Hjælp til at finde navne !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.792 visninger
19 svar
0 synes godt om
12. april 2008

Anja

Vi venter en ny lille guldklump til oktober og allerede nu er navnejagten gået ind. Vi KAN simpelthen ikke lade være med at tale om det :P

Vi har i forvejen Jonas og Elias.

Nogen forslag ???

Vi ved endnu ikke om det er en lillesøster eller lillebror vi venter ....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2008

Honningblomst

Tillykke med den kommende Bebs...jeg tænker at Marius, Julius, Sofus ville passe godt til...pigenavne er jeg ikke god til.
Får jeg en tøs en dag, så skulle hun hedde Yrsa.
Eva

Anmeld

12. april 2008

Anja

Jeg kan godt lide de navne du foreslå, men naboens dreng hedder Marius, mine svigerforældres kat hedder Julius og en af den stores venner hedder Sofus :P

Vi har overvejet
Dreng: Konrad, Asger, Aksel (men det vil manden SLET ikke)
Pige: Johanne, Iben

Men intet ligger fast, så jeg vil gerne have forslag så jeg kan komme med et rigtigt godt et til manden ! :-)

Anmeld

12. april 2008

Honningblomst

Ok, ja så var det nok ikke liiiige de navne.:)
Konrad er jo bare super godt...det hedder min den yngste. Bertram og Jeppe hedder mine de to andre.
Aksel synes jeg ville passe rigtig godt til eller måske Gustav.
Synes ligesom ved med mine drenges navne, at jeres den første? Jonas, slet ikke passer sammen med Elias eller de navne du nævner.:) Men hvad, hvorfor skal de passe sammen,...bare lidt sjovt at se at vi ikke er de eneste med børn hvis navne "stritter" lidt.;)
Knus...

Anmeld

12. april 2008

Joan ( Smallie )

Der er også gode gamle navne som Niels og Jens. og ved piger er der Janni og Marianne.

Bare lige forslag her fra.

Min søn hedder Niels peter men vi bruger kun Niels og hvis jeg får en søn næste gang også skal han hedde Jens johannes.

Hilsen Joan som kan komme med mange flere forslag hvis du vil.;)

Anmeld

12. april 2008

Anja

Synes heller ikke at Jonas og Elias passer super godt sammen, men det er nu nok mest fordi at jeg ikke havde spor indflydelse på navnet Jonas :D Jonas er min mands søn fra første ægteskab.

Elias var vi bare enige om fra starten.

Min mand er helt vild med Konrad, jeg er lidt mere forbeholden, da jeg netop synes, at det slet ikke passer til Elias. Men ja, navne behøver jo heller ikke passe sammen ! Fornavnet skal bare passet til efternavnet ....

Anmeld

12. april 2008

Honningblomst

Min Jeppe har heller ikke samme far som de små, så det er faktisk samme grund som jer.
Konrad og Elias er heller ikke to navne jeg lige ville synes passede sammen...svært med de navne.

Anmeld

12. april 2008

Christinahr

Da vi snakkede navne, snakkede vi Bastian, Karl eller Emil :P

Pige navne snakkede vi (eller jeg (?)) bl.a. Asta, Agnes og Malou.

Har i prøvet en navne bog, vi kiggede navn for navn og lavede hver en lidste... det gik der mange sjove timer med :P

Anmeld

12. april 2008

Skovurt

Hej, og tillykke med den voksende mave
Åh, kender alt til det der navneræs... det er bare så forbandet svært - og vi kiggede i den store navnebog flere gange, og blev helt forpustede inden vi var nået ret langt i den... selv da vi vidste at det blev en dreng, og at vi derfor kunne skippe hele den del der omhandlede pigenavne :P

Vores søn hedder Leander, og det blev valgt fordi ingen af os havde et "ansigt" at sætte på det navn, og vi begge fandt det rigtig kønt og specielt - på den "ikke fremmede" måde :D

Jeg er også helt vild med drenge navnene Carl, Johan(nes), Emil og Noah.
Af pigenavne er jeg helt pjattet med: Asta, Lucca, og Frida.

Anmeld

12. april 2008

Jan9e D

Har siddet og tænkt lidt over dit indlæ siden jeg læste det i eftermiddags, og har desværre føst foet tid til at skrive nu.
Drengenavne
Tobias
Marius

Pigenavne
Johanne som du selv var inde på
Ella
Dagmar (ved godt det er lidt kikset men syntes nu det er et skønt navn når man har smagt lidt på det

(H) - Jannie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.