Hej.
Vi står og skal til at købe vores første barnevogn, og vi er ikke helt enige om det skal være med dreje eller faste hjul.
Vi kommer til at køre en del i skoven, men jeg er lidt bekymret for at den bliver tung at dreje i længden hvis den har faste hjul.
Hvad er jeres erfaringer?
Vi fravalgte drejehjul netop fordi, vi skulle køre med vognen på stier og i skov
Hjulene kan på de fleste barnevogne med drejehjul låses, men flere af dem jeg kender med sådan en vogn har erfaret, at låsen altså kan springe op igen, når de kører i terræn. Med det sagt er det virkelig en smagssag hvad man er til. Jeg ELSKER at vores barnevogn har faste hjul, det gør den skøn at køre med, selv på skæve fortov/stier/grus/o.lign., hvor jeg synes drejehjul kan være dødirriterende. Andre elsker deres vogne med drejehjul og kunne ikke forestille sig at have andet
Jeg synes ikke vores barnevogn er tung at køre med overhovedet, men det er nok svært at udtale sig om, når man er vant til det.
Vores klapvogn har drejehjul og det fungerer også rigtig fint det meste af tiden, men må også bare sige, at når fortovet hælder en del til den ene eller den anden side, synes jeg det kræver at man holder godt fast, for at vognen ikke vil dreje 
Anmeld
Citér