Føles som om mit ben ryger af snart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juni 2019

Den er på vej

Jeg er 14 uger gravid. Jeg har i et par uger haft rigtig ondt i lysken (tror ejg det hedder). I dag er en af de dage hvor det føles som mit ben ikke vil sidde fast på resten af kroppen. Jeg har haft nogle af de dage før. Er der nogen der ved hvad man gøre eller om der er noget at gøre ved det? Jeg kan næsten ikke rejse mig, fordi det gør så ondt, og jeg skal altså tisse ret ofte

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2019

Anonym

Urtehave skriver:

Jeg er 14 uger gravid. Jeg har i et par uger haft rigtig ondt i lysken (tror ejg det hedder). I dag er en af de dage hvor det føles som mit ben ikke vil sidde fast på resten af kroppen. Jeg har haft nogle af de dage før. Er der nogen der ved hvad man gøre eller om der er noget at gøre ved det? Jeg kan næsten ikke rejse mig, fordi det gør så ondt, og jeg skal altså tisse ret ofte

Nu ved jeg ikke hvad du mener, når du skriver du føler det falder af, men jeg har ofte følelsen af at min hofte låser, hvor jeg stort set altid har svært ved at rejse mig op fra f.eks. sofaen. Dette skyldes overbelastning og at jeg ligesom har en kant på knoglen som samlingen skal over for at kunne strække.

Anmeld Citér

22. juni 2019

Den er på vej

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du mener, når du skriver du føler det falder af, men jeg har ofte følelsen af at min hofte låser, hvor jeg stort set altid har svært ved at rejse mig op fra f.eks. sofaen. Dette skyldes overbelastning og at jeg ligesom har en kant på knoglen som samlingen skal over for at kunne strække.

Jeg kan ikke rigtig støtte på mit ben for tiden. Jeg har haft ondt i lysken nogle uger. Men nu er jg begyndt at have ondt omkring hoften, og i ballen. Lægen sagde ifht lysken at det er fordi det hele er ved at give sig og gøre klar til fødsel, så knoglerne er blødere. jeg går ud fra at det er det der stadig er i gang. Men jeg skal være alene hjemme et par uger, og det er pinefuldt at rejse sig, så det er svært at købe ind og gøre rent, men det skal jo gøres alligevel. Jeg kæmper med at finde et punkt hvor hoften/benet kan låse sig fast, så jeg kan bevæge mig. Jeg har det modsatte problem at alting er for løst, så jeg kan ikke støtte på benet. Jeg tænkte om der er nogle øvelser jeg kan gøre

Anmeld Citér

23. juni 2019

Skouboe

Bækkenløsning?

Anmeld Citér

23. juni 2019

fehår

Det lyder som bækkenløsning. Jeg ville tage til lægen hurtigst muligt med henblik på at få en henvisning til en fysioterapeut. Og så ville jeg overveje akupunktur.

Anmeld Citér

23. juni 2019

Anonym

Jeg tilslutter mig også bækken problemer.  

Afsted til en fysioterapeut. Helst igår.  Bevægelse er meget vigtigt selvom du er besværet OBS at du ikke går for skævt.  Så får du ondt andre steder.  Forsøg med varmt vand bassin det kan løsne og få bevægelsen igang.  

Vigtigt med bækkenløsning at finde din Max belastning og være oppe og prikke til den x flere dagligt.  Jo mere inaktivitet jo værre kan det blive..   Råd fra en med bækkenløsning 1 og 2 gang.  Første gang siden 6-7 uge . Anden gang var det bækkenet der fortalte jeg var gravid . 

Anmeld Citér

23. juni 2019

Christabelle

Tænker også bækkenløsning. Det lyder som, jeg havde det under sidste graviditet. 

Anmeld Citér

23. juni 2019

Den er på vej

tak for jeres svar! Jeg tror jeg frygtede at det var det... Men så må jeg hellere ringe til min læge...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.