Jeg har igennem knap 2 år lidt af svær depression, udløst af en flerårig periode med stress. Senere er der kommet angst oveni. Jeg er for 6 mdr siden startet i medicinsk behandling efter en mislykket psykolog behandling.
Medicinen hjælper mig rigtig godt og min depression er lettet en del. Min angst driller stadig og jeg har periodevis hukommelses problemer ved stress.
Er begyndt i jobpraktik,hvilket jeg er meget glad for, trods min angst der driller når jeg er afsted. Men jeg arbejder med det, og vil så gerne kunne leve mit liv igen.
Under hele denne periode har jeg taget meget på og vejer nu over 100kg. Jeg vil så gerne tabe mig igen, men har ikke overskuddet til at tage tyren ved hornene. Jeg orker af flere grunde, ikke motion og føler jeg har brug for noget der går hurtigt. Noget der kan ændre det dårlige forhold til mad, jeg har fået. Noget der kan bryde den onde cirkel - men hvordan gør jeg? Hvordan får jeg det til at lykkes uden det stresser mig. Jeg føler i forvejen at det virker håbløst, og at jeg sikkert heller ikke kan finde ud af det, og at jeg ligeså godt kan opgive. Men jeg vil jo gerne...
Undskyld hvis det er rodet - men sådan har mit liv været de sidste år, men vil gerne have det ændret !
Anmeld
Citér