Behandling i dk eller udlandet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

810 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2019

koeapabshicar

Hej. 

Der var lige en idag der spurgte mig hvorfor vi ikke tager til Polen for at få barn nr 2.

Det havde jeg egenligt slet ikke tænkt over som værende en mulighed. Jeg har jo også et barn i forvejen som jeg ikke lige synes jeg sådan kan rejse til og fra og med osv. 

Men det har da alligevel sat et par tanker igang. 

Er der nogen derude der har gennemskuet priser? Succes rate? Osv. Er det bedre end dk? Tænker det er meget invaderede i ens dagligdag i forvejen at skulle i behandling, så forestiller mig lidt at det er mega besværligt at skulle frem og tilbage til Polen eller Cypern :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2019

Babilooo

De er dygtige nogle steder iudlandet ..: men der er også dygtige steder i dk.

Hvis det er ægdonation kan jeg anbefale Sankt Petersborg. De er meget professionelle.

Anmeld Citér

17. juli 2019

koeapabshicar

Tjullehej skriver:

De er dygtige nogle steder iudlandet ..: men der er også dygtige steder i dk.

Hvis det er ægdonation kan jeg anbefale Sankt Petersborg. De er meget professionelle.

Tak for svar. Det er helt almindelig icsi behandling. Tror det er derfor jeg ikke havde tænkt “ud af landet” for det plejer at være grundet særlige omstændigheder at folk søger ud, synes jeg :-)

Anmeld Citér

17. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Danske klinikker klarer sig generelt rigtig fint, især ved helt almindelige behandlinger. Fordele ved at søge udenlands kan være en mere liberal lovgivning (fx alder), kortere ventetid (fx ægdonation), osv. Selv ville jeg være ret tryg ved behandling på velrenomerede klinikker i fx Warszawa, Polen - men min mand taler også sproget flydende, og det ville betyde en del for mig - også selvom deres engelske generelt er fint og jeg fx uden tøven går til tandlægen i Polen  

Det største minus for mig - og grunden til at afskrive muligheden - er utvivlsomt logistikken. Når jeg tænker på hvor lang og besværlig behandling er bare hjemme i samme by jeg bor, ville jeg slet ikke kunne overskue processen i udlandet.

Anmeld Citér

17. juli 2019

Babilooo

Ofte kombineres en behandlingstur med ferie. Vi var i Grækenland i 10 dage og fik ægdonation samtidig med sommerferie.

Anmeld Citér

17. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Tjullehej skriver:

Ofte kombineres en behandlingstur med ferie. Vi var i Grækenland i 10 dage og fik ægdonation samtidig med sommerferie.

Det tror jeg næsten også, er den eneste måde at få det til at fungere på... men mange er jo igennem adskillige IVF/ICSI behandlinger ... og så mange ferier bliver alligevel også vanskeligt at få til at fungere?

Anmeld Citér

17. juli 2019

Babilooo

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det tror jeg næsten også, er den eneste måde at få det til at fungere på... men mange er jo igennem adskillige IVF/ICSI behandlinger ... og så mange ferier bliver alligevel også vanskeligt at få til at fungere?

Grunden til at mange får gentagende ivf og isci er fordi der er dårlige æg eller sæd. Når man er i behandling og får æg fra nogen der er i tyverne og top fertile er succes raten ca 50 pct pr oplægning. De fleste bliver gravide første eller anden gang. Første gang er ofte med friske æg. Anden gang og evt tredje gang er med fryseæg og kun en sviptur på en dag- max to.

Jeg passede det ind med en forlænget weekend.

Anmeld Citér

17. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Tjullehej skriver:

Grunden til at mange får gentagende ivf og isci er fordi der er dårlige æg eller sæd. Når man er i behandling og får æg fra nogen der er i tyverne og top fertile er succes raten ca 50 pct pr oplægning. De fleste bliver gravide første eller anden gang. Første gang er ofte med friske æg. Anden gang og evt tredje gang er med fryseæg og kun en sviptur på en dag- max to.

Jeg passede det ind med en forlænget weekend.

Nogle gange er det derfor, ja. I mit tilfælde tog det fire IVF uden problemer med hverken sæd eller æg. Men trådstarter skal i helt almindelig ICSI-behandling og har før opnået graviditet ved den metode, så derfor er donortanken måske ikke lige om hjørnet? 

Misforstå ikke - jeg er kun fortaler for at der er muligheder i udlandet!! Men spørgsmålet om hvorfor flere ikke vælger det allerede som udgangspunkt, fik mig til at tænke i førnævnte baner ...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.