D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Åh jeg er så bange for at han ikke kommer af med den. Hvis jeg prøver det med at ligge ham i hans seng, holde på maven og vugge sådan så går han totalt agurk. 
Jeg vil godt love dig at han kommer af med den vane. 100% sikkert. Jeg vil ikke love hvor længe der går, men du kommer ikke til at vugge ham i søvn når han går i skole.
Viklen har helt seriøst reddet min røv (og min forstand) mere end 1 gang. Min datter var først 100% færdig med at blive vikle (og jeg var færdig med at vikle hende) da hun var 4 år. Men vi kunne SAGTENS have stoppet meget tidligere, hvis det var der vores (mine) prioriteter lå.
Jeg kunne absolut IKKE ligge min 3 mdr baby i sengen og få hende til at sove ved at vugge med en hånd på maven. Det kunne jeg da hun blev 4 mdr, og hun pludselig sov bedre om dagen også.
Lige nu skal du give din dreng det han efterspørger (tryghed og nærvær) og samtidig passe på dig selv (aflaste din krop så meget som muligt). Der er viklen et fantastisk redskab! Om et par måneder kan det være han slet ikke gider den. Når han bliver lidt mere bevidst, mere mobil og nysgerrig på verdenen er det meget mere spændende at udforske nede på gulvet end at sidde i en vikle (det meste af tiden). Og det kan sagtens være at han bedre kan finde ro ved at I f.eks. ligger i sengen sammen, eller du bare nusser ham blidt.
Det er en fase. Det går over. Også selvom det er møg hamrende hårdt lige nu. Det lover jeg.
Anmeld
Citér