Har fået fast arbejde, men..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.353 visninger
3 svar
5 synes godt om
29. juni 2019

Anonym trådstarter

Åhh det er så vildt. Jeg har fået tilbudt fast arbejde og skal give svar på mandag!

Jeg blev færdig med mit studie oktober 2017, var på barsel og startede i et vikariat på et halvt år oktober 2018. Efter et halvt år blev jeg forlænget 3 mdr, fordi de havde brug for hjælp i vores afdeling i en anden by. Så var det egentlig meningen jeg havde sidste dag i fredags. Men jeg har argumenteret meget grundigt overfor min leder for en forlængelse, og de har valgt at beholde mig året ud i den by jeg oprindeligt var i. Fordi de er meget pressede pt.

Meeeen så var det så.. Før jeg bad om forlængelse var jeg til samtale på en anden stilling, det ved min leder også. Men jeg fik ikke jobbet. Skæbnen vil så at netop som jeg har fået brev i e boks om min forlængelse ringer lederen fra det afsnit jeg var til samtale på. Det var i går hun ringede. At den anden havde trukket sig, og jeg var klart andet valg af alle dem de havde til samtale, så hvis jeg er interesseret vil de gerne ansætte mig i en fast stilling.

Det er for sindssygt og vildt, og det vil jeg selvfølgelig gerne! Det tager årevis for de fleste i mit fag at få fast arbejde, og mange har lange perioder med ledighed. Jeg fatter ikke mit held - som selvfølgelig ikke kun er held, men også kompetence og personlighed, men altså.

Meeeen nu skal jeg jo sige til mine ledere at selvom jeg brugt meget krudt på at overtale dem til at beholde mig, så kan jeg faktisk ikke blive alligevel. Det synes jeg er vildt akavet! Hvordan ville i gribe det an? Er glad for mine kollegaer og ledere. Og jeg havde jo planlagt ud fra den antagelse at jeg ikke fik jobbet..

Det nye job er med start 1/9, men de sagde de godt ville strække den til 1/10, nu hvor jeg havde nået at aftale det andet, så reelt er det kun 2 mdr min nuværende arbejdsplads ikke får mig. Og jeg tlnker da det er helt rimeligt man vælger en fast stilling over et halvt års vikariat uden fremtidsudsigter.

Stadig er det jo alligevel lidt en akavet samtale at skulle have. Nogle råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2019

Tommelise

Til lykke med jobbet.

Der er ikke andet at gøre end at sige det, som det er. 

Du har jo ageret ud fra, at du ikke fik det faste job. Det tror jeg godt, din arbejdsgiver kan forstå. 

Du kan jo samtidig sige til dem, at du er ked af, at de har brugt krudt på en forlængelse, når den nu ikke blev til noget, og at du har været meget glad for at være på arbejdspladsen.

Jeg ville også vælge et fast job over en forlængelse. Det ville de fleste, og det har din arbejdsgiver sikkkert forståelse for.

Anmeld Citér

29. juni 2019

MrsB

Tillykke med jobbet

Jeg fik tilbudt, et job som tilkalde vikar, et 1 års barsels vikar job og et fast arbejde - næstmest lige oven i hinanden.

Jeg havde nået at takke ja til barselsvikariatet, inden jeg fik svar fra den faste stilling. Så jeg måtte pænt ringe og forklare dem med vikariatet at jeg var blevet  tilbudt fast job, som jeg havde valgt at tage imod istedet for. 

Det var lidt mærkeligt og akavet, men det er også din fremtid det gælder. Men jeg fornemmer at der generelt er en større forståelse for at man prioritere faste stillinger over vikariat. Som er ret logisk.

Anmeld Citér

29. juni 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Åhh det er så vildt. Jeg har fået tilbudt fast arbejde og skal give svar på mandag!

Jeg blev færdig med mit studie oktober 2017, var på barsel og startede i et vikariat på et halvt år oktober 2018. Efter et halvt år blev jeg forlænget 3 mdr, fordi de havde brug for hjælp i vores afdeling i en anden by. Så var det egentlig meningen jeg havde sidste dag i fredags. Men jeg har argumenteret meget grundigt overfor min leder for en forlængelse, og de har valgt at beholde mig året ud i den by jeg oprindeligt var i. Fordi de er meget pressede pt.

Meeeen så var det så.. Før jeg bad om forlængelse var jeg til samtale på en anden stilling, det ved min leder også. Men jeg fik ikke jobbet. Skæbnen vil så at netop som jeg har fået brev i e boks om min forlængelse ringer lederen fra det afsnit jeg var til samtale på. Det var i går hun ringede. At den anden havde trukket sig, og jeg var klart andet valg af alle dem de havde til samtale, så hvis jeg er interesseret vil de gerne ansætte mig i en fast stilling.

Det er for sindssygt og vildt, og det vil jeg selvfølgelig gerne! Det tager årevis for de fleste i mit fag at få fast arbejde, og mange har lange perioder med ledighed. Jeg fatter ikke mit held - som selvfølgelig ikke kun er held, men også kompetence og personlighed, men altså.

Meeeen nu skal jeg jo sige til mine ledere at selvom jeg brugt meget krudt på at overtale dem til at beholde mig, så kan jeg faktisk ikke blive alligevel. Det synes jeg er vildt akavet! Hvordan ville i gribe det an? Er glad for mine kollegaer og ledere. Og jeg havde jo planlagt ud fra den antagelse at jeg ikke fik jobbet..

Det nye job er med start 1/9, men de sagde de godt ville strække den til 1/10, nu hvor jeg havde nået at aftale det andet, så reelt er det kun 2 mdr min nuværende arbejdsplads ikke får mig. Og jeg tlnker da det er helt rimeligt man vælger en fast stilling over et halvt års vikariat uden fremtidsudsigter.

Stadig er det jo alligevel lidt en akavet samtale at skulle have. Nogle råd? 

Din arbejdsgiver vil have fuld forståelse for at du har sagt ja til fast arbejde. Og selvfølgelig skal du sige ja til det faste arbejde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.