Dumpet ba

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2019

kamikaze

Anonym skriver:

Det er også derfor jeg er total uforstående over for at dumpe, da jeg også har hørt der skal meget til, tror næppe de har været enige da det voterede i lang tid.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal komme videre herfra. Jeg har hverken spist eller drukket siden kl 9 og sidder bare og tuder og ved ikke hvad jeg skal gøre

Når vi har haft vejledninger har min vejleder ikke sagt noget til de ting jeg har sagt, fik ros for min problemformuleringen til fællesvejledning og det var den eneste der ikke blev rettet i, hun har ikke læst indholdet, da hun ikke må, hun må kun læse dele af det og det har jeg ikke følt behov for, da jeg synes jeg har haft styr på det og laver en god opgave og synes før eksmen at den lå hvor mine andre skriftlige ting har ligget på 7/10

Jeg synes du skal bede om en snak med din vejleder og sige de samme ting som du skriver her, og forhåbentligt få noget feedback. Og -- det er måske en ringe trøst -- men in the grand scheme of things, betyder en bacheloropgave ikke al verden. Det er noget møg lige nu men du får flere chancer, du kommer til at bestå, og du kommer derhen hvor du skal. Du er ikke den første, det er sket for, og hellere ikke den sidste.

Men tag al den feedback og hjælp du kan få til at finde ud af hvordan du bedst kommer videre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2019

SK85

En Bachelor-opgave er en af de ting i livet som virker ufatteligt vigtigt, når man sidder med den, og som bagefter virker uendeligt ligegyldigt.

Kan godt forstå at du er skide ked af det, frustreret og træt af det, men få noget at spise og at drikke, og forkæl dig selv lidt. Og find så ud af hvad de skal gøre imorgen, men for nu så bare se noget hjernedødt tv og spis noget chokolade eller kobl fra på en eller anden anden måde.

Jeg lover dig - det skal nok gå det hele!

Anmeld Citér

18. juni 2019

Anonym

Har du fået snakket med din underviser?

Anmeld Citér

18. juni 2019

Babs12

Husk, at du skal klage inden for 14 dage. 

Når du klager er det vigtigt, at du gør det godt og klart. 

Her er et par fif

- hvad står der i studietordningen, kursusbeskrivelsen eller hvad det nu hedder, det hvor du kan læse de faglige krav til opgaven. Forklar så, hvorfor du har opfyldt målbeskrivelsen. 

Snak med din vejleder (Husk dog de 14 dage). Hvad har vedkommende af input. Du har dog ikke er krav på at få lov til at snakke med din vejleder. 

Din vejleder må IKKE ændre din karakter pga en klage. Men give dig medhold. Får du medhold, så vil den gå til ombedømmelse og dermed et nyt forsvar. Her vil det være helt nye bedømmere der gennemgår din opgave.

Sagsbehandlingen tager tid. Og i juli måned er underviserne fritaget for at svare. Det vil sige, at din klagesag måske først vil være afgjort efter en evt reeksamen.

Så overordnet vil jeg sige, at du skal overveje om du vil klage, evt efter en god snak med din vejleder eller studievejleder, da du, selvom du får medhold, formentlig ikke får så meget ud af det, da en evt reeksamen kommer først. Det er et stort arbejde at klage. 

Har du spørgsmål omkring det juridiske og praktiske vedr ev klage, så skriv endelig. Jeg arbejder nemlig med eksamensklager på et universitet. 

Og jeg håber selvfølgelig, at du får det bedre selvom alt lige nu er rigtig trist og det er forståeligt :-)

Kram

Anmeld Citér

19. juni 2019

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det er også derfor jeg er total uforstående over for at dumpe, da jeg også har hørt der skal meget til, tror næppe de har været enige da det voterede i lang tid.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal komme videre herfra. Jeg har hverken spist eller drukket siden kl 9 og sidder bare og tuder og ved ikke hvad jeg skal gøre

Når vi har haft vejledninger har min vejleder ikke sagt noget til de ting jeg har sagt, fik ros for min problemformuleringen til fællesvejledning og det var den eneste der ikke blev rettet i, hun har ikke læst indholdet, da hun ikke må, hun må kun læse dele af det og det har jeg ikke følt behov for, da jeg synes jeg har haft styr på det og laver en god opgave og synes før eksmen at den lå hvor mine andre skriftlige ting har ligget på 7/10

Jeg kan godt forstå, at du er rigtig ked af det. Dog er der flere ting, som springer mig i øjnene og som jeg tror, at du er nødt til at have i baghovedet i en eventuel klage:

- Det er ikke relevant hvad du plejer at få i karakter i andre opgaver. Det er en selvstændig bedømmelse.

- Du kan godt have lavet en fin problemformulering, men hvis resten af opgaven ikke er af tilstrækkelig kvalitet, er det sådan set ligegyldigt.

- Hvis du ikke løbende har sørget for, at din vejleder har læst og kommenteret dele af din opgave, så har du selv et vist ansvar for, at vedkommende ikke har kunnet hive dig tilbage på ret spor.

Jeg ønsker dig held og lykke med det hele. Du skal nok komme igennem, der er heldigvis mulighed for at komme op igen. Kontakt din studievejledning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.