Flytte på landet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2019

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg er alene med mine 3 børn på 2, 7 og 9 og står overfor en flytning. Jeg er dog i et dilemma, og jeg håber I vil give jeres besyv med.

Jeg har fået tilbudt en lejlighed i stueplan og med to store værelser og en lillebitte terrasse til. Lejligheden er 95m2 og ligger i den by, som jeg og ungerne altid har boet i. Der er 800m til ungernes skole og deres venner bor tæt på.

Samtidig har jeg fået tilbudt at leje et hus på 160m2, der ligger 3km udenfor den by, vi bor i nu. Huset har 5 værelser, en stor lukket have til og marker som nabo. 1,5km fra huset går der en cykelsti, som fører op til ungernes skole.

De to boliger koster det samme om måneden, men jeg er sådan i tvivl! På en måde hælder jeg klart til huset pga pladsen og haven, men lejligheden ligger så ungerne selv kan gå til og fra skole + de kan selv løbe om til deres venner. 

Hvad havde I gjort?

Vi bor på landet, 3 km til byen. Og med 5 børn.

Jeg ville klart vælge lejligheden. Uanset skolebus! De må kun bruge den til og med 3.klasse,  og der er altid kørelse til indkøb, legeaftaler, arrangementer. Især legeaftaler skal altid planlægges og kan aldrig foregå spontant. Fritidsinteresser skal der køres til hele tiden.  Vi har oplevet det som et være cirkus og meget planlægning.

Nu er vores unger store, og vi begynder at nyde tiden og roen på landet. Fuglene synger højere og ungerne har da også nydt at kunne spille bold i haven og at kunne råbe og synge højt i poolen kl 23 om aftenen. Og selvfølgelig har de også hygget sig i telt i haven.

Der er mange ting at sætte op mod hinanden. Du får det lettere i byen, mens der er mere ro til familien på landet.

Men igen, var det mig med så små børn,  så ville jeg vælge lejligheden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2019

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Jeg er alene med mine 3 børn på 2, 7 og 9 og står overfor en flytning. Jeg er dog i et dilemma, og jeg håber I vil give jeres besyv med.

Jeg har fået tilbudt en lejlighed i stueplan og med to store værelser og en lillebitte terrasse til. Lejligheden er 95m2 og ligger i den by, som jeg og ungerne altid har boet i. Der er 800m til ungernes skole og deres venner bor tæt på.

Samtidig har jeg fået tilbudt at leje et hus på 160m2, der ligger 3km udenfor den by, vi bor i nu. Huset har 5 værelser, en stor lukket have til og marker som nabo. 1,5km fra huset går der en cykelsti, som fører op til ungernes skole.

De to boliger koster det samme om måneden, men jeg er sådan i tvivl! På en måde hælder jeg klart til huset pga pladsen og haven, men lejligheden ligger så ungerne selv kan gå til og fra skole + de kan selv løbe om til deres venner. 

Hvad havde I gjort?

Jeg havde uden tvivl valgt lejligheden  

I og med at du er alene med de tre børn, så er der kun dig til at hente og bringe - og til at vedligeholde haven.. Sådan en have er for mange rarest at være i, hvis der er slået græs osv  

Hvis der er 1.5 km til cykelstien, hvordan skal børnene så komme op til den? 

Vi er lige flyttet til et område, hvor der er sikker skolevej, stisystemer mm Og det er en kæmpe frihed for både børn og voksne, at den store siden anden klasse selv har cyklet hen til veninderne  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.