9 måneder og mæthed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

735 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2019

Ebemor

Min søn på snart 9 måneder er meget ukoncentreret når han får sin mad. Han kigger rundt på alt muligt andet. Jeg er blevet i tvivl om om det er fordi han får for meget mad i løbet af dagen. 

Hvor tit giver i jeres mad og hvor store måltider? Og hvordan ser i om jeres små er mætte?

Giver i mellemmåltider formiddag og eftermiddag eller bare de store måltider morgen, middag og aften? Plus selvfølgelig et par flasker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ebemor skriver:

Min søn på snart 9 måneder er meget ukoncentreret når han får sin mad. Han kigger rundt på alt muligt andet. Jeg er blevet i tvivl om om det er fordi han får for meget mad i løbet af dagen. 

Hvor tit giver i jeres mad og hvor store måltider? Og hvordan ser i om jeres små er mætte?

Giver i mellemmåltider formiddag og eftermiddag eller bare de store måltider morgen, middag og aften? Plus selvfølgelig et par flasker.

Jeg mener vi gav havregrød til morgenmad. Lege lidt og så en lur. Når han vågnede gav vi enten en flaske eller lidt frugt. Så lege igen. Så var det rugbrødsmadder til frokost. Og så lur igen. Når han så vågnede fik han flaske eller en bolle og lidt frugt. Så aftensmad. Og så putte med flaske. 

Kan ikke huske hvor meget flaske han fik på det tidspunkt derfor har jeg skrevet eller. Men han spiste hvad han spiste - nogle gange mere end andre. Nogle dage fik han et stykke legetøj med ved bordet og så hjalp jeg med at spise - altså på de dage hvor han sov mindre godt og derfor var træt. 

Anmeld Citér

16. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Må indrømme at jeg ikke har en særlig stram struktur i min søns madindtag. Slet ikke i disse uger, hvor vi rejser rundt i Sydeuropa og det hele er lidt løst. Men jeg synes at han spiser overraskende meget - fx havregrød og frugt når vi vågner, lidt æg og grønsager om formiddagen, brød og pålæg/grønt om eftermiddagen, familens almindelige aftensmad lige inden sengetid eller nogle gange også aftengrød, hvis vi har spist tidlig aftensmad... og så ammer jeg ham en 4-5 gange i døgnet alt efter hvornår det lige passer ham/os. Jeg tænker, at han er mæt, når han vender hovedet væk og ikke længere er interesseret i det jeg præsenterer ham for. Hvis han ikke spiser noget, venter jeg blot en times tid og prøver igen ...

Anmeld Citér

16. juli 2019

Birthdaybaby

Min søn er knap 10 mdr. Han får 1-2 dl havregrød til morgenmad. Kort derefter får han lidt yoghurt eller en skive brød (når vi spiser morgenmad). Efter formiddagslur får han en snack - det er oftest frugt, eller fx smoothie og 1/2 skive brød, knækbrød eller kiks. Til frokost spiser han mellem 1/2 og 2 rundtenom rugbrød med pålæg. Efter middagslur får han igen en snack og senere på eftermiddagen endnu en, lidt større snack. Til aftensmad spiser han det samme som os, i ligeså varierende mængder som til frokost. Inden nat får han tilbudt en flaske på +200 ml. Nogle dage drikker han den, andre gange smager han kun på den. 

Han burde drikke +350 ml mme, men han gider det slet ikke. 

Anmeld Citér

17. juli 2019

MinC

Min datter er 10 måneder om lidt og hendes madindtag er som følger:

7.00 Havregrød 

8.45 En halv bolle m div ost/pålæg, frugtmos og frisk frugt og puttes derefter til formiddagslur 

11.00 Frokost, rugbrød og grøntsagsmos ved siden af 

13.00 Ammes og puttes til lur

15.00 Bolle, frugt og frugtmos 

17.30 vores aftensmad og grøntsagsmos ved siden af

19.00 Godnatgrød 

20.00 Ammes og puttes til nat 

24.00 ammes 

Når hun bliver 10 måneder, så dropper vi amningen inden middagsluren. 

Hun er mæt, når hun ikke spiser mere. Men hun spiser meget, så jeg tænker ikke sådan over det. Hun spiser mere end sin storebror. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.