Aya’s syn er blevet værre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.307 visninger
10 svar
7 synes godt om
5. juli 2019

grinny

Åh det gør ondt helt indeni! Aya har jo siden 1 års alderen brugt briller, det startede på +2,50 og +3,00 og den anden dag hos øjenlægen blev hun målt til +5,50 på begge øjne og er venstre der ikke rigtig kan arbejde selv.

Derudover skeler hun stadig på venstre så nu skal vi prøve med klap på højre de næste 2 måneder og hvis det ikke sætter gang i venstre skal vi snakke operation! Øjenlægen kunne umiddelbart ikke svare mig på om venstre kommer i gang eller ender med at blive svagtseende/blind (+7,00) 

Det gør så ondt på mig! Briller kan vi leve med, og dårligt syn kan hjælpes med briller - men min datter kan ende med at blive blind på det ene øje! Det var slet ikke den fremtid jeg drømte om for hende 

Nå men nu har hun brugt klap i 2 dage og begge dage beholder hun den på alle 3 timer, jeg er så stolt af hende! Hun tager bare det hele i stiv arm og med højt humør 

Og overvej det lige... Hun starter i børnehave 1. august!!! Hvornår blev hun så stor 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2019

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
grinny skriver:

Åh det gør ondt helt indeni! Aya har jo siden 1 års alderen brugt briller, det startede på +2,50 og +3,00 og den anden dag hos øjenlægen blev hun målt til +5,50 på begge øjne og er venstre der ikke rigtig kan arbejde selv.

Derudover skeler hun stadig på venstre så nu skal vi prøve med klap på højre de næste 2 måneder og hvis det ikke sætter gang i venstre skal vi snakke operation! Øjenlægen kunne umiddelbart ikke svare mig på om venstre kommer i gang eller ender med at blive svagtseende/blind (+7,00) 

Det gør så ondt på mig! Briller kan vi leve med, og dårligt syn kan hjælpes med briller - men min datter kan ende med at blive blind på det ene øje! Det var slet ikke den fremtid jeg drømte om for hende 

Nå men nu har hun brugt klap i 2 dage og begge dage beholder hun den på alle 3 timer, jeg er så stolt af hende! Hun tager bare det hele i stiv arm og med højt humør 

Og overvej det lige... Hun starter i børnehave 1. august!!! Hvornår blev hun så stor 

Nå lille mus da, jeg har selv døjet med dårligt syn hele mit liv, har idag -7,5 på det ene øje og -8,5 på det andet øje, jeg blev opereret for skelen/bygningsfejl da jeg var 4 år, og jeg klarer mig altså helt fint idag. Jeg forstår godt jeres bekymring, det er ikke rart med dårligt syn men selv virkelig dårligt syn kan afhjælpes med briller eller kontaktlinse idag. Jeg tænker ikke over mit dårlige syn i hverdagen, bruger linser og det virker fantastisk for mig 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Loa

Hold kæft hvor er hun skøn! Og sej 

Min lille Ida starter også BH 1/8 - kan slet ikke holde det ud 

Anmeld Citér

5. juli 2019

grinny

solskinsliv skriver:

Nå lille mus da, jeg har selv døjet med dårligt syn hele mit liv, har idag -7,5 på det ene øje og -8,5 på det andet øje, jeg blev opereret for skelen/bygningsfejl da jeg var 4 år, og jeg klarer mig altså helt fint idag. Jeg forstår godt jeres bekymring, det er ikke rart med dårligt syn men selv virkelig dårligt syn kan afhjælpes med briller eller kontaktlinse idag. Jeg tænker ikke over mit dårlige syn i hverdagen, bruger linser og det virker fantastisk for mig 

Åh det er jeg virkelig glad for at høre (eller ikke at du har dårligt syn ) men jeg har næsten haft katastrofe tanker omkring hendes teeanageår, skolen osv., så dit svar hjælper mig meget - tak 

Anmeld Citér

5. juli 2019

grinny

Loa skriver:

Hold kæft hvor er hun skøn! Og sej 

Min lille Ida starter også BH 1/8 - kan slet ikke holde det ud 

Det er vanvittigt så hurtigt de børn vokser! 

Hun er jo stadig min lille pige - indtil vi besøgte børnehaven og hun bare løb direkte ind i en leg med de store piger, der gik det op for mig at hun ikke er baby men barn! 

Anmeld Citér

5. juli 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

♥️♥️♥️ som en anden skriver kan briller og linser hjælpe selv enormt dårligt syn men ydermere kan det også opereres min kæreste er både opereret for skelen og dårligt syn (+6,5) dog som voksen, men det har været uden komplikationer efterfølgende og idag tror folk ikke på det er er ham når de ser billeder fra han var barn med store hinkesten (80'erne &nbsp og øjne i alle retninger   idag bruger han ingenting  

Anmeld Citér

5. juli 2019

Mamacita til 2 piger

grinny skriver:

Jeg har -12 på begge øjne og jeg klarer den med kontaktlinser i styrke kikkert. Jeg kan blive opereret og få skiftet linsen, så kan jeg komme til at se helt uden noget. 

Jeg tænker ikke du skal være bekymret, man kan gøre så meget i dag. Og synet kan sagtens ændre sig til det gode igen. Det skete for min datter efter 2 år med briller.  

Hun ser i øvrigt skøn og dejlig ud! 

Anmeld Citér

6. juli 2019

Mor Christa

Hvor er hun sød. 

Hvis det hjælper bare en lille smule, kan jeg berette at jeg har to dejlige unger som begge har meget høje styrker - en med 7 og 7 og et dovent venstre øje, og en med 6 og 7 (plus begge to) og som også havde et dovent venstre øje. De har begge brugt klap hver dag, og den mindste skal nu ikke bruge klap længere da det virkelig hjalp øjet, og den store har lige fået pause til ar bruge klap, da hans venstre også var begyndt at samarbejde og skal så tjekkes igen om et halvt år :-) hans styrke på det ene øje er endda gået en smule ned! 

Vi har købt et par svømmebriller til dem med deres styrker også, og på den måde er vi også dækket ind til sommerens vilde fester i vandet :-) 

bare en lille solskins historie fra een der har to med meget høje styrker :-) 

og når det er sagt, kan jeg godt forstå dine bekymringer - jeg havde det på samme måde dengang vi fandt ud af det 

stort kram 

Anmeld Citér

6. juli 2019

CBbaby

En af mine venners søn har -12 på begge øjne. Det blev først opdaget som 23 måneders.

Han har “bare” tykke brilleglas og fungerer ellers helt normalt. I dag er han 4 år. :-)

Vi er meget sammen med dem. Jeg har aldrig tænkt over det. For barnet fungerer helt normalt.

min bedste venindes storesøster havde -8, da det blev opdaget i 3 års alderen. Hun er 35 år i dag. Det har heller ikke været et problem. Der er bare lidt tykke briller. 

Jeg ville trække vejret rigtig meget ned i maven. :-) 

Anmeld Citér

17. august 2019

Stivdie

En af mine bedste veninder i folkeskolen var blind på det ene øje og kunne se Ca en halv meter frem på det andet øje uden briller. Det fandt jeg kun ud af fordi jeg var med hende til lægen til et tjek på et tidspunkt. 

Så det behøver bestemt ikke være noget, der kommer til at begrænse hende ret meget i hendes liv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.