Hvordan regner man sit gennemsnit ud, hvis man både har en gymnasial eksamen, som ens gennemsnit består af, men bagefter har været ude og tage HF-enkeltfag på et VUC, fordi man manglede nogle bestemte fag til en bestemt uddannelse?
Hvis man benytter SoftIT.dk som er et sted, hvor man kan udregne sit gennemsnit, så bliver der skælnet imellem, om man har taget en HF eller om man har taget HF enkeltfag. Desværre så tæller de fag, jeg har/kommer til at tage på enkeltfag ikke lige så meget, som hvis jeg havde taget dem på HF.
Jeg har f.eks fået super gode karakterer på HF, men da jeg bl.a. skal bruge et A niveau, og jeg går ud og tager det på VUC, så vil dette tælle mindre, end hvis jeg havde vidst på forhånd, at jeg skulle bruge niveauet da jeg gik på gym, og havde rettet min linje efter den uddannelse, jeg ville have. Jeg har så ændret mening om uddannelse siden, og står nu og skal ud og have nogle forskellige supplerings-fag.
Men jeg kan ikke udregne mit gennemsnit helt præcist, da nogle er fra HF og andre er HF enkeltfag. Hvem har stået i samme situation, og hvad gør man for at regne det ud? 

Anmeld
Citér