Min baby kaster op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.726 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juni 2019

Anonym trådstarter

Min 10 mdr gamle datter er pludselig blevet syg 

Hun har været forkølet en uges tid og i går sov hun kun ganske lidt hos dp og det samme herhjemme. I går aftes fik hun feber og begyndte at alt op, det har fortsat hele natten.

Hvad kan det være? Bør jeg se an eller få lægen til at se hende i dag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2019

Anonym trådstarter

*hun begyndte at kaste alt op, skulle der stå.

Det gør hun stadig.. 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym

Hvis hun er vågen og gerne vil lege lidt osv., ville jeg se tiden an. Sørg for at hun får væske, gerne noget med lidt sukker i (f.eks. saft). Men hun må endelig ikke få for meget ad gangen: en lille tår, vent nogle minutter, en lille tår mere osv. Giv hende mad, som virker stoppende, hvidt brød, pasta, mariekiks. Ris og kogt kylling er også skånemad. Hvis du slet ikke kan få hende til at holde lidt væske i sig, eller hvis hun bliver slap og bare vil sove, så skal du kontakte lægen. 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Hvis hun er vågen og gerne vil lege lidt osv., ville jeg se tiden an. Sørg for at hun får væske, gerne noget med lidt sukker i (f.eks. saft). Men hun må endelig ikke få for meget ad gangen: en lille tår, vent nogle minutter, en lille tår mere osv. Giv hende mad, som virker stoppende, hvidt brød, pasta, mariekiks. Ris og kogt kylling er også skånemad. Hvis du slet ikke kan få hende til at holde lidt væske i sig, eller hvis hun bliver slap og bare vil sove, så skal du kontakte lægen. 

Det kan ik være mellemørebetændelse? 

Hvornår skal jeg ku forvente at hun har det bedre? 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Man kaster ikke op af mellemørebetændelse. 

Sørg for hun får rigeligt med væske. Hvis hun bliver slap som en anden skriver og ikk vil lege og pludre med dig men bare sover mere end normalt. Så kontakter du lægen. 

God bedring med hende 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym trådstarter

Kan man kaste op ved tandfrembrud? Hun savler voldsomt meget i dag og i går 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kan man kaste op ved tandfrembrud? Hun savler voldsomt meget i dag og i går 

Nej. Du siger selv hun har været forkølet en uges tid. 

Se på hendes almene tilstand. Leger hun, vil hun pludre osv. Så er der ingen grund til bekymring bare sørg for at hun får masser af væske

Anmeld Citér

28. juni 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
Anonym skriver:

Min 10 mdr gamle datter er pludselig blevet syg 

Hun har været forkølet en uges tid og i går sov hun kun ganske lidt hos dp og det samme herhjemme. I går aftes fik hun feber og begyndte at alt op, det har fortsat hele natten.

Hvad kan det være? Bør jeg se an eller få lægen til at se hende i dag? 

Jeg ville ringe til lægen og høre hvad han/hun tænker - så kan de vurdere om de vil se hende  Det giver altid mig ro i maven lige at ringe og høre lægen ad 

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym

Det lyder som omgangssyge.

Som de andre skriver; hvordan er hendes almenbefindende? Kan du snakke lidt med hende? Er hun interesseret i legetøj - bare sådan lidt? Gider hun se film? Hvis hun gør det, så ville jeg personligt ikke ringe til lægen. Det er meget normalt at omgangssyge varer 1-2 døgn og måske har hendes immunforsvar været nede efter en forkølelse og så er hun blevet smittet af en ny sygdom.

Det vigtigste er, at du får noget i hende - uanset hvad. Juice, saftevand osv. Dehydrering er den største fare med så små børn, har jeg ladet mig forstå. (Min dreng på 2 havde omgangssyge for 3 uger siden. Det er noget værre noget

Jeg ringer selv kun til lægen, når jeg virkelig er bekymret, for i hvert fald hos min læge, så vil de som regel gerne se på barnet, når jeg så ringer og det er lidt af en omgang at komme afsted til lægen med en syg lille én. Det skal selvfølgelig ikke holde en tilbage, hvis man er alvorligt bekymret, men det er værd at tage med i overvejelserne...

Anmeld Citér

28. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Det kan godt være det, der giver feber, men jeg har aldrig hørt om opkast pga. mellemørebetændelse. Og det samme med tandfrembrud: det kan sagtens give feber, men har aldrig hørt, at det skal få barnet til at kaste op.

Som jeg skrev først, så få noget væske i hende, men du må endelig ikke lade hende sluge et helt glas i én mundfuld - det vil helt sikkert bare få maven til at sende det hele retur. Små tårer med et par minutters mellemrum er vejen frem.

Jeg var igennem det samme med min 1-årige i april. Det varede ved næsten en uge, før hun var helt færdig med at kaste op - de sidste dage dog kun 1 gang om dagen (det var slemt i ca. 2 1/2 døgn). Efterfølgende fik hun diarre, som varede et par dage. Så det kan sagtens komme til at tage lidt tid. Men på den anden side set kan det også være ovre om en time.

Banan er forresten også stoppende og ofte nemt at få i de små.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.