Dressing og lage til salater- hit me!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
6 svar
2 synes godt om
21. juli 2019

Baby.mamma

Profilbillede for Baby.mamma
Glædens Tid

Heey.

Jeg søger lækre hjemmelavede dressinger til salater. Det kan også være lager, det afhænger jo af, hvad det skal bruges til. 

Jeg søger særligt en lækker (dressing) til rodfrugtsalat 

Men skriv gerne jeres favoritter, da jeg sad hele natten og fandt lækre salatopskrifter,og nu mangler inspiration til noget at putte ovenpå, hihi  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2019

Baby.mamma

Profilbillede for Baby.mamma
Glædens Tid

En opskrift anbefaledes der æbleeddike til, og det fandt jeg i skabet, uåben og fra Aarstiderne. Føj, ej det brød jeg mig ikke lige om, og sådan en anbefales flere steder til de salater jeg har set på nettet, men jeg vil gerne finde noget lidt andet  

Anmeld Citér

21. juli 2019

nemisis

Profilbillede for nemisis

Jeg laver gerne en klassisk dressing af olie, eddike, honning og sennep. Kom det i et patentglas og ryst det godt, så bliver det helt cremet i konsistensen. 

Ellers en tahin dressing. Består af to spsk. Tahin, 2spsk citronsaft, 1spsk honning og vand indtil konsistensen er som du kan lide den.

Anmeld Citér

21. juli 2019

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi kan godt lide dilddressing med hvidløg.

Creme fraiche,  Mayonnaise, dild, hvidløg, salt og peber

Anmeld Citér

21. juli 2019

1518

Profilbillede for 1518

Vi bruger mest en dressing af creme fraiche og ketchup smagt til med citronsaft, salt og peber. Den bruges både til salat, i pita, i tacos og til skaldyr. 

Anmeld Citér

21. juli 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vi laver oftest olie/eddike-dressinger. Jeg bryder mig ikke om cremefraichedressinger.

Har du prøver at lave dressing med æblecidereddike, eller er det fordi du har duftet til det at du ikke vil bruge det? 

Jeg vil foreslå at du prøver med olie/eddikedressing, du kan lave dem i alle afskygninger og tilsætte forskellige eddiker/syrer der giver en god smag til din salat. 

Jeg bruger fx hindbæreddike, det synes jeg er super lækkert til friske sommer salater og så søder jeg rigtig meget med agavesirup eller akaciehonning. 

Prøv at google dig frem til forskellige eddiker. Du kan også google vinaigrette, som er olie/eddike/citron dressinger, og få inspiration 

Anmeld Citér

21. juli 2019

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Jeg kan godt lide med lidt himbæreddike.. men ellers laver vi som regel en med masser af olivenolie, sennep, crema balsamico (eller alm, hvad man nu lige har) frisk hvidløg, salt, peber.. det er min absolutte favorit..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.