Igangsættelse med angusta piller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.168 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juli 2019

Happyme

Profilbillede for Happyme

Nogen der vil dele deres historie med igangsættelse af angusta piller  

jeg skal sættes igang med dem når jeg er 40+5 . 

Jeg var 1,5-2cm livmoderhals og knap 2cm åben da jeg var 40+0.

skal sættes igang pga forhøjet blodtryk og protein i mit urin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2019

Missyou

Jeg nåede kun at få 2. Blev sat igang 37+1. Tog den første om formiddagen, og så den anden efter det antal timer der nu skulle gå. Så fik jeg veer og skulle derfor ikke tage flere. Fødte kl 01.16 den nat ☺️

Anmeld Citér

12. juli 2019

Black Rose

Happyme skriver:

Jeg havde en helt fin oplevelse med dem :-) 

Jeg blev sat i gang en uge før termin, hvor jeg som dig havde 1,5-2 cm livmoderhals og så 1 cm åben. Fik første pille kl. 11 om formiddagen og fødte ret nøjagtigt 14 timer senere  Veerne kom omkring 8 timer efter første pille og jeg fik enten 3 eller 4 piller i alt, husker det ikke nøjagtigt 

Anmeld Citér

12. juli 2019

sne190810

Jeg var i uge 37, blev sat igang grundet svangerskabsforgiftning. 

Fik første pille fredag morgen, fødte først søndag formiddag :-) Har ikke så meget andet at sammenligne med, men umiddelbart gik det da som det skulle. 

Anmeld Citér

13. juli 2019

Christabelle

Jeg blev sat i gang 38+6 pga mistanke om for lidt fostervand. (var andengangs, og ikke umiddelbart hverken åben eller havde afkortet livmoderhals, som jeg lige husker det) 

Jeg tog pillerne kl 14 og 16. Fik 2 veer omkring 17.30. Tog pillerne kl 18, 20, 22. Der skete ikke mere. Tog pillen kl 00 og havde lidt niv og jag indtil omkring kl 2, herefter faldt jeg i søvn.

Kl 6 tog jeg en pille igen og så kom der regelmæssige veer, dog ikke særlig kraftige. Tog pillen kl 8 og veerne fortsatte. Havde 4 veer pr 10. minut. De nev lidt men gjorde ikke rigtig ondt. 

Tog på fødegangen til tjek kl 10.30, som aftalt dagen før. 5 cm åben. Vandet blev taget kl 11.30 og min søn er født kl 14.59 39+0.

Anmeld Citér

13. juli 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Happyme skriver:

Jeg havde en lidt træls oplevelse, men det er langt fra alle der har det. Og det er ikke til at vide om det havde været det samme uden igangsættelse. 
Jeg blev sat i gang 41+3, og blev indlagt med det samme pga højt blodtryk og protein i urin. 

Fik første dosis 11+30 hvorefter veerne ret hurtigt begyndte, men var uregelmæssige. De tog til i styrke som de skulle, men henover eftermiddagen udviklede det sig til vestorm. Det battede dog ikke meget, og kl ca 18 havde jeg kun udvidet mig fra 1½ til ca 3 cm. Jeg fik endnu en dosis og blev sendt op på vores stue igen. 
Kl 22 var jeg 4 cm og fik lov at komme på fødestue så jeg kunne komme i vand. Efter en time i karet kom jeg op og fik taget fostervandet, og kom derefter i vand igen. Efter endnu en time havde jeg ikke udvidet mig mærkbart mere, og bad om at få epidural. 
Mens den blev lagt udvidede jeg mig til 9 cm og 4 timer med presseveer begyndte. Undervejs dykkede babys hjerterytme et par gange, jeg fik feber og til sidst blev hendes iltniveau påvirket selvom jeg lå med iltmaske mellem veer, og hun blev taget med sugeko. Da hun kom ud var hun slap og trak ikke vejret ordenligt, så hun kom op på et bord med varme og fik maske på mens de forsøgte at få gang i hende. Efter en time fik jeg hende over til mig og kunne se min pige for første gang. 

Anmeld Citér

16. juli 2019

Camilla <3

Jeg blev sat igang med angusta og jeg havde faktisk frygtet det lidt. Syntes man høre så mange skrækhistorier. 

Anyway, jeg kom ind til tjek på terminsdagen. Får at vide jeg bliver indlagt og om eftermiddagen får jeg de første piller. Når at få piller to gange, men kan ikke mærke noget.

Får piller hver 2. Time hele næste dag, kan mærke lidt trækninger i maven, ikke noget der gør ondt eller noget. Jeg sender kæresten hjem (fredag) klokken 23  og klokken 01 mærker jeg et smæld. Jeg skynder mig ud på toilettet og så er det mit vand der er gået. 

Får kaldt kæresten ud til mig igen (JM mente ellers vi havde masser af tid. ), men klokken 3 kan jeg olle holde veerne ud mere. Kl. 3.30 får jeg en fødestue og klokken 6.50 er han født.  Jeg syntes jeg havde den mest fantastiske fødsel. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.