Opstart efter ente barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
11 svar
11 synes godt om
17. juni 2019

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i en dilemma - Vi har fået os nr 2 baby og min barsel ender om nogle måneder 

min mand aflevere vores søn hver morgen han bliver afleveret kl 08.00-08.15 og det går fint fordi hans venner er kommet på det tidpunkt 

Nu har vi aftalt jeg skal aflevere vores søn og hans aflevere vores datter, men det betyder vores søn skal aflevere kl 06.30 lige når de åbner - fordi jeg møder på arbejde kl 07.00

Fordi min mand synes at aflevere to børn forskellig steder bliver for meget om morgenen - Jeg får bare mega ondt i mit mor hjerte da det så betyder han første bliver hentet 15.30 dvs han har haft en dag på 9 timer!!!!!!! 

Men jeg kender min Mand han bliver frustreret og utålmodig om han skal ha 2 børn om morgenen, men synes bare 9 timer for en 4 årig er mega lang tid - 

Hvordan aflevere jeres mænd? Klarer de aflevering af to - tre børn?

stederne de skal afleveres er meget tæt på heldigvis 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville deles om hvem der afleverede hvert af børnene.  Så får de begge lange dage. Ja men den mindste sover jo sol regel søvnen ind ved middags luren.  Og giv dagplejen den viden at lad endeligt barnet sove hvad det behøver.  Jeg kan godt følge morgen stress med to afleveringer to steder.  Skal det ene barn blive i bilen eller ej m.m også kander være enkelte tilfælde hvordan at man bryder det mønster.  At aflevere 1 barn giver ro og mere nærvær i min optik når børnene er små. Her er storebror startet i skole og nu er der ro på vores morgener. 

Anmeld Citér

17. juni 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Mon ikke han lige skal prøve det og finde en rutine og så kan han også se, at det selvsagt er bedst for begge børn, hvis de kan blive afleveret efter 7.

Jeg har altid været alene om at aflevere, da de var små og ja det var da ikke sjovt når vi skulle to steder, men sådan var det nu en gang. Vi fik skabt en god rutine, hvor vi var nede på cyklerne når klokken var 7 og så kørte vi lidt frem og tilbage (kørte først den ene vej og så den anden, hvor vi kunne vibke til vores vinduer) og jeg kunne nå at være på skolen 7.45. 

Fordi der aldrig har været en mulighed, at manden fulgte, så har jeg ikke overvejet om det var hårdt, forkert, bedre med kun en - det var et faktum og så selv sagt var første prioritet, at deres tid i institution var så kort som muligt. 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Rockertand

Profilbillede for Rockertand
Anonym skriver:

Jeg er lidt i en dilemma - Vi har fået os nr 2 baby og min barsel ender om nogle måneder 

min mand aflevere vores søn hver morgen han bliver afleveret kl 08.00-08.15 og det går fint fordi hans venner er kommet på det tidpunkt 

Nu har vi aftalt jeg skal aflevere vores søn og hans aflevere vores datter, men det betyder vores søn skal aflevere kl 06.30 lige når de åbner - fordi jeg møder på arbejde kl 07.00

Fordi min mand synes at aflevere to børn forskellig steder bliver for meget om morgenen - Jeg får bare mega ondt i mit mor hjerte da det så betyder han første bliver hentet 15.30 dvs han har haft en dag på 9 timer!!!!!!! 

Men jeg kender min Mand han bliver frustreret og utålmodig om han skal ha 2 børn om morgenen, men synes bare 9 timer for en 4 årig er mega lang tid - 

Hvordan aflevere jeres mænd? Klarer de aflevering af to - tre børn?

stederne de skal afleveres er meget tæt på heldigvis 

Ro på.

Jeg afleverer og henter 4 børn hver dag., det går fint.

Det handler om, at I har haft gode betingelser, og nu skal I tilbage i den virkelige verden, det kræver tilvænning, og så handler det om, at du siger til dig selv, at det kan I sagtens klare.

De dage, hvor jeg arbejder på et fremmed sygehus, afleverer jeg børn kl. 6.30 og afhenter kl. 16.45, der er endnu ikle nogen, der er gået i stykker over det.

Anmeld Citér

17. juni 2019

LSS

Profilbillede for LSS

I min optik er der ikke rigtig noget der hedder “det kan jeg ikke fordi jeg bliver frustreret” når man har børn. Hvad ville han gøre hvis han boede alene med dem? Og da det bedste er at blive afleveret ved 8 tiden så må han lige stramme op. 

Jeg aflevere og henter selv 4 børn tre forskellige steder. Der er kun mig til at gøre det. 

Anmeld Citér

17. juni 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Hvor lang tid drejer det sig om?

- for hvis det er 1 t+, så ville jeg slet ikke diskutere det, så var det manden der afleverede.

jeg afleverer også to børn hver dag, og snart med en nyfødt på armen også, han overlever nok

Anmeld Citér

17. juni 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvor lang tid drejer det sig om?

- for hvis det er 1 t+, så ville jeg slet ikke diskutere det, så var det manden der afleverede.

jeg afleverer også to børn hver dag, og snart med en nyfødt på armen også, han overlever nok

Ja men jeg står udenfor BH kl 06.30 at aflevere ham da jeg skal møde på arbejde kl 07.00 -mens manden kan aflevere 07.45 - 08.00 

Anmeld Citér

17. juni 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:

Ja men jeg står udenfor BH kl 06.30 at aflevere ham da jeg skal møde på arbejde kl 07.00 -mens manden kan aflevere 07.45 - 08.00 

Kan ikke se andet, end det er bare en rutine manden din skal lære og skabe. For selvsagt skal jeres søn da ikke afleveres 6.30, når han kan vente til 7.30 og have en rolig morgen der hjemme. 

Men giv det tid, en ting er alt det man kan skabe af dilemmaer i hovedet op til en anden ting er virkeligheden.

Anmeld Citér

17. juni 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Anonym skriver:

Så havde jeg så krævet at han måtte finde ud af hvordan han gør det, for sådan er det jo at have børn, han har vel været med til at vælge at få to

Anmeld Citér

17. juni 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg er sikker på din mand nok skal kunne klare at aflevere to børn, to forskellige steder. Nogle gange kan tankerne løbe af med os og vi får gjort nogle ting problematiske, som i virkeligheden slet ikke er så slemme som først antaget. 

Jeg tror det ganske enkelt handler om at få skabt en god rutine i fællesskab og finder I ud af hen ad vejen, at opgaven er for stor for din mand, må i ændre på det. 

At han selv har valgt to børn eller at det følger med når man har børn, synes jeg er lidt tarvelige udmeldinger. Jeg er med på at der følger en masse med, når man har børn og der også vil være ting der er mindre sjove. Men vi er alle forskellige og det er vigtigt at vi som familie kan hjælpe hinanden, der hvor der er nogle svage punkter. 

Jeg er fx røv elendig til at natteroderi og dur virkelig ikke til det - og ja, jeg har valgt at få 3 børn, men min mand er god til det og har virkelig trådt til i nattetimerne, der er så nogle andre situationer, hvor jeg fungerer bedre end ham og sådan HJÆLPER vi hinanden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.