Fertilitetsbehandling i det offentlige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.538 visninger
5 svar
4 synes godt om
24. juli 2019

Møhle

Hej, jeg er ny herinde

Mig og min kone er så småt begyndt at overveje at få et fælles barn, men det er ikke noget vi selv kan klare, da vi jo er 2 piger. 

Jeg har søgt nettet igennem og synes ikke rigtig jeg får de svar som jeg gerne vil have, så håber at der er nogen der har noget erfaring inden for området og vil svare på et par spørgsmål.

Vi har tænkt os at benytte os at det offentlige, men skal man stadig  selv sørge for strå eller hvordan forgår det? Og hvad er udgifterne i forbindelse med det? 

Hvor mange forsøg får man, før den skal side i skabet. 

Og hvor lang ventetid kan man forvente?

På forhånd tak for hjælpen. 

Hilsen 

Møhle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Møhle skriver:

Hej, jeg er ny herinde

Mig og min kone er så småt begyndt at overveje at få et fælles barn, men det er ikke noget vi selv kan klare, da vi jo er 2 piger. 

Jeg har søgt nettet igennem og synes ikke rigtig jeg får de svar som jeg gerne vil have, så håber at der er nogen der har noget erfaring inden for området og vil svare på et par spørgsmål.

Vi har tænkt os at benytte os at det offentlige, men skal man stadig  selv sørge for strå eller hvordan forgår det? Og hvad er udgifterne i forbindelse med det? 

Hvor mange forsøg får man, før den skal side i skabet. 

Og hvor lang ventetid kan man forvente?

På forhånd tak for hjælpen. 

Hilsen 

Møhle

Hej ��

I kan sagtens i det offentlige, i skal til lægen og få henvisninger. 

Man har 3 forsøg mener at det er ca 70% af alle par der ender med en graviditet efter 3 forsøg

Ventetiden er lang i det offentlige de må afvise 3 gange før de skal tage jer ind, vi fik at vide at der sagtens kunne gå 1 år, pga min lave alder 24 

Hmm vi valgte privat og fortryder ikke

Anmeld Citér

24. juli 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Stinna Gundlund skriver:

Hej ��

I kan sagtens i det offentlige, i skal til lægen og få henvisninger. 

Man har 3 forsøg mener at det er ca 70% af alle par der ender med en graviditet efter 3 forsøg

Ventetiden er lang i det offentlige de må afvise 3 gange før de skal tage jer ind, vi fik at vide at der sagtens kunne gå 1 år, pga min lave alder 24 

Hmm vi valgte privat og fortryder ikke

Glemte at medicinen er okay dyr men efter man har givet ca 3800 kr så skal man ikke give mere ��

Anmeld Citér

24. juli 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg gik som enlig i Horsens. Det var IUI-D og den gang var der ikke lang ventetid, det var værre hvis man skulle i IVF behandling. Jeg var ikke i stimuleret cyklus, og kunne derfor nøjes med ægløsnings sprøjten, som ikke er så dyr 

Donor betaler man ikke for. Det er kun hvis i vælger at købe ekstra strå til fremtidige søskende. Det er for egen regning 

Anmeld Citér

25. juli 2019

Mas

Hej

Jeg vil lige tilføje at det er korrekt at man ikke betaler for donorstrå i det offentlige. Men på Hvidovre fik jeg at vide forrige år, at de ikke længere tilbød at man kunne bruge kendt donor, men kun anonym. Det har noget med prisen at gøre. Jeg spurgte om jeg kunne få lov til at betale selv, men det kunne man ikke. 

Jeg ved ikke om det er gældende i alle regioner, men hvis I har et ønske om kendt donor, så skal I måske lige forhøre jeg inden jeg står alt for længe på venteliste. 

Held og lykke med projektet:-) 

Anmeld Citér

31. juli 2019

Møhle

Mange tak for jeres svar. De har gjort det lidt nemmere at gennemskue hvordan systemet fungere  

Så er det jo bare at komme i gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.