TikTok app - erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

878 visninger
5 svar
2 synes godt om
24. juli 2019

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Mine døttre på hhv. 7 og 9 år plager ustandseligt om at få lov til at få spillet/app’en TikTok. Jeg har indtil nu sagt nej, men flere af deres veninder har det. Nu er jeg lidt i tvivl om jeg er lidt for skrap, men jeg bryder mig ikke om hele det der dele videoer cirkus. 

Hvad er jeres holdning og erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2019

Missyou

Jeg har selv TikTok. Det er IKKE et spil og jeg mener det er uegnet for børn under 15... 

Anmeld Citér

24. juli 2019

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger
Missyou skriver:

Jeg har selv TikTok. Det er IKKE et spil og jeg mener det er uegnet for børn under 15... 

Kan du begrunde, hvorfor du mener det er uegnet for børn under 15? 

Anmeld Citér

24. juli 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vores de store tikkede også om at få det(9 og 10 år). Min mand og jeg hentede selv appen ned for at få styr på hvad det var. 

Jeg aner ikke hvad aldersgrænsen er. Men i forhold til Snapchat, forsvinder billeder/videoer ikke bare og man står ligesom til regnskab for hvad det bliver delt. Jeg har sagt nej til Snapchat. 

Vi har lavet indstillinger, så vores børns konti er private. Yderligere har jeg en klar aftale med dem om at jeg ser videoer, før de lægger dem ud, hvilket de begge er indforstået med og det virker til de synes det er okay. Jeg synes de ting vores børn lægger ud, er alderssvarende og især vores datter ser rigtig meget kreativt på tiktok og bruger det som inspiration til bagning/pyntning af kager, klippe/klistreting og lignende. 

Men jeg må indrømme at når jeg ser nogle af mine børns venners videoer på tiktok, godt kan blive lidt forarget over at deres forældre ikke har mere “opsyn” med deres børn. Jeg synes de er for unge til at lægge udfordrende videoer ud.

Anmeld Citér

25. juli 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores pige på 10 år og dreng på 12 år har begge TikTok. 

Vores pige bruger det lystigt med sine veninder og de elsker det. Der er et stort fællesskab omkring det samt at vores pige har kontakt med nogen af de piger hun ikke så tit ser.

Vores børn har også oprettet en kanal sammen, hvor de laver videoer sammen.

Jeg mener, at man er en anelse hysterisk, hvis ens barn ellers er fornuftigt, hvis man siger nej. Man skal lærer sine børn, hvordan at man begår sig på de sociale medier og så kan man i øvrigt lavet sine profil privat.

Anmeld Citér

25. juli 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg hørte på et tidspunkt er program angående selvsamme app . 

Det er ret godt.  

Og som i alle er enige om. Det er en app der kræver stor bevågenhed fra forældre der giver lov til dette. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.