Min datter startede i vuggestue for et par måneder siden, og hun har simpelthen været syg konstant lige siden.
Jeg tænkte nok at hun ville rage en del sygdom til sig her i starten, men på 2 måneder har hun måske været der sammenlagt 14 dage! Og hun har endnu ikke formået at være der en hel uge endnu.
Det er jo ikke fordi det er alvorligt, men forkølelse, hoste, feber, opkast, snotnæse på skift.
Jeg begynder at blive lidt nervøs for om det er normalt? Altså, er de virkelig så meget syge under “opstarten”. Det er jo ikke bekymrende ting hun fejler i sig selv, men mængden af det får mig til at tænke på om hendes immunforsvar halter lidt bagefter?
Jeg tænker at få hende tjekket hos lægen, men mon ikke det også bare vil blive fejet ind under vuggestuestart der? Hvilket det jo også sagtens kan være! Jeg har bare ikke rigtig noget at sammenligne med.
Kan i huske hvor meget jeres var syge i starten? Var i også overraskede over mængden eller hvad?
Hun er 14 måneder forresten. Hver gang hun bliver frisk, så kommer hun i vuggestue og så er den gal igen samme aften! Det er altså lidt øv, både for hende rent helbredmæssigt, men også fordi det gør det rigtig svært at få en god rytme hvor hun vænner sig til at være i institutionen, når vi hele tiden skal “starte forfra”.
Håber nogle kan give lidt erfaring fra egen opstart, så jeg kan få en fornemmelse af om det er normalt.
Anmeld
Citér