Udregning af gennemsnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. juli 2019

Anonym trådstarter

Hvordan regner man sit gennemsnit ud, hvis man både har en gymnasial eksamen, som ens gennemsnit består af, men bagefter har været ude og tage HF-enkeltfag på et VUC, fordi man manglede nogle bestemte fag til en bestemt uddannelse? 

Hvis man benytter SoftIT.dk som er et sted, hvor man kan udregne sit gennemsnit, så bliver der skælnet imellem, om man har taget en HF eller om man har taget HF enkeltfag. Desværre så tæller de fag, jeg har/kommer til at tage på enkeltfag ikke lige så meget, som hvis jeg havde taget dem på HF.

Jeg har f.eks fået super gode karakterer på HF, men da jeg bl.a. skal bruge et A niveau, og jeg går ud og tager det på VUC, så vil dette tælle mindre, end hvis jeg havde vidst på forhånd, at jeg skulle bruge niveauet da jeg gik på gym, og havde rettet min linje efter den uddannelse, jeg ville have. Jeg har så ændret mening om uddannelse siden, og står nu og skal ud og have nogle forskellige supplerings-fag. 

Men jeg kan ikke udregne mit gennemsnit helt præcist, da nogle er fra HF og andre er HF enkeltfag. Hvem har stået i samme situation, og hvad gør man for at regne det ud? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
Anonym skriver:

Hvordan regner man sit gennemsnit ud, hvis man både har en gymnasial eksamen, som ens gennemsnit består af, men bagefter har været ude og tage HF-enkeltfag på et VUC, fordi man manglede nogle bestemte fag til en bestemt uddannelse? 

Hvis man benytter SoftIT.dk som er et sted, hvor man kan udregne sit gennemsnit, så bliver der skælnet imellem, om man har taget en HF eller om man har taget HF enkeltfag. Desværre så tæller de fag, jeg har/kommer til at tage på enkeltfag ikke lige så meget, som hvis jeg havde taget dem på HF.

Jeg har f.eks fået super gode karakterer på HF, men da jeg bl.a. skal bruge et A niveau, og jeg går ud og tager det på VUC, så vil dette tælle mindre, end hvis jeg havde vidst på forhånd, at jeg skulle bruge niveauet da jeg gik på gym, og havde rettet min linje efter den uddannelse, jeg ville have. Jeg har så ændret mening om uddannelse siden, og står nu og skal ud og have nogle forskellige supplerings-fag. 

Men jeg kan ikke udregne mit gennemsnit helt præcist, da nogle er fra HF og andre er HF enkeltfag. Hvem har stået i samme situation, og hvad gør man for at regne det ud? 

Dit karaktergennemsnit ændres så vidt jeg ved ikke via dine suppleringsfag  

https://www.ug.dk/videregaaendeuddannelse/supplering/faglige-suppleringsmuligheder

Min blog og shop

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

https://www.ug.dk/videregaaendeuddannelse/supplering/faglige-suppleringsmuligheder

Okaj, jeg kan så læse, at jeg er omfattet af genberegning, da nogle af de suppleringsfag jeg tager, er en del af adgangskravet for uddannelsen. De resterende to fag jeg tager, er ikke en del af genberegningen. Øv også. Så kan karaktererne kun blive dårligere og derved mit snit  

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Og  hvordan de regner det ud aner jeg ikke  

Anmeld Citér

8. juli 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Så vidt jeg husker så er det snittet på din gymnasiale afsluttede eksamen som tæller.

Supplering kan højest trække ned, men det gælder vist først fra dem der bliver færdige i 2020.

Hvordan det er med overbygningen der gør man som hf student kan komme på uni er jeg ikke sikker på.

Der kan så også være noget omkring kvote 2, hvis man har gode suppleringskarakteter.

Men HIV fat i en studievejleder på dit VUC eller måske en fra uddannelsesvejledningen, da de nok er dem som er mest inde i regler og overgangsordninger

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Så vidt jeg husker så er det snittet på din gymnasiale afsluttede eksamen som tæller.

Supplering kan højest trække ned, men det gælder vist først fra dem der bliver færdige i 2020.

Hvordan det er med overbygningen der gør man som hf student kan komme på uni er jeg ikke sikker på.

Der kan så også være noget omkring kvote 2, hvis man har gode suppleringskarakteter.

Men HIV fat i en studievejleder på dit VUC eller måske en fra uddannelsesvejledningen, da de nok er dem som er mest inde i regler og overgangsordninger

Ja, jeg har på en eller anden måde overset en vigtig linje eller i frygt tydet den forkert  Jeg hev fat i UG.dk, hvor artiklen kom fra og chattede med dem, og fik styr på, hvad der er gældende. Jeg er ikke omfattet af genberegning, og mit nuværende snit vil være mit snit og så vil mine suppleringsfag ligge ved siden af :-) 

Anmeld Citér

8. juli 2019

serinasmor

Profilbillede for serinasmor
Anonym skriver:

Og  hvordan de regner det ud aner jeg ikke  

Som skrevet  

Dine nye fag skal IKKE regnes ind i dit snit (så vidt jeg ved)

Min blog og shop

Anmeld Citér

8. juli 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Som skrevet  

Dine nye fag skal IKKE regnes ind i dit snit (så vidt jeg ved)

Nej, og det gør jo en kæmpe forskel. Tak for hjælpen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.