Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Kan i anbefale nogle bøger til en pige på 9 år som læser rigtig godt? :-) Gerne en serie og noget som omhandler venskaber/skole/fritid osv. Hun er ikke så meget til fantasy bøger.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Min datter på 9 år er i fuld gang med Anemone-serien
Da jeg var 9 år (indrømmet - det er 20 år siden) elskede jeg at læse. Jeg læste hele bogserien om Miranda, der startede med “Miranda og perlekæden”. Den handler om en fattig svensk pige og hendes liv.
Herhjemme hitter muffinklub serien, Mille møgunge serien og regler for piger
Det er kun min egen anbefaling fra jeg selv var 9 år. Jeg læste hele Laura Ingalls Wilder serien. Miranda som en anden skriver slugte jeg også hurtigt. Hvis hun er modig, er der også alle Gåsehud-bøgerne af R. L. Stine.
Pigerne fra Nordsletten. 5 bøger med masser fantasi og eventyr. Min datter på 9 elsker dem
Min datter har læst hele Asta serien. De er virkelig gode, men ved ikke om de er for lette. Derudover er hun vild med Ole Lund Kierkegaard. Hvis hun er rigtig god, kunne Karla bøgerne måske være noget eller Toft Simonsens nye bog: børnene fra Sølvgade.
Sikke en masse gode forslag! Tusind tak :-)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128