Min søn bliver 15 måneder lige om lidt. Han bliver stadig ammet når han skal puttes om aftenen og så til det store problem, hele natten
Jeg er ved at være træt, rigtig træt. Nogle nettet er det en gang i timen og aldrig en nat uden min. 3 amninger. Han har jo på ingen måde brug for mælken mere men hvordan vender vi ham fra? Han har aldrig ville bruge sut og bliver total ulykkelig hvis han ikke bliver ammet når han vågner.
Han bliver puttet i egen seng efter amning om aftenen og ligger sig til at sove omkring kl 19-19.30. Omkring kl 22-23 vågner han igen og her bliver han tilbudt vand som han drikker og så begynder kampen. Nogle gange lykkedes det at nusse/synge ham i søvn igen, men her på det sidste er det ikke lykkedes. Den anden aften prøvede min mand i en time og derefter jeg i en halv time, men han var så bund ulykkelig og søgte og søgte efter brystet og da han endelig fik lov faldt han til ro.
Jeg har hørt og læst flere steder at det er far der skal tage over ved afvanding (min mand er ikke begejstret for den del). Men hvordan har I gjort? Har du stadig ammet ved putning eller er du stoppet helt på en gang? Hvis du er stoppet helt, tog du så ammestoppiller eller forsvinder mælken bare af sig selv?
Anmeld
Citér