321 skriver:
Ok. Håber også det bliver bedre med tiden. For det er lidt hårdt at hente og bringe et barn på lejrskole hver dag pga meget hjemvé. For i dagstimerne er der ikke noget overhovedet, det er ligeså snart der er blevet sagt godnat på lejrskolen at der kommer en reaktion. Men vi må bare bide i det sure æble med at hente og bringe og håbe på det bliver bedre med tiden
.
Har hun prøvet at sove ude ved veninder eller lignende?
Min datters rigtig gode veninde har det på samme måde, selv hvis min datter sover hos hende, kan hun få “hjemve” i eget hjem og blive frygtelig ked af det.
Hendes mor var lidt bekymret for den forestående lejrskole og ville gerne “øve” hende i at sove ude. Og det var hos os hun følte størst tryghed, så vi afprøvede nogle weekender inden, med at hun sov her. Hun virkede til at være afklaret med “forsøget,” hun virkede ikke trykket eller ked af det, når jeg puttede dem. Jeg valgte at læse en godnathistorie for dem og så sidde der til de sov, for at give hende den største tryghed.
Det gik over al forventning. Da hun skulle på lejrskole, klarede hun det egentlig okay, synes jeg, taget i betragtning at det er så svært for hende. Hun sov der uden problemer den første nat og anden nat, tog hun hjemme, men det var positivt.
Om det er det der har hjulpet lidt eller ej, kan jeg ikke sige, men måske hun “bare” skal prøve så småt, der hvor hun er allermest tryg. Jeg kender ikke selv til problematikken, da hverken jeg eller nogle af mine børn har lidt af hjemve
Anmeld
Citér