Tidligere tnbc (med ny profil)
ChesireKitty skriver:
Åh, jeg er ved at gå til af de konstante kampe mellem min "store" pige på knapt 5 og hendes lillebror på knapt 3. Hun vil simpelthen ikke lade ham lege med noget af deres legetøj. Når de bygger Lego skal hun altid have ALLE pladerne så han ikke har noget at bygge på, skal bruge ALLE figurerne, ALLE klodserne i den farve han bygger med og så videre, så han rent faktisk ikke har noget at lege med, hvilket han selvfølgelig bliver ked og sur over og så må jeg træde ind og prøve at mægle imellem dem, men min datter vil bare ikke give sig og det ender som regel med at jeg siger at hvis de ikke kan deles pænt om legetøjet, så må det bare blive pakket væk igen. Og det bliver det.
Det er det samme med dukker, bondegården og alt hvad jeg prøver at få dem til at lege med.
Hvad kan jeg gøre?
F.eks når de starter med at lege med lego, giver du dem halvdelen hver. (lav to kasser) og så må de starte med at lege på en måde.
Og så er din datter så stor at du kan snakke med hende. Hvorfor må lillebror ikke lege med det? Hvor ked af det han bliver og hvor ked af det, hun ville blive hvis hun ikke måtte lege med noget af legetøjet?
og ellers må du sætte dig ned sammen med dem, og vise hvordan man deler og hvordan man leger fint sammen..
Og så må der være konskvenser når hun ikke vil dele eller tager noget fra ham... At hun bliver fjernet, men lillebror som jo ikke har gjort noget, får lov til at lege videre(når du fjerner det hele, bliver han jo også straffet) Hun skal lære at hendes opførsel ikke er ok, og at det er ok at ville have noget, men man skal også dele.
Anmeld
Citér