Jeg har en datter på knap seks uger. Hun bliver fuldammet, og sidst hun blev vejet havde hun taget flot på. Hun er aktiv med god øjenkontakt og meget nysgerrig, når hun er vågen. Hun sover ikke særligt godt om dagen, selvom jeg har prøvet mange tiltag, inklusiv slyngevugge og vikle. Om morgenen tager hun et par gode, lange lure, men som dagen skrider frem, powernapper hun kun.
Hun har aldrig ammet ret meget om natten. Selv da hun var helt nyfødt, var det klokken 23, klokken 2 og 5. Men nu vil hun gerne sove ved 21-tiden. I nat vækkede jeg hende efter 6 timer, fordi ja, det virkede længe 
Hun spiste flot og aktivt i ti minutter, og da jeg tog hende op for at bøvse hende og skifte bryst, faldt hun tungt i søvn. Nu har hun sovet 3+ timer siden.
Jeg er ikke bekymret for hendes trivsel, men bekymret for amningen. Vil jeg kunne opretholde min produktion om dagen, hvis hun i en periode sover så meget og ammer så lidt om natten? Hun ammer nærmest konstant fra klokken 17 til 20, hvis det gør en forskel, og får selvfølgelig lov til det.
Anmeld
Citér