deler måske moderkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

564 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2019

Den er på vej

Jeg troede at jeg helt sikkert ventede tveæggede tvillinger, da de første scanningsbilleder viste 2 fostre i hver sin sæk. Det lignede på billederne at tvillingerne/sækkene lå "langt" fra hinanden. Men jeg har så fundet ud af at der var en minimal sansynlighed for at de er enæggede. Nu ser gynækologen kun 1 moderkage? Så er de jo 100% enæggede hvis det er tilfældet ik? Men måske fylder de bare meget og det er svært at finde rundt derinde Er det farligere hvis der kun er 1 moderkage? Den ligger også foran for tiden, men den kan måske nå at flytte sig.. Så mange tanker

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2019

Bissen

Profilbillede for Bissen

Det er kun 100% sikkert det er enæggede hvis de også deler fosterhinder. Hvis ikke de gør det, så kan de godt være tveæggede  

ift. Om det er farligt, så ved jeg det desværre ikke. 

Anmeld Citér

18. juni 2019

2017morigen

Profilbillede for 2017morigen
Urtehave skriver:

Jeg troede at jeg helt sikkert ventede tveæggede tvillinger, da de første scanningsbilleder viste 2 fostre i hver sin sæk. Det lignede på billederne at tvillingerne/sækkene lå "langt" fra hinanden. Men jeg har så fundet ud af at der var en minimal sansynlighed for at de er enæggede. Nu ser gynækologen kun 1 moderkage? Så er de jo 100% enæggede hvis det er tilfældet ik? Men måske fylder de bare meget og det er svært at finde rundt derinde Er det farligere hvis der kun er 1 moderkage? Den ligger også foran for tiden, men den kan måske nå at flytte sig.. Så mange tanker

Nej, det er langt fra sikkert. Det kan også være at de 2 moderkager er vokset sammen og derfor ser ud som 1.

Hvor langt henne er du? Som regl flytter moderkagen sig og med tvillinger bliver du scannet tit og ofte så det skal de nok  holde godt øje med. 

Anmeld Citér

18. juni 2019

Den er på vej

2017morigen skriver:

Nej, det er langt fra sikkert. Det kan også være at de 2 moderkager er vokset sammen og derfor ser ud som 1.

Hvor langt henne er du? Som regl flytter moderkagen sig og med tvillinger bliver du scannet tit og ofte så det skal de nok  holde godt øje med. 

Jeg vidste ikke at de kunne vokse sammen. Det lyder ikke godt. men det må jeg bare spørge om til næste scanning. Der blev scannet ret hurtigt, så jeg nåede ikke at følge med i hvad der blev vist. Men hun sagde vist at moderkagen var stor. Jeg tror at moderkagen flytter sig med tiden, det var bare ikke helt sikkert. Bare jeg får to sunde og raske børn så er ejg ligeglad med om de skal skæres ud eller fødes ud  Min graviditet er bare ikke ideel allerede, så jeg vil bare ikke have flere problemer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.