Brug af sutteklud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor tit bruger jeres barn sutteklud/bamse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.389 visninger
9 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2019

Ebemor

Jeg har en søn på 9 måneder som har svært ved at finde ro når han skal sove, både dag og nat. Han bruger sut, men ikke sutteklud (han vikler sig ind i den og bliver sur) men han har en bamse som han sover med hver nat.

Og her kommer mit spørgsmål så:

Hvor mange bruger bamse/suttekluden når de ikke skal sove?

Jeg kan se i min mødregruppen at nogle af deres børn leger med nussekluden indimellem, så jeg har tænkt på at tage bamsen ud af sengen for at se om han kan blive mere rolig i løbet af dagen. Han er virkelig dårlig til at ligge og slappe af og jeg tror tit han er mega overstimuleret og overtræt.

Har i fast suttekluden/bamsen i sengen eller bruger jeres børn dem når de er vågne? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2019

2018mor

Ebemor skriver:

Jeg har en søn på 9 måneder som har svært ved at finde ro når han skal sove, både dag og nat. Han bruger sut, men ikke sutteklud (han vikler sig ind i den og bliver sur) men han har en bamse som han sover med hver nat.

Jeg kan se i min mødregruppen at nogle af deres børn leger med nussekluden indimellem, så jeg har tænkt på at tage bamsen ud af sengen for at se om han kan blive mere rolig i løbet af dagen. Han er virkelig dårlig til at ligge og slappe af og jeg tror tit han er mega overstimuleret og overtræt.

Har i fast suttekluden/bamsen i sengen eller bruger jeres børn dem når de er vågne? 

Jeg hat svaret “kun når hun skal sove” - men hun får den også om dagen hvis hun har slået sig eller er meget ked af det. Hun bruger ikke sut, så den er hendes tryghed

Anmeld Citér

20. juli 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter elskede at putte med sin putteklud på sofaen indtil hun var ca 2 år og lagde den fra sig. Putteklud og sut på sofaen var det bedste efter en lang dag i vuggestue.

Så hun har også haft den i løbet af dagen når hun trængte til den.

Anmeld Citér

20. juli 2019

AnoMor

Ebemor skriver:

Min søn har aldrig været “afhængig” (i mangel af bedre ord) af sutteklud. Men jeg havde bundet en fast på hans sut som han altid sov med. Men hvis jeg tog den af sov han ligeså fint. Så det var vidst mest moderen her der syntes den var sød. Også var det nemmere T finde sutten om natten når han tabte den. 

Anmeld Citér

20. juli 2019

Soonmom

Vi har aldrig haft egentlige regler om det, men sut og nusseklud har altid været når de skulle sove i barnevogn eller seng (sut har dog først været fra de blev 1 år, indtil da har de også haft den i løbet af dagen) 

Anmeld Citér

21. juli 2019

Black Rose

2018mor skriver:

Jeg hat svaret “kun når hun skal sove” - men hun får den også om dagen hvis hun har slået sig eller er meget ked af det. Hun bruger ikke sut, så den er hendes tryghed

Samme her, vi bruger mest nussekluden til når sønnen skal sove, men også hvis han har slået sig og er ked, eller hvis han en dag er meget pylret og bare har brug for ro og tryghed 

Anmeld Citér

16. august 2022

Sebastian smidt .Ukraine.com

16. august 2022

Mortiltreogmåskefire

Når børn er 9 måneder kommer de ind i en fase hvor de får meget svært ved at falde i søvn, sådan har det været med alle mine, uanset om de brugte sut eller sutteklud

det jeg plejer at gør i den alder er at ligge mig ind på deres værelse ved siden af deres seng og lade som om at jeg sover  her er det vigtigt at døren er lukket og gardinet er trukket for. Det tager en måned ca før at de forstår at de skal ligge sig ned og sove, så i starten er de meget urolige eller sure osv. Nogen gange ligger vi og holder i hånd hvis de er lidt kede af det

Anmeld Citér

19. august 2022

0le4444777777

19. august 2022

0le4444777777

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.