Jeg oplevede det også fra Ca 2-3 måneder efter fødslen og til mindst 9-10 måneder efter, hvor det begyndte at aftage. Muligvis i takt med at amningen blev skruet ned.
Min læge havde ingen forklaring, men havde hørt om det før. Vi snakkede om det når jeg alligevel var jævnligt forbi til barnets vaccinationer i det første år og valgte at se det lidt an. Hvis det fortsatte havde lægen nok sat gang i nogle undersøgelser af en slags. Men det gik altså over af sig selv.
Men det var frygtelig ubehageligt. Især om natten når kroppen havde ligget stille længe.
Det hjalp på smerterne i fødderne at bruge sko med god svangstøtte, da noget af det sandsynligvis kom fra nedsunken svang pga tyngde og hormoner i graviditeten. Dertil var en henvisning til fysioterapeut også gavnlig.
Mere generelt på smerterne i resten af kroppen, så hjalp blid og afslappet bevægelse/ motion, søvn (sov når baby sover!) og ordentlig, sund mad.
Mine led er næsten normale nu halvandet år efter fødslen. Det virker som om der stadig er en lille påvirkning i kroppen, men jeg har på fornemmelsen at det er fordi jeg stadig ammer. Så jeg regner med at det går helt i sig selv når amningen stopper helt.
Jeg synes du skal drøfte det med din læge. Måske kan det have noget at gøre med hormonpåvirkning eller vitaminmangel - eller noget helt andet og mere simpelt som fx mine førnævnte fodproblemer. Måske kan der gøres noget ved det og måske er det bare rart hvis lægen kan give en eller anden form for forklaring 
Anmeld
Citér