Baby ammer meget lidt om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2019

fehår

Jeg har en datter på knap seks uger. Hun bliver fuldammet, og sidst hun blev vejet havde hun taget flot på. Hun er aktiv med god øjenkontakt og meget nysgerrig, når hun er vågen. Hun sover ikke særligt godt om dagen, selvom jeg har prøvet mange tiltag, inklusiv slyngevugge og vikle. Om morgenen tager hun et par gode, lange lure, men som dagen skrider frem, powernapper hun kun.

Hun har aldrig ammet ret meget om natten. Selv da hun var helt nyfødt, var det klokken 23, klokken 2 og 5. Men nu vil hun gerne sove ved 21-tiden. I nat vækkede jeg hende efter 6 timer, fordi ja, det virkede længe 

Hun spiste flot og aktivt i ti minutter, og da jeg tog hende op for at bøvse hende og skifte bryst, faldt hun tungt i søvn. Nu har hun sovet 3+ timer siden. 

Jeg er ikke bekymret for hendes trivsel, men bekymret for amningen. Vil jeg kunne opretholde min produktion om dagen, hvis hun i en periode sover så meget og ammer så lidt om natten? Hun ammer nærmest konstant fra klokken 17 til 20, hvis det gør en forskel, og får selvfølgelig lov til det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2019

Soonmom

Så længe hun tager på, ville jeg ikke vække, men derimod nyde min nattesøvn  

Anmeld Citér

14. juli 2019

fehår

Soonmom skriver:

Så længe hun tager på, ville jeg ikke vække, men derimod nyde min nattesøvn  

Jeg har et barn på 2, som stadig ikke sover igennem, så jeg får begrænset nattesøvn alligevel  

Anmeld Citér

14. juli 2019

Babilooo

Hvis hun tager på så aldrig vække. Mine kunne sove i næsten 8 timer uden amning fra 1 mnd - en gang imellem. 

Anmeld Citér

14. juli 2019

Janet1989

Min pige sov også nogenlunde igennem de første nætter - dog sov hun også elendigt om dagen - og gør det stadig. Højest en time, og ellers også powernaps. Nyd din nattesøvn og endelig ikke væk hende. 

Anmeld Citér

14. juli 2019

Soonmom

fehår skriver:

Jeg har et barn på 2, som stadig ikke sover igennem, så jeg får begrænset nattesøvn alligevel  

Det har jeg også og en på 3, men kunne ikke drømme om at vække hende på 11 dage hvis hun sover

Anmeld Citér

14. juli 2019

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
fehår skriver:

Jeg har en datter på knap seks uger. Hun bliver fuldammet, og sidst hun blev vejet havde hun taget flot på. Hun er aktiv med god øjenkontakt og meget nysgerrig, når hun er vågen. Hun sover ikke særligt godt om dagen, selvom jeg har prøvet mange tiltag, inklusiv slyngevugge og vikle. Om morgenen tager hun et par gode, lange lure, men som dagen skrider frem, powernapper hun kun.

Hun har aldrig ammet ret meget om natten. Selv da hun var helt nyfødt, var det klokken 23, klokken 2 og 5. Men nu vil hun gerne sove ved 21-tiden. I nat vækkede jeg hende efter 6 timer, fordi ja, det virkede længe 

Hun spiste flot og aktivt i ti minutter, og da jeg tog hende op for at bøvse hende og skifte bryst, faldt hun tungt i søvn. Nu har hun sovet 3+ timer siden. 

Jeg er ikke bekymret for hendes trivsel, men bekymret for amningen. Vil jeg kunne opretholde min produktion om dagen, hvis hun i en periode sover så meget og ammer så lidt om natten? Hun ammer nærmest konstant fra klokken 17 til 20, hvis det gør en forskel, og får selvfølgelig lov til det.

Hej 

Det kunne godt lyde som om, at hun tanker op mellem 17-20. Som de andre skriver, så ville jeg ikke vække, hvis hun tager på, som hun skal.

Jeg ville ikke være nervøs for at lade hende sove. ❤️ Nyd søvnen om natten. 

Anmeld Citér

14. juli 2019

fehår

Soonmom skriver:

Det har jeg også og en på 3, men kunne ikke drømme om at vække hende på 11 dage hvis hun sover

Nej, det var også derfor, jeg spurgte om råd, fordi jeg netop ikke syntes, det var smart

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.