Vuggestue! Hvor meget var jeres syge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.054 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juli 2019

Anonym trådstarter

Min datter startede i vuggestue for et par måneder siden, og hun har simpelthen været syg konstant lige siden. 

Jeg tænkte nok at hun ville rage en del sygdom til sig her i starten, men på 2 måneder har hun måske været der sammenlagt 14 dage! Og hun har endnu ikke formået at være der en hel uge endnu.  

Det er jo ikke fordi det er alvorligt, men forkølelse, hoste, feber, opkast, snotnæse på skift.

Jeg begynder at blive lidt nervøs for om det er normalt? Altså, er de virkelig så meget syge under “opstarten”. Det er jo ikke bekymrende ting hun fejler i sig selv, men mængden af det får mig til at tænke på om hendes immunforsvar halter lidt bagefter? 

Jeg tænker at få hende tjekket hos lægen, men mon ikke det også bare vil blive fejet ind under vuggestuestart der? Hvilket det jo også sagtens kan være! Jeg har bare ikke rigtig noget at sammenligne med.

Kan i huske hvor meget jeres var syge i starten? Var i også overraskede over mængden eller hvad? 

Hun er 14 måneder forresten. Hver gang hun bliver frisk, så kommer hun i vuggestue og så er den gal igen samme aften! Det er altså lidt øv, både for hende rent helbredmæssigt, men også fordi det gør det rigtig svært at få en god rytme hvor hun vænner sig til at være i institutionen, når vi hele tiden skal “starte forfra”. 

Håber nogle kan give lidt erfaring fra egen opstart, så jeg kan få en fornemmelse af om det er normalt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2019

baby_drømme

Min datter startede i vuggestue for et par måneder siden, og hun har simpelthen været syg konstant lige siden. 

Jeg tænkte nok at hun ville rage en del sygdom til sig her i starten, men på 2 måneder har hun måske været der sammenlagt 14 dage! Og hun har endnu ikke formået at være der en hel uge endnu.  

Det er jo ikke fordi det er alvorligt, men forkølelse, hoste, feber, opkast, snotnæse på skift.

Jeg begynder at blive lidt nervøs for om det er normalt? Altså, er de virkelig så meget syge under “opstarten”. Det er jo ikke bekymrende ting hun fejler i sig selv, men mængden af det får mig til at tænke på om hendes immunforsvar halter lidt bagefter? 

Jeg tænker at få hende tjekket hos lægen, men mon ikke det også bare vil blive fejet ind under vuggestuestart der? Hvilket det jo også sagtens kan være! Jeg har bare ikke rigtig noget at sammenligne med.

Kan i huske hvor meget jeres var syge i starten? Var i også overraskede over mængden eller hvad? 

Hun er 14 måneder forresten. Hver gang hun bliver frisk, så kommer hun i vuggestue og så er den gal igen samme aften! Det er altså lidt øv, både for hende rent helbredmæssigt, men også fordi det gør det rigtig svært at få en god rytme hvor hun vænner sig til at være i institutionen, når vi hele tiden skal “starte forfra”. 

Håber nogle kan give lidt erfaring fra egen opstart, så jeg kan få en fornemmelse af om det er normalt. 

Jeg husker at begge mine børn var meget syge i starten også, de ragede alt til sig, især den mindste. 

Jeg vil sige det er normalt, og det bliver jo heldigvis bedre med tiden, forhåbentlig meget snart, når hun allerede har gået der 2 måneder 

Men selvfølgelig, hvis du er bekymret, så snak med lægen 

God bedring med hende 

Anmeld Citér

1. juli 2019

Anonym

Anonym skriver:

Min søn var syg hele tiden det første år næsten. Også var han kronisk forkælet frem til børnehave start stort set. Tror han har mere dage med snot næse end uden hele vuggestue tiden igennem. 

Jeg vil sige det er normalt

Anmeld Citér

1. juli 2019

Missyou

Desværre helt normalt. Specielt min yngste var syg konstant. Hans første år var han syg i hvert fald hver 14 dag og 6 gange måtte han i skægges på børneafdelingen... nu er han 3 1/2 og har måske 1-2 sygedage hvert halve år... 

Anmeld Citér

1. juli 2019

Nomnom

Det er vist helt normalt. Dit indlæg kunne være mit for 3 år siden, da min søn var syg for hvad der nok var 10-ende gang siden vuggestuestaten. Det første år ( han startede da han var 11 måneder) Var han ikke i institution en hel uge. Der var hele tiden afbrydelser med sygdom.

Det er vanvittigt hårdt og jeg kan sagtens forstå den frustration du står med. 

Anmeld Citér

1. juli 2019

1518

I snit et par dage hveranden uge de første næsten 6 måneder. Dog med en enkelt periode på halvanden uge, og en på en uge (heldigvis i påsken). Nu har hun gået der 7 måneder, og hun har (7-9-13) ikke været syg i over en måned, så vi håber, at sommeren er lidt bedre ved hendes immunforsvar, og at hun så er mere modstandsdygtig, når efteråret kommer.

Hos os var det en blanding af ikke-alvorlige ting som forkølelse med medfølgende feber og lidt mere seriøse ting som RS-virus, mellemørebetændelse, maveinfluenza og 3-dages feber. 

Anmeld Citér

1. juli 2019

Anonym trådstarter

Aaarh, okay! Så er det vist nok helt normalt, og bare noget de skal igennem får at styrke immunforsvaret :-)  Nu er jeg da lidt mere rolig. Men hold nu fast en omgang... 

Jeg har heldigvis sommerferie, så jeg er ikke presset på den måde, men kan da lige forestille mig hvordan man må have det med SÅ mange sygedage efter et års barsel oveni hatten. Pyyha 

Vi håber det vender snart, og hun kan begynde at være der lidt mere systematisk :-)

Anmeld Citér

1. juli 2019

ErDuHerIkkeSnart

Min ældste hev også alt med hjem i nogle måneder. Den sociale del af indkøringen gik sådan set smertefrit, men sygdom gjorde at vi startede forfra konstant. I dag er hun 3 år og virkelig ikke særlig ofte syg - og sådan har det været længe 

Anmeld Citér

1. juli 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi har tre børn. Og de store har gået i dagpleje. Vores sidste skud på stammen går i vuggestue og har gjort siden 1. Januar. Jeg er virkelig overrasket over hvor syg han har været!! Siden januar har han haft 2* mellemøresbetændelse (det er jo ikke virus, men blot noget han bøvler med) 

opkast 

feber

håbd fod- og mundsyge

men altså fem seks sygeperioder. Og hele juni har han været rask  så det er altsammen på kort tid og med ferie både i påsken og uge 7. 

Jeg håber og satser på at efteråret er bedre ved os, og at han måske er blevet mere immun. 

God bedring til din 

Anmeld Citér

1. juli 2019

God-mor

Anonym skriver:

Min søn var syg konstant, da han gik i vuggestuen. Nok 2 gange om måneden med feber. Det skal siges han er ørebarn også. Jeg har nu taget ham ud og går hjemme med ham til han starter i børnehave til april. Han har ikke været syg siden, men hans immunforsvar er ikke det bedste åbenbart. Han ragede alt til sig. Jeg tror det er meget normalt at nogle børn er meget tit syge, når de går i vuggestue. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.