Gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

519 visninger
2 svar
0 synes godt om
4. juli 2019

Sasja94

Hjælp søges!

Jeg fik en søn for snart seks måneder siden. Min cyklus har været ude af takt lige siden. Efter fødslen fik jeg min første menstruation omkring d. 10/5. Ingen synlige tegn på ægløsning efterfølgende. Så fik jeg min menstruation igen d. 27/6. Min cyklus er derfor meget ustabil og muligvis forskudt. Men! En uge inden da, havde min mand og jeg ubeskyttet samleje. Efterfølgende får jeg en ide om, at jeg havde ægløsning på det tidspunkt. Ca en uge efter, da menstruationen startede, vågnede jeg pludselig en morgen med vildsom kvalme og opkast. Kvalmen er identisk med den jeg havde da jeg var gravid med min søn. 

Jeg har dog været ved lægen, igår, men blodprøven viste negativ for hcg. 

Jeg har undersøgt diverse steder, sider og bøger. Og der står, at det sagtens kan lade sig gøre at opleve symptomer allerede ugen efter undfangelsen. 

Men mit spørgsmål er så, hvor tidligt i forløbet kan lægen spore hcg i blodet, ved en blodprøve?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Sasja94 skriver:

Hjælp søges!

Jeg fik en søn for snart seks måneder siden. Min cyklus har været ude af takt lige siden. Efter fødslen fik jeg min første menstruation omkring d. 10/5. Ingen synlige tegn på ægløsning efterfølgende. Så fik jeg min menstruation igen d. 27/6. Min cyklus er derfor meget ustabil og muligvis forskudt. Men! En uge inden da, havde min mand og jeg ubeskyttet samleje. Efterfølgende får jeg en ide om, at jeg havde ægløsning på det tidspunkt. Ca en uge efter, da menstruationen startede, vågnede jeg pludselig en morgen med vildsom kvalme og opkast. Kvalmen er identisk med den jeg havde da jeg var gravid med min søn. 

Jeg har dog været ved lægen, igår, men blodprøven viste negativ for hcg. 

Jeg har undersøgt diverse steder, sider og bøger. Og der står, at det sagtens kan lade sig gøre at opleve symptomer allerede ugen efter undfangelsen. 

Men mit spørgsmål er så, hvor tidligt i forløbet kan lægen spore hcg i blodet, ved en blodprøve?

Hej 

Jeg kan ikke svare på det andet, men da jeg var 4+0 var mit hcg 120, pga fertilitetbehandling fik jeg det målt 

Anmeld Citér

4. juli 2019

Mille123

Hvis hcg ikke findes via blodprøve er du ikke gravid. - det begynder allerede at blive dannet når ægget sætter sig fast. Men man kan sagtens få graviditetslignende symptomer uden at være gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.