Gode råd til ‘efterfødsels bivirkning’

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.500 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2019

KKLA

Profilbillede for KKLA

Hej med jer! 

Jeg fødte i maj en dejlig lille pige og har efterfølgende døjet utrolig meget med hård mave og derfor også ulidelige smerter ved toiletbesøg �� Det gør endda så ondt at skide (ja, det ord bruger vi herhjemme ��) at jeg får koldsved og bliver svimmel - og så bløder det også. Derfor er jeg virkelig nødt til at gøre noget ved det og håber måske at andre har oplevet at have kronisk hård mave efter fødsel og kan anbefale nogen piller eller andet der dur. Jeg har døjet med det i 2 måneder nu og toiletbesøg er det rene mareridt. 

Gode råd modtages med kyshånd! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg kan anbefale Husk - kan både tages som kapsler og som pulver.

Anmeld Citér

25. juli 2019

MEF

Jeg tog movicol efter fødsel, fordi jeg havde meget hård mave (ja faktisk så slemt at mine sting efter bristning sprang efter en meget hård toilet tur). Det virkede okay. Der findes flere forskellige slags laxantia som kan hjælpe dig. Bla movicol, magnesia, laxoberal dråber eller laktulose. På mig virkede movicol bedst, men laktulose er det der påvirker tarmen mindst efter brug. De andre kan god give lidt “doven” Tarm, det gør laktulose ikke på samme måde. 

Snak med dit apotek for at få råd om dine forskellige muligheder.

Ellers husk masser af væske og masser af motion og fiberrig kost. 

Anmeld Citér

28. juli 2019

Anonym

Jeg havde også besvær med hård mave efter anden graviditet. Min læge anbefalede mig at tage to magnesia hver aften inden sengetid (der går Ca 4 dage inden de rigtig begynder at virke) og så ellers drikke MEGET vand, gerne 3 l dagligt. Æbler, svesker, husk og hørfrø udblødt i vand er også godt. Men intet af det virker, hvis du ikke husker at få nok vand. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.