Så vidt mig bekendt, er den primære grund til, at man fraråder dem, at de får en dårlig rumfornemmelse, da de jo støder på væggen, før de når hen til den.
Derudover er der også det med musklerne skal være parat til at støtte ryggen, så jeg ville i hvert fald vente, til barnet selv kan sætte sig op og sidde uden støtte. Tænker det er ligesom med hoppegyngen - alt med måde! Den fraråder man jo også i dag, men igen tænker jeg, at det er fordi, det for nogle blev en parkeringsplads, fordi barnet var gladere dér end på gulvet. Men den lille krop kan ikke holde til at sidde der så længe.
Hvis du kunne tænke dig en sidde-gåvogn, så bare sørg for dit barn ikke sidder der for længe af gangen.
Ellers anbefaler jeg en skråstol, så han/hun kan følge lidt med, og ellers en almindelig vogn med tunge bøger i, som han/hun kan støtte sig til, når han/hun begynder at rejse sig op..
Lad for alt i verden være med at lære dit barn at gå, før det selv har lært at sætte og rejse sig op. Altså her mener jeg holde barnet i hånden. Det kan være yderst svært for barnet at lære i omvendt rækkefølge, omend selvfølgelig ikke umuligt. 
Anmeld
Citér