Hofteskred-skinne, vil ikke sove på ryg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
6 svar
4 synes godt om
4. juli 2019

kamikaze

Hjælp!

Min datter på 4 uger har fået DB-skinne på for hofteskred, og nu vil hun ikke længere sove på ryggen. Ikke i seng, ikke i slyngevugge, ikke i barnevogn. Om dagen kan hun sove på maven, på mig, i bæredims, men hvordan får jeg sove?! Det har indtil videre endt med at jeg falder i søvn mens jeg ammer, men det er jo ikke trygt. Hvad gør jeg?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2019

Bibi 1234

Det lyder hårdt- hvor længe skal hun have skinne på? 

Kan hun ligge på maven selv - ? Altså min søn ville kun sove på maven. Så vi købte en åndedræts registeringsmadras / vuggedødsalarm.  Kan det være en mulighed?��

Anmeld Citér

4. juli 2019

AnoMor

kamikaze skriver:

Hjælp!

Min datter på 4 uger har fået DB-skinne på for hofteskred, og nu vil hun ikke længere sove på ryggen. Ikke i seng, ikke i slyngevugge, ikke i barnevogn. Om dagen kan hun sove på maven, på mig, i bæredims, men hvordan får jeg sove?! Det har indtil videre endt med at jeg falder i søvn mens jeg ammer, men det er jo ikke trygt. Hvad gør jeg?!

Uh hvor jeg selv husker det. Min søn er født med klumpfod og har derfor haft gips på fra hofte til fod de første 10 uger af sit liv og derefter (og stadig) alfa flex skinne. Han nægtede også at sove på ryggen. Han sov derfor på min mave det første halve år ca. Jeg sov op af en sækkestol med en pude under hver arm så han ikk kunne trille ned. 

Det var umålelig hårdt at sove sådan. Men det var det eneste der hjalp. 

Anmeld Citér

4. juli 2019

kamikaze

Bibi 1234 skriver:

Det lyder hårdt- hvor længe skal hun have skinne på? 

Kan hun ligge på maven selv - ? Altså min søn ville kun sove på maven. Så vi købte en åndedræts registeringsmadras / vuggedødsalarm.  Kan det være en mulighed?��

Ja, hun sover fint på maven. Det vil jeg undersøge, jeg anede ikke at det fandtes!

Anmeld Citér

4. juli 2019

kamikaze

AnoMor skriver:

Uh hvor jeg selv husker det. Min søn er født med klumpfod og har derfor haft gips på fra hofte til fod de første 10 uger af sit liv og derefter (og stadig) alfa flex skinne. Han nægtede også at sove på ryggen. Han sov derfor på min mave det første halve år ca. Jeg sov op af en sækkestol med en pude under hver arm så han ikk kunne trille ned. 

Det var umålelig hårdt at sove sådan. Men det var det eneste der hjalp. 

Det har jeg også prøvet her til morgen. Men er det trygt?

Anmeld Citér

4. juli 2019

AnoMor

kamikaze skriver:

Det har jeg også prøvet her til morgen. Men er det trygt?

Jeg var aldrig utryg ved at have ham liggende der. Og da han stoppede med at sove på mig så sov han stadig på maven ved siden af mig. 

Anmeld Citér

4. juli 2019

kamikaze

AnoMor skriver:

Jeg var aldrig utryg ved at have ham liggende der. Og da han stoppede med at sove på mig så sov han stadig på maven ved siden af mig. 

Det er i hvert fald en stor trøst at det stopper en dag... Tak for det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.