Nyfødt og opkastninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juni 2019

fehår

Jeg ringer selvfølgelig til lægen, når de åbner, men det er først klokken 9.

Min pige på to uger har kastet op to gange i nat. Vi taler reel opkast, ikke gylp. Hun virker ellers okay, og vil gerne tage bryst med samme entusiasme som normalt. Hun har ikke feber, og der er god kontakt. Efter den første gang opkast spiste hun lidt og faldt i søvn. 

Jeg har lige ammet igen og venter nu og ser, om det kommer op igen. 

Jeg skriver mest her i håb om, at nogen har prøvet noget lignende, og kan fortælle mig, at jeg ikke skal være bekymret.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2019

Anonym

Det er fint, lige at spørge din læge, når hun er så lille. Men hvis almentilstand og spisning er uforandret, så er der ingen grund til panik. Faren ved fortsat opkast er bla. dehydrering, så derfor er det fint nok at reagere...

Anmeld Citér

20. juni 2019

Soonmom

Jeg ser ingen grund til at kontakte lægen hvis hendes almene tilstand er fin, så tænker jeg mere der har været noget klamt gylp (gylp kan se og lugte på mange måder og komme i forskellige mængder) 

Anmeld Citér

20. juni 2019

fehår

Anonym skriver:

Det er fint, lige at spørge din læge, når hun er så lille. Men hvis almentilstand og spisning er uforandret, så er der ingen grund til panik. Faren ved fortsat opkast er bla. dehydrering, så derfor er det fint nok at reagere...

Ja, vi ringer for en sikkerheds skyld, men jeg er meget roligere efterhånden, fordi hun ellers er helt normal 

Anmeld Citér

20. juni 2019

fehår

Soonmom skriver:

Jeg ser ingen grund til at kontakte lægen hvis hendes almene tilstand er fin, så tænker jeg mere der har været noget klamt gylp (gylp kan se og lugte på mange måder og komme i forskellige mængder) 

Det var opkast, ingen tvivl om det. Heldigvis har der ikke været mere siden. 

Men jeg ringer til lægen, når jeg kan komme igennem, og hvis de så synes, det er spild af deres tid, bliver samtalen jo hurtigt afsluttet igen 

Anmeld Citér

20. juni 2019

Janet1989

Min datter havde også mange gange i de første 4-5 måneder hvor hun direkte kastede op, simpelthen fordi hun fik sit eget mundvand galt i halsen. 

Det er også sket et par gange pga et alt for fuldt bryst og hun så har skullet tage fra alt for hurtigt. 

Hvis hun virker tilpas og glad og ingen feber, så tænker jeg ikke at der skulle være noget i vejen. 

Fik afvide at det gør det også nemmere for dem at kaste op når de bliver større. 

Anmeld Citér

20. juni 2019

fehår

Janet1989 skriver:

Min datter havde også mange gange i de første 4-5 måneder hvor hun direkte kastede op, simpelthen fordi hun fik sit eget mundvand galt i halsen. 

Det er også sket et par gange pga et alt for fuldt bryst og hun så har skullet tage fra alt for hurtigt. 

Hvis hun virker tilpas og glad og ingen feber, så tænker jeg ikke at der skulle være noget i vejen. 

Fik afvide at det gør det også nemmere for dem at kaste op når de bliver større. 

Ja, lægen nævnte, at det med al sandsynlighed var fordi hun havde spist for meget. Hun spiser nogle gange rigtigt, rigtigt meget ved en amning, så det giver god mening. Men lægen bad mig se tiden an, og hvis hun kaster op igen, vil de gerne have hende til tjek for en sikkerheds skyld.

Anmeld Citér

20. juni 2019

Birthdaybaby

Min søn kastede en del op de første par uger on/off. Det var pga fostervand fik jeg at vide. 

Anmeld Citér

22. juni 2019

Tinstin

Det er vist helt normalt, begge mine drenge har også kastet op en gang i mellem den første måned eller to. Det var fordi de overspiste, har jeg indtryk af og de var altid imponerende upåvirkede af det!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.