Ferie med 5,5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.571 visninger
10 svar
7 synes godt om
25. juli 2019

Mtwf

Jeg har en datter på 5,5 år, som går i seng ved 18-18.30 tiden. 

Vi skal til Thailand i 3 uger og skal derfor ud og spise de fleste aftner. 

Men hvad kan jeg gøre når hun skal sove? 

Hun er jo tung at bære på ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mon ikke hun kan holdes lidt længere vågen om aftenen i sin ferie? Ellers kan I måske tage ud og spise tidligt? 

Min mindste på 1,8 plejer også at sove 18.30 - men her i ferien har han ikke være i seng før tidligst 20 

Anmeld Citér

25. juli 2019

Babilooo

Mtwf skriver:

Rejseklapvogn... stærk far der bærer. Mine har aldrig sovet tidligt på ferier.. der sker for meget. 

jeg har  rejst i Thailand med mine drenge da de var 2 mnd, 1 1/2 år, 4 år og 6 og 8 år det er altid gået fint.

18.00-18.30 er da også tidlig for en på 5-6 år?

Anmeld Citér

25. juli 2019

Missyou

Jeg går selv meget op i at mine børn kommer i seng til tiden, også i ferier. Så havde det været mit barn så havde vi spist tidligt, eller spist på hotellet. Hun skal vel også have aftensmad?��☺️

Anmeld Citér

25. juli 2019

lineog4

Nu er der jo 5 timers tidsforskel til Thailand, så hvis hun beholder sin rytme med at gå i seng 18.3å dansk tid så betyder det, at klokken er 23.30. Så I lader da bare værd med at ændre hendes rytme, og lader jeres passe sammen med hendes og smutter i seng hele familien 23.30 Thailandsk tid og får en fantastisk ferie.

Anmeld Citér

25. juli 2019

lineog4

Missyou skriver:

Jeg går selv meget op i at mine børn kommer i seng til tiden, også i ferier. Så havde det været mit barn så havde vi spist tidligt, eller spist på hotellet. Hun skal vel også have aftensmad?��☺️

Og i Thailand behøver du slet ikke tænke over det, for de er 5 timer foran, så går dit barn i seng klokken 18, så går det bare i seng klokken 23 i Thailand og alt er i den skønneste orden 

Anmeld Citér

25. juli 2019

Missyou

lineog4 skriver:

Og i Thailand behøver du slet ikke tænke over det, for de er 5 timer foran, så går dit barn i seng klokken 18, så går det bare i seng klokken 23 i Thailand og alt er i den skønneste orden 

Ja se det kunne jeg også sagtens have fundet på ��

Anmeld Citér

25. juli 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mtwf skriver:

Jeg har også en 5-årig der går i seng kl 18. Når vi er på ferie eller bare generelt skal spise ude så spiser vi tidligt. Som i 16:30 ca, sådan at vi har tid til at hygge os. Og så kalkulerer vi med at hun nok kommer lidt senere i seng. 

Når det sker mange dage i træk f.eks. på ferie, så snupper vi en middagslur et par dage i løbet af ugen. 
Min pige står op ca kl 5 uanset hvornår hun går i seng, så når hun kommer sent i seng et par dage i træk bliver hun heelt udkørt, og kan stadig tage en lur på 2-3 timer. 

Anmeld Citér

26. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Lader hende sove i en rejseklapvogn? Eller rykker hendes sengetid en time og spiser ude allerede kl. 17? 

Jeg har kun været i Thailand med en halvstor baby. Så der spiste vi tidligt ud og var hjemme og putte ved 19-20 tiden. Havde sørget for at de steder vi boede så havde et sted vi voksne kunne hygge om aftenen (poolbar, altan, eller lignende), så vi kunne have nogle hyggelige aftener efter hun var puttet med babyalarmen ved hånden.

God ferie

Anmeld Citér

26. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vi har lige været i syd Amerika og der spiser man sent ift hvad vi ellers gør hos os (vi besøgte nogen vi kender , så derfor måtte vi følge den lokale rytme en del) ungerne på 4 og 7 klarede det godt, nogen dage var de vildt trætte når vi spiste ved 19.30-20 tiden, en enkelt aften måtte den lille bæres retur til hotellet. Men andre dage holdt vi simpelthen en lille siesta med en lur på værelset fra efter frokost til kl 14.30-15 ish. Så var de mere klar på en sen aften og vi var ikke ude i den aller stærkeste og varmeste middagssol. Win win og selvom de normalt ikke sover lur, var deT INTET problem her , der sker så meget på sådan en tur, så de var godt trætte  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.