Sterilisation eller ej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

947 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved godt, at i ikke kan træffe beslutningen for mig.. Ønsker bare at dele tanker.. 

Jeg er gravid med barn nr 3, og har termin om ikke så længe, og ved allerede nu, at jeg skal føde ved kejsersnit. Dette af grunde fra tidligere graviditeter. 

Jeg er i den forbindelse blevet tilbudt at blive steriliseret, hvilket jo ville være super nemt mht fremover, men alligevel også bare så endeligt. 

Som sagt er det 3. Barn, og jeg ved med mig selv, at jeg ikke skal have flere. 

Dette fordi, at alderen begynder at være imod mig ( er 41), overskuddet også skal være der til dem der er, gerne vil andre ting, ment på den måde, at det er nemmere at foretage sig forskellige ting med, eller uden, børnene hvis de ikke er helt små. Tænker fritidsaktiviteter, ferier, ture m.m.

Så fornuften siger helt klart, at jeg skal vælge at blive steriliseret.. Men alligevel er det også bare så endelig et valg at tage, uden at der er nogen form for vej tilbage 

Hvad er grunden til at i valgte at blive steriliseret, og hvilke tanker lå bag hos jer?? 

Håber der er nogle der vil dele. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2019

Janet1989

Altså jeg regner med når jeg har fået mit 2. Barn, så vil jeg steriliseres (omkring 34/35 år)

men hvis i er færdige med at få børn, så er det vel bare at få det gjort? Eller håber du på en mere? 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved godt, at i ikke kan træffe beslutningen for mig.. Ønsker bare at dele tanker.. 

Jeg er gravid med barn nr 3, og har termin om ikke så længe, og ved allerede nu, at jeg skal føde ved kejsersnit. Dette af grunde fra tidligere graviditeter. 

Jeg er i den forbindelse blevet tilbudt at blive steriliseret, hvilket jo ville være super nemt mht fremover, men alligevel også bare så endeligt. 

Dette fordi, at alderen begynder at være imod mig ( er 41), overskuddet også skal være der til dem der er, gerne vil andre ting, ment på den måde, at det er nemmere at foretage sig forskellige ting med, eller uden, børnene hvis de ikke er helt små. Tænker fritidsaktiviteter, ferier, ture m.m.

Så fornuften siger helt klart, at jeg skal vælge at blive steriliseret.. Men alligevel er det også bare så endelig et valg at tage, uden at der er nogen form for vej tilbage 

Hvad er grunden til at i valgte at blive steriliseret, og hvilke tanker lå bag hos jer?? 

Jeg valgte det ved 4. barn. Underskrev papirer ret tidligt i graviditeten, i fald det endte med ks, og det gjorde det så.

Jeg troede aldrig, at jeg skulle nå dertil, men jeg havde det rigtigt fint med det, da jeg lå der, og nu er det jo bare fedt at slippe for frygten for en graviditet.

Anmeld Citér

23. juli 2019

Anonym

Do it! Du er sikker på, du ikke ønsker flere, så gør det. Det er så dejlig nemt, når man ved, man "er færdig med at få børn" og hverken skal tænke på, at en upser kan ske, eller at fylde kroppen med gift 

Anmeld Citér

23. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Gør det! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.