Truende og voldelig eks mand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
5 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2019

Anonym trådstarter

Hej. 

Undskylder for et langt indlæg. 

Min søster har igennem flere år været gift med en hakvkriminel mand og har fået et barn med vedkommende. Som bror har jeg altid tænkt at han ikke var til at samle på, men han virkede oprigtig flink og god ved min søster, hvilket altid har været det vigtigste for mig.

Han har adskillige "små diagnoser" efter hvad jeg ved og kan på den ene side være verdens sødeste mand men på den anden side have et temperament hvor han går helt bersærk.

De blev skilt for cirka 1 år siden fordi han i nogle af deres skænderier til sidst endte med at skubbe/slå/tage halsgreb med armen rundt om halsen på min søster. Blev ikke anmeldt. På trods af alt dette fortsatte min søster med at se ham hver uge efterfølgende for at hendes søn skulle have kontakt til sin far (han har aldrig gjort noget fysisk ved sønnen som er omkring 2-4 år).

Efter hvad jeg ved har han stadig kørt psykisk terror på min søster imens de har været fra hinanden. Små trusler, vrede, skældud over ting som han ikke skal blande sig i.

Vi (min søsters familie) har kraftigt anbefalet hende at kontakte statsforvaltningen igennem hele forløbet, for at få forældremyndigheden, men det har hun ikke villet fordi hun ikke vil skabe yderligere problemer med eksmanden. Vi har også foreslået at hun anmeldte volden fra slutningen af deres forhold, men dette ville hun ligeledes ikke. Nok både af hensyn til hendes søn men også fordi hun har været bange.

Her 1 år efter fortæller manden ag han måske har fundet en ny kæreste, hvilket gør min søster meget ked af det. Hun elsker ham stadig. Men hun tager mod til sig og er sammen med en anden fyr til noget one night stand. Dette fortæller hun efterfølgende eksmanden som i mellemtiden er blevet droppet af hans nye kæreste. Hun fortæller det fordi eks manden kender mange i byen hvor hun bor, og hun mener det er bedst selv at fortælle ham det, fremfor at han hører det ude i byen. Hun fortæller det da hun skal hente hendes søn som eks manden har haft til overnatning. 

Han går helt amok, er ikke fysisk voldelig overfor hende, men skælder hende ud, råber og spytter ad hende. Imens sønnen er der. 

Sønnen og min søster begynder at gå hjem, men eksmanden går efter  og råber af hende hele vejen. Dagen efter tager han ud til hende og er der hele dagen (hvad han her siger og gør ved jeg ikke).

Manden er i mit hoved psykopat og jeg har lyst til at gennemtæske ham. Men har selv min egen lille familie som jeg ikke vil gøre til en del af det her. Desuden aner jeg ikke hvad han kan finde på hvis jeg konfronterer ham..

Hvad f.. K skal jeg gøre??

Min søster tør ingenting gøre, og holder øje med telefonen hele tiden hvor ikke at glippe er opkald fra ham (hun er bange for hvad han så kan finde på).

Der er ingen beviser på noget af alt det han har gjort. Andet end hvad hun siger. Hun lever i et trusselshelvede og ved ikke hvordan jeg kan hjælpe hende?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2019

Janet1989

Jeg tænker at din søster skal “grow some balls” og i er NØDT til at overbevise hende om at han ikke skal i nærheden af hende. For hvad nu hvis det går ud over sønnen en dag? 

Kan da heller ikke forestille mig at din søster har det særlig godt psykisk, efter at være kørt psykisk på af ham så længe. 

Evt kan hun vel tage på et krisecenter og tage den derfra? Hun er jo ikke direkte bange for ham, nok nærmere bange for hvad han kan finde på ... ved det er hårdt, men det er jo nærmest kun hende selv der kan tage første skridt .. hun er jo en voksen kvinde (formoder jeg?)

Anmeld Citér

18. juli 2019

MorTil3+

Det er din søster selv der skal sige stop ingen andre kan gøre noget, andet end at støtte hende og hjælpe hende hvis hun så tager skridtet. Hun skal gemme alt det han skriver og hvis muligt optage hvad han siger. Har selv været i sådan et forhold, efter 5 år stak jeg af og flyttede på krisecenter, fik en advokat til alle de retslige ting da jeg ikke selv kunne overskue det hele, jegbor i dag stadig med beskyttet adresse og de første mange år flyttede jeg rundt for at han ikke skulle finde mig og min datter. Men de sidste 5 år har jeg boet samme sted dog med overvågning af hele grunden, alarmer på huset og 2 store vagthunde. Så frygten er aldrig forsvundet og lever i dag med ptsd. 

Anmeld Citér

18. juli 2019

Anonym

Hej. 

Undskylder for et langt indlæg. 

Min søster har igennem flere år været gift med en hakvkriminel mand og har fået et barn med vedkommende. Som bror har jeg altid tænkt at han ikke var til at samle på, men han virkede oprigtig flink og god ved min søster, hvilket altid har været det vigtigste for mig.

Han har adskillige "små diagnoser" efter hvad jeg ved og kan på den ene side være verdens sødeste mand men på den anden side have et temperament hvor han går helt bersærk.

De blev skilt for cirka 1 år siden fordi han i nogle af deres skænderier til sidst endte med at skubbe/slå/tage halsgreb med armen rundt om halsen på min søster. Blev ikke anmeldt. På trods af alt dette fortsatte min søster med at se ham hver uge efterfølgende for at hendes søn skulle have kontakt til sin far (han har aldrig gjort noget fysisk ved sønnen som er omkring 2-4 år).

Efter hvad jeg ved har han stadig kørt psykisk terror på min søster imens de har været fra hinanden. Små trusler, vrede, skældud over ting som han ikke skal blande sig i.

Vi (min søsters familie) har kraftigt anbefalet hende at kontakte statsforvaltningen igennem hele forløbet, for at få forældremyndigheden, men det har hun ikke villet fordi hun ikke vil skabe yderligere problemer med eksmanden. Vi har også foreslået at hun anmeldte volden fra slutningen af deres forhold, men dette ville hun ligeledes ikke. Nok både af hensyn til hendes søn men også fordi hun har været bange.

Her 1 år efter fortæller manden ag han måske har fundet en ny kæreste, hvilket gør min søster meget ked af det. Hun elsker ham stadig. Men hun tager mod til sig og er sammen med en anden fyr til noget one night stand. Dette fortæller hun efterfølgende eksmanden som i mellemtiden er blevet droppet af hans nye kæreste. Hun fortæller det fordi eks manden kender mange i byen hvor hun bor, og hun mener det er bedst selv at fortælle ham det, fremfor at han hører det ude i byen. Hun fortæller det da hun skal hente hendes søn som eks manden har haft til overnatning. 

Han går helt amok, er ikke fysisk voldelig overfor hende, men skælder hende ud, råber og spytter ad hende. Imens sønnen er der. 

Sønnen og min søster begynder at gå hjem, men eksmanden går efter  og råber af hende hele vejen. Dagen efter tager han ud til hende og er der hele dagen (hvad han her siger og gør ved jeg ikke).

Manden er i mit hoved psykopat og jeg har lyst til at gennemtæske ham. Men har selv min egen lille familie som jeg ikke vil gøre til en del af det her. Desuden aner jeg ikke hvad han kan finde på hvis jeg konfronterer ham..

Hvad f.. K skal jeg gøre??

Min søster tør ingenting gøre, og holder øje med telefonen hele tiden hvor ikke at glippe er opkald fra ham (hun er bange for hvad han så kan finde på).

Der er ingen beviser på noget af alt det han har gjort. Andet end hvad hun siger. Hun lever i et trusselshelvede og ved ikke hvordan jeg kan hjælpe hende?? 

Bare lige som start: hun får ikke forældremyndigheden, og det vil heller ikke gøre nogen forskel, manden har stadig ret til samme samvær.

Dernæst, bland dig udenom, du/I er kun med til at optrappe konflikten. Hvis hun spørger om hjælp og støtte, så hjælp hende med at anmelde ham, og hvis I er bekymrede for sønnen, så informer hende om, at I vil lave en underretning for at få komnunal hjælp.

Anmeld Citér

18. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Din søster skal have professionel hjælp. Du og familien kan alene agere netværk og opbakning, men de svære og nødvendige beslutninger er nødt til at komme fra hende selv. Hun udsætter sig selv og din nevø for en kæmpe risiko lige nu og hun er nødt til at forstå, at hun pt. tillader meget store ar på sit barns sjæl, når far får lov at behandle mor på den måde. Hjælp hende til at kontakte mødrehjælpen eller det nærmeste krisecenter med det samme, de kan vejlede og guide bedre end nogen anden. Du kan også prøve selv at ringe til dem som pårørende, for at tale med nogen det har forstand på voldelige familieforhold. Held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

18. juli 2019

B&J

I kan ingen ting gøre. Kun lytte og sige de rigtige ting. Hun skal slev.

Sige hun vil gå til politiet

statsamtet 

få en god advokat 

komme til en psykolog og få noget hjælp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.