Hvad vægter i hos dagplejemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

601 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2019

Anonym trådstarter

Hej!

jeg overvejer at søge job som kommunal dagplejer, men er i tvivl om forælde vil vælge mig fra pga min alder. Jeg er 24. Jeg har selv to børn så har masser erfaring med de små. 

Derudover har vi kæmpe have og stort værelse der kunne blive lægeværelse..

Hvad vægter i når i takker ja/nej til en dagplejeplads? Ville i takle nej alene ud fra ung alder?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2019

Anonym

24 ville være fint for mig. Er nu i 30’erne og har flere børn. Fik den første som 21 årig.

Jeg vægtet at dagplejemor er sød og venlig. Ikke alder.

Anmeld Citér

17. juni 2019

B&J

Profilbillede for B&J
Mod
Smil og du får et smil tilbage

Det der er vigtigt for mig er du kan tage varer på barnet behov, kærlig og omsorgsfuld. Ringer hvis der skulle opstå et eller andet.

er uden i alle slags vejr. 

Udfordre børne 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Anonym

Jeg ville nok ikke vælge dig. Ikke pga din unge alder, men når du er 24 må det være ret små børn du selv har. 

Det giver flere sygedage og derved skal dp børnene i gæstwpleje eller holdes hjemme. 

Vi har haft privat dp til vores barn i et år, hvor hendes ene barn også er i dagplejen, det andet børnehavebarn. Hendes mand og familie har taget mange af sygedagene med børnene men jeg ville ikke vælge en med så små børn igen, alene af den årsag 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville nok ikke vælge dig. Ikke pga din unge alder, men når du er 24 må det være ret små børn du selv har. 

Det giver flere sygedage og derved skal dp børnene i gæstwpleje eller holdes hjemme. 

Vi har haft privat dp til vores barn i et år, hvor hendes ene barn også er i dagplejen, det andet børnehavebarn. Hendes mand og familie har taget mange af sygedagene med børnene men jeg ville ikke vælge en med så små børn igen, alene af den årsag 

Tak for svar. Det har du ret i. Mine børn er 3 og 5 år så ikke helt små, men jeg forstår hvad du mener. 

Anmeld Citér

17. juni 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Hej!

jeg overvejer at søge job som kommunal dagplejer, men er i tvivl om forælde vil vælge mig fra pga min alder. Jeg er 24. Jeg har selv to børn så har masser erfaring med de små. 

Hvad vægter i når i takker ja/nej til en dagplejeplads? Ville i takle nej alene ud fra ung alder?

Jeg ville vægte en form for pædagogisk baggrund At have små børn selv, er for mit vedkommende, slet ikke nok til at kunne udvikle, styrke og forstå børn. At du selv har små børn, ville også vægte...- negativt, idet der kan komme mange sygedage  

//Mette

Anmeld Citér

17. juni 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Ville til enhver tid vælge en dagplejer som har noget relevant uddannelse. Har sat i en forældre bestyrelse og ved der kommer klager over dagplejere der taler hårdt eller ukorrekt til dagplejebørnene, det man så i TV2 dokumentaren vedr. vuggestuebørn sker også i dagplejen. 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Anonym

For mig er det vigtigt at der max er 4 børn i dp'en. at dpmor har overskud, er struktureret men fleksibel ifht børnene. er ude med børnene både have eller udforskning af kvarteret, husker at snakke med børnene så de udvikler ordforrådet. hjælper dem med at udvikle motoriske færdigheder, sørger for fornuftig mad. og at dpmor videreuddanner sig/tager kurser en gang i mellem for at samle viden. folk får børn, så det hører til, så hvis dagplejeren er god for mit barn og er stabil så er jeg glad og kan leve med gæstedp en gang i mellem selvom det ikke er sjovt

Anmeld Citér

17. juni 2019

Lisette W

Profilbillede for Lisette W
Anonym skriver:

Hej!

Jeg ville umiddelbart se det som en kvalitet at du er ung. Jeg ville antag at du vil have masser af energi og være god til at lege med ungerne. Jeg vil ligge vægt på om jeg vil kunne fornemme om du har engagement. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.