Vuggestue og døgnrytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår skal babys døgnrytme gøres klar til vuggestue?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.216 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. juni 2019

Ebemor

Profilbillede for Ebemor

Jeg har en dreng på 8 måneder som skal starte i vuggstue om en måned. Hans døgnrytme ligger ret sent, idag er han først stået op kl 9.

Vuggestuen vil gerne hvis han kan møde inden kl 8 og jeg tænker at han nok skal til at op ved 7 tiden. Jeg har egentlig en regel om ikke at vække ham, men det kan vist blive nødvendigt på et tidspunkt.

Hvornår vil i begynde at lægge den nye døgnrytme? Et par uger inden stsrt i vuggestue eller skal det bare være lige på og hårdt fra dag et? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Hvorfor bestemmer vuggestuen, hvornår du skal aflevere?

Jeg ville da bare aflevere når han er vågnet og så (når han er indkørt), passer det vel meget godt med at han kommer ud og sove med de andre kl 12?

De første dage skal han jo heller ikke sove der, så jeg ville bare tage det som det kommer

Anmeld Citér

29. juni 2019

Ebemor

Profilbillede for Ebemor
Soonmom skriver:

Hvorfor bestemmer vuggestuen, hvornår du skal aflevere?

Jeg ville da bare aflevere når han er vågnet og så (når han er indkørt), passer det vel meget godt med at han kommer ud og sove med de andre kl 12?

De første dage skal han jo heller ikke sove der, så jeg ville bare tage det som det kommer

Det er noget med de alle samles og spiser kl 8.30, hvilket de synes han skal være med til, selvfølgelig først når han er kørt ind

Du har nok ret i at jeg skal tage det som det kommer. På et tidspunkt stopper min barsel så det skal han helst være kørt godt ind med de tider som passer til mit arbejde. Og jeg synes det kunne være dejligt at forberede ham lidt. Men forberedelsen ligger nok i indkøringsperioden ��

Anmeld Citér

30. juni 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså for det første synes jeg ikke de skal bestemme hvornår dit barn skal komme. At de holder samling kl 08:30 betyder vel bare at dit barn skal komme inden 08:30 hvis det skal være med til det ( hvilket jo er en god ide) men derfra at han skal afleveres før 08 ville jeg stille spørgsmålstegn ved. Det er nu også tidligt at holde samling synes jeg. I min søns vuggestue var det 09:30 de holdt samling, i hans børnehave 09. De børn hvis forældre er studerende/på barsel/flex sætter jo pris på netop at kunne aflevere senere. 

Jeg ville ikke begynde på noget struktur inden. Nyd den sidste tid på barsel, nyd at han sover længe og så går der ikke lang tid før end han retter ind efter vuggestuens struktur og så skal han nok vågne tidligt

Anmeld Citér

30. juni 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg synes du skal nyde den sidste tid på barsel samling behøver han ikke være med til hvis det passer jer bedre med længere morgener, så spørger du dem bare hvornår samling er slut, så i ikke kommer og forstyrre midt i det   

Anmeld Citér

30. juni 2019

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Jeg ville begynde at skubbe den lige så langsomt nu. Du skal jo også tilbage på arbejde, og medmindre du har arbejdstider der tillader at han sover længe, skal han jo alligevel "snart" tidligere op. 

Jeg tænker, at ved at rykke lige så langsomt risikerer I ikke at ende med flere omvæltninger på en gang. 

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

1. juli 2019

A38

Profilbillede for A38

Siden min datter var 8 måneder til nu (12 måneder) har hun ændret døgnrytme et par gange. Så jeg synes det er at tage sorgerne på forskud at begynde at rykke på rytmen nu. Desuden synes jeg også at vuggestuen skal følge hans rytme, men selvfølgelig kan det være fint hvis han står op lidt tidligere, hvis det hele skal gå op for jer med at aflevere og nå på arbejde osv.

Jeg kan huske at min datter reagerede kraftigt på vuggestuestart i form af mange opvågninger om natten og at hun stod frygtelig tidligt op. Så jeg ville bare nyde din syvsover nu, og så se hvordan det ser ud når I starter indkøringen :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.