til formiddagslur og 3 timer igen inden eftermiddagslur og 5-6 timer om aftenen. Er det normalt nok? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg vil sige det er alt for meget vågen tid for en på 9 mdr. Hvornår går han i seng så? Hvis han kan nå 5-6 timer efter sidste lur? 

Min vågnede som regel ved 6 tiden dengang - og sov omkring fire timer om dagen og i seng igen ved 18 tiden. Jeg tror at man anbefaler omkring 15 timers søvn i døgnet for en på 9 mdr. Det kan du vidst google dig frem til 

Anmeld Citér

26. juli 2019

Ebemor

CKJ skriver:

Jeg vil sige det er alt for meget vågen tid for en på 9 mdr. Hvornår går han i seng så? Hvis han kan nå 5-6 timer efter sidste lur? 

Min vågnede som regel ved 6 tiden dengang - og sov omkring fire timer om dagen og i seng igen ved 18 tiden. Jeg tror at man anbefaler omkring 15 timers søvn i døgnet for en på 9 mdr. Det kan du vidst google dig frem til 

Jeg synes nemlig heller ikke det går helt op med at han skal nå at sove 14-15 timer som de anbefaler. Han sover mellem 11 og 13. Hans lure om dagen varer 40 minutter x 2. Og for tiden falder han i søvn mellem 19 og 23,alt efter hvornår han vil. Igår brugte jeg 4 timer på at få ham til at sove og jeg prøvede alt, synes jeg.

Og så vågnede han kl 8.00 her til morgen. Så det er 9 timer. Andre gange sover han 12 timer. Det er svært at finde en rytme synes jeg 

Anmeld Citér

26. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Måske det også er varmen?? 

Mig det er jo, heldigvis, kun anvisninger. Nogle børb sover jo mere end andre 

men prøv, at ligge ham lidt før om aftenen evt??

Anmeld Citér

26. juli 2019

hoejlund

Profilbillede for hoejlund

Min datter på 9 mdr. Har de sidste 2 dage pga. Varmen kun sovet én lur sidst på formiddagen, og så er hun vågen til hun bliver lagt i seng kl. 19. Men igen pga. Varmen sover hun rigtig dårligt, mange opvågninger. 

Men når det ikke er så varmt ser vores dag sådan her ud: 

Op kl. Ca. 6.45, da storebror skal i skole 

Lur ca. Kl. 9, sover ca. 1-2 timer. 

Lur igen mellem 12.30 og 14: sover ca. 1 time til 1,5. 

Og går i seng kl. 19, Og så har hun forsat 3-4 opvågninger efter hun er puttet, men hvor hun falder hurtigt i søvn igen, når hun puttes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.