Udslæt/blære på penishovedet (dreng 9 år, billede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

857 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2019

Anonym trådstarter

Hej alle

Min søn på 9 år har igennem det sidste halve års tid i perioder klaget over ondt i tissemanden. Der kommer jævnligt sådan noget tyk hvidgullig væske ud, hvis han klemmer om urinrøret/penishovedet, og det lugter meget kraftigt. 

Vi var til læge for 3-4 måneder siden, hvor en sygeplejerske tjekkede ham, men ikke mente at der var noget. Han anbefalede bare at han skulle vaske den grundigt osv.

Der har ikke rigtig været noget i nogle måneder, men i de sidste par uger har der været tilbagevendende gener igen. I dag klager han så over både væske og smerter i den, og efter bad kommer ham ud og viser, at der omkring urinrøret er noget der ligner en form for blære. 

Vi er selvfølgelig på ferie, så jeg kan ikke rigtig komme til vores egen læge, men panikker altså lidt. Nogen der har oplevet lignende hos deres drenge? Overvejer seriøst at tage hjem før tid og få ham til læge...

Jeg prøver at sætte billede ind i kommentar.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2019

Anonym trådstarter

Slettet...

Anmeld Citér

16. juli 2019

Carina:-)

Du skal helt klart til lægen når han snakker om smerter osv.

Og så synes jeg du skal fjerne de billeder af dit barns kønsdele. 

Anmeld Citér

16. juli 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvis din læge ikke tager det seriøst, så må en anden læge indover.. Du skal i hvert fald til lægen, for det virker ikke helt normalt.. Måske det er en kønssygdom, som han er født med eller noget i den dur.. Er i hvert fald mit gæt.. Og ja så er jeg enig i, at du nok skal fjerne billederne og få en prof. til at kigge på det i stedet 

Anmeld Citér

16. juli 2019

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Du skal helt klart til lægen når han snakker om smerter osv.

Og så synes jeg du skal fjerne de billeder af dit barns kønsdele. 

Gjort...

Mon vagtlægen vil se på det? Egen læge har jo dømt det ufarligt...

Anmeld Citér

16. juli 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Hvis din læge ikke tager det seriøst, så må en anden læge indover.. Du skal i hvert fald til lægen, for det virker ikke helt normalt.. Måske det er en kønssygdom, som han er født med eller noget i den dur.. Er i hvert fald mit gæt.. Og ja så er jeg enig i, at du nok skal fjerne billederne og få en prof. til at kigge på det i stedet 

Vagtlægen i en anden landsdel ville ikke se det. Han mente det var irritation og bare skal skylles med klorhexidin. Han var slet ikke bekymret. 

Indrømmet, jeg panikker hurtigt... og går direkte til værste scenarie. Især omkring mine børn. Her tænkte jeg kræft... selvom de fleste kræftformer i det område ikke rigtig plejer at ramme så unge børn 

Vi skal helt sikkert til egen læge igen når vi kommer hjem, men prøver at tage lægevagtens ord for gode vare.

Anmeld Citér

16. juli 2019

Abracadabra

Jeg ville bestemt ikke tænke medfødt kønssygdom, medfødte kønssygdomme manifesterer sig stort set aldrig på kønsdelene og debuterer LANGT tidligere.

Umiddelbart lyder det mest af alt som smegma, på moderne dansk nakkeost. Hold det rent og overvej ballonering (særlig tisseteknik, hvor drengen holder forhuden lukket under vandladning, så forhuden fyldes med tis og dermed rengøres). 

Anmeld Citér

16. juli 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Vagtlægen i en anden landsdel ville ikke se det. Han mente det var irritation og bare skal skylles med klorhexidin. Han var slet ikke bekymret. 

Indrømmet, jeg panikker hurtigt... og går direkte til værste scenarie. Især omkring mine børn. Her tænkte jeg kræft... selvom de fleste kræftformer i det område ikke rigtig plejer at ramme så unge børn 

Vi skal helt sikkert til egen læge igen når vi kommer hjem, men prøver at tage lægevagtens ord for gode vare.

Og jeg ville på ingen mulig måde overhovedet nogensinde i hele verden tænke på kræft på penishovedet af en 9 årig. Slet, slet ikke. 

Anmeld Citér

16. juli 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Og jeg ville på ingen mulig måde overhovedet nogensinde i hele verden tænke på kræft på penishovedet af en 9 årig. Slet, slet ikke. 

Tak for svar. Jeg er virkelig dårlig til at håndtere den slags. Jeg er opmærksom på min reaktion og arbejder med den i samarbejde med min læge. Men kan ikke altid styre den. Det er vel sådan en form for generaliseret angst med katastrofetanker. Kommer altid, når mine børn bliver syge med noget jeg ikke selv kan forklare - og udspringer af nogle oplevelser hvis sundhedvæsenet har overset nogle voldsomme diagnoser (kræft) hos nogle af mine allernærmeste. Sorry... nu fik du lige en alt for lang forklaring på det...

Jeg har fjernet billedet, men det er tydeligt, at han har en rød hævet “krans” rundt om urinrøret. Resten af penishovedet er højst lidt rødt. Væsken der lugter er lidt tykkere en tis, og lugter meget kraftigt af urin/ammoniak. Han siger at han kan klemme noget væske ud en eller to gange dagligt og smerterne kommer uvilkårligt. Han har lige leget i en times tid med fysisk udfoldelse, og havde/har ikke smerter. Han har ikke feber, er glad og normal i alle andre henseender.

Det kommer i perioder, hvor vi så er ekstra opmærksomme på hygiejnen, ligesom jeg altid husker ham på at vaske sig når han er i bad. 

Tak for råd  Skal vi mon overveje intimsæve, eller gør det mere skade end gavn?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.