Husk, at du skal klage inden for 14 dage.
Når du klager er det vigtigt, at du gør det godt og klart.
Her er et par fif
- hvad står der i studietordningen, kursusbeskrivelsen eller hvad det nu hedder, det hvor du kan læse de faglige krav til opgaven. Forklar så, hvorfor du har opfyldt målbeskrivelsen.
Snak med din vejleder (Husk dog de 14 dage). Hvad har vedkommende af input. Du har dog ikke er krav på at få lov til at snakke med din vejleder.
Din vejleder må IKKE ændre din karakter pga en klage. Men give dig medhold. Får du medhold, så vil den gå til ombedømmelse og dermed et nyt forsvar. Her vil det være helt nye bedømmere der gennemgår din opgave.
Sagsbehandlingen tager tid. Og i juli måned er underviserne fritaget for at svare. Det vil sige, at din klagesag måske først vil være afgjort efter en evt reeksamen.
Så overordnet vil jeg sige, at du skal overveje om du vil klage, evt efter en god snak med din vejleder eller studievejleder, da du, selvom du får medhold, formentlig ikke får så meget ud af det, da en evt reeksamen kommer først. Det er et stort arbejde at klage.
Har du spørgsmål omkring det juridiske og praktiske vedr ev klage, så skriv endelig. Jeg arbejder nemlig med eksamensklager på et universitet.
Og jeg håber selvfølgelig, at du får det bedre selvom alt lige nu er rigtig trist og det er forståeligt :-)
Kram
Anmeld
Citér