Jeg giver snart op, han vil kun vugges :’(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.766 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juli 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte dette emne. 

Min søn på 3 mdr, vil absolut ikke sove medmindre han bliver vugget i søvn. SP’s råd er på ingen måde en hjælp. Han vil heller ikke ligge i sin barnevogn så der er heller ikke hjælp at hente, men min krop kan snart ikke mere. Jeg bruger måde arme og ben og nu er jeg træt 

hvor længe skal det dog blive ved?

Slyngevugge er heller ikke en mulighed. Han vil heller ikke nusses i søvn! Han vil intet andet end at vugges ind i søvnen... 

Damer, jeg har brug for desperat hjælp !  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Har du prøvet at hoppe på en gymnastikbold? Ellers så kan jeg  anbefale en gyngestol. Vi brugte slyngevugge i et par måneder, men da det ikke længere var sikkert, bruge vi gyngestol. Jeg skulle stadig gå lidt med hende i armene, men jeg kunne hurtigt sætte mig ned. Så det aflaster lidt. 

Anmeld Citér

2. juli 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Mit bedste råd er prøv med en vikle. Evt seated sideways, hvis han ikke vil sidde oprejst. - Bare sørg for at hans hage ikke kan komme ned på hans bryst. Kombinér evt med en yogabold til at sidde på i mens. Det aflaster gevaldigt. Og så gentag "det er kun en fase" igen og igen og igen. 

Min datter ville også helst vugges hele tiden da hun havde samme alder, og det tog en krig for hende at falde i søvn. Lige pludselig blev hun 4 mdr og det skiftede! Jeg kunne putte hende i voksiposen og så sov hun 3 timer i streg (og faldt i søvn på vej ned til barnevognen, fra anden sal), og om aftenen kunne jeg ligge hende i sengen mens jeg med en hånd på hende rokkede hende let fra side til side og så sov hun. Det er en fase, det går over og det bliver bedre

Anmeld Citér

2. juli 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Mit bedste råd er prøv med en vikle. Evt seated sideways, hvis han ikke vil sidde oprejst. - Bare sørg for at hans hage ikke kan komme ned på hans bryst. Kombinér evt med en yogabold til at sidde på i mens. Det aflaster gevaldigt. Og så gentag "det er kun en fase" igen og igen og igen. 

Min datter ville også helst vugges hele tiden da hun havde samme alder, og det tog en krig for hende at falde i søvn. Lige pludselig blev hun 4 mdr og det skiftede! Jeg kunne putte hende i voksiposen og så sov hun 3 timer i streg (og faldt i søvn på vej ned til barnevognen, fra anden sal), og om aftenen kunne jeg ligge hende i sengen mens jeg med en hånd på hende rokkede hende let fra side til side og så sov hun. Det er en fase, det går over og det bliver bedre

Åh jeg er så bange for at han ikke kommer af med den. Hvis jeg prøver det med at ligge ham i hans seng, holde på maven og vugge sådan så går han totalt agurk. 

Anmeld Citér

2. juli 2019

Camillos

Anonym skriver:

Åh jeg er så bange for at han ikke kommer af med den. Hvis jeg prøver det med at ligge ham i hans seng, holde på maven og vugge sådan så går han totalt agurk. 

Prøv at vilke vil jeg også sige, så er du fri i dine arme og kan gå en lille tur med ham. Det er benhårdt, men viklen aflaster i den grad dine arme... 

Anmeld Citér

2. juli 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Prøv at vilke vil jeg også sige, så er du fri i dine arme og kan gå en lille tur med ham. Det er benhårdt, men viklen aflaster i den grad dine arme... 

Problemet med viklen er bare at han ikke vil sidde indad. Og han er jo ik sammen nok til at sidde ud af endnu? 

Anmeld Citér

2. juli 2019

MamaGulloev

Anonym skriver:

Jeg vil godt love dig at han kommer af med den vane. 100% sikkert. Jeg vil ikke love hvor længe der går, men du kommer ikke til at vugge ham i søvn når han går i skole.

Viklen har helt seriøst reddet min røv (og min forstand) mere end 1 gang. Min datter var først 100% færdig med at blive vikle (og jeg var færdig med at vikle hende) da hun var 4 år. Men vi kunne SAGTENS have stoppet meget tidligere, hvis det var der vores (mine) prioriteter lå.

Jeg kunne absolut IKKE ligge min 3 mdr baby i sengen og få hende til at sove ved at vugge med en hånd på maven. Det kunne jeg da hun blev 4 mdr, og hun pludselig sov bedre om dagen også. 

Lige nu skal du give din dreng det han efterspørger (tryghed og nærvær) og samtidig passe på dig selv (aflaste din krop så meget som muligt). Der er viklen et fantastisk redskab! Om et par måneder kan det være han slet ikke gider den. Når han bliver lidt mere bevidst, mere mobil og nysgerrig på verdenen er det meget mere spændende at udforske nede på gulvet end at sidde i en vikle (det meste af tiden). Og det kan sagtens være at han bedre kan finde ro ved at I f.eks. ligger i sengen sammen, eller du bare nusser ham blidt. 
Det er en fase. Det går over. Også selvom det er møg hamrende hårdt lige nu. Det lover jeg. 

Anmeld Citér

2. juli 2019

MamaGulloev

Anonym skriver:

Problemet med viklen er bare at han ikke vil sidde indad. Og han er jo ik sammen nok til at sidde ud af endnu? 

Prøv at søg på youtube efter strechywrap seated sideways (hvis du har en strækvikle) eller woven wrap (hvis du har en fastvikle). Så sidder han lidt mere i vuggestilling, men har stadig frie luftveje.

Anmeld Citér

2. juli 2019

LSS

Min søn var på samme måde, han nægtede fuldstændig barnevogn også. Indtil han var lige knap 11 måneder var det et helvede at få ham til at sove. Nu er han lidt over 1 år og nu kan han puttes i egen seng med kys og godnat kram og så sover han. 

Så der er lys forude 

Anmeld Citér

2. juli 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Min lillebror skulle også vugges i søvn, han var meget mere end 3 måneder før det stoppede.. men i dag falder han selv i søvn og han fylder 6 lige her om lidt, så bare rolig, han skal nok lære at sove selv, i seng elle barnevogn. 
Han er så lille og han vil være tæt på dig, så giv ham den tryghed, selvom at det kan være hårdt. 
Lige pludselig kan han selv sove. 
Som en anden sige, så få en gyngestol eller noget, sådan at du ikke skal gå rundt. 

har du prøvet med en vugge der kan hænge i loftet(hvis man kan få sådan nogle mere) eller noget andet, der kan vugge frem og tilbage, og så lægge ham på det.. ?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.