Drejehjul eller faste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.067 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2019

Tereseh

Hej. 

Vi står og skal til at købe vores første barnevogn, og vi er ikke helt enige om det skal være med dreje eller faste hjul.

Vi kommer til at køre en del i skoven, men jeg er lidt bekymret for at den bliver tung at dreje i længden hvis den har faste hjul. 

Hvad er jeres erfaringer?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Black Rose

Hej. 

Vi står og skal til at købe vores første barnevogn, og vi er ikke helt enige om det skal være med dreje eller faste hjul.

Vi kommer til at køre en del i skoven, men jeg er lidt bekymret for at den bliver tung at dreje i længden hvis den har faste hjul. 

Vi fravalgte drejehjul netop fordi, vi skulle køre med vognen på stier og i skov  Hjulene kan på de fleste barnevogne med drejehjul låses, men flere af dem jeg kender med sådan en vogn har erfaret, at låsen altså kan springe op igen, når de kører i terræn. Med det sagt er det virkelig en smagssag hvad man er til. Jeg ELSKER at vores barnevogn har faste hjul, det gør den skøn at køre med, selv på skæve fortov/stier/grus/o.lign., hvor jeg synes drejehjul kan være dødirriterende. Andre elsker deres vogne med drejehjul og kunne ikke forestille sig at have andet  Jeg synes ikke vores barnevogn er tung at køre med overhovedet, men det er nok svært at udtale sig om, når man er vant til det.

Vores klapvogn har drejehjul og det fungerer også rigtig fint det meste af tiden, men må også bare sige, at når fortovet hælder en del til den ene eller den anden side, synes jeg det kræver at man holder godt fast, for at vognen ikke vil dreje 

Anmeld Citér

15. juni 2019

Christabelle

Black Rose skriver:

Vi fravalgte drejehjul netop fordi, vi skulle køre med vognen på stier og i skov  Hjulene kan på de fleste barnevogne med drejehjul låses, men flere af dem jeg kender med sådan en vogn har erfaret, at låsen altså kan springe op igen, når de kører i terræn. Med det sagt er det virkelig en smagssag hvad man er til. Jeg ELSKER at vores barnevogn har faste hjul, det gør den skøn at køre med, selv på skæve fortov/stier/grus/o.lign., hvor jeg synes drejehjul kan være dødirriterende. Andre elsker deres vogne med drejehjul og kunne ikke forestille sig at have andet  Jeg synes ikke vores barnevogn er tung at køre med overhovedet, men det er nok svært at udtale sig om, når man er vant til det.

Vores klapvogn har drejehjul og det fungerer også rigtig fint det meste af tiden, men må også bare sige, at når fortovet hælder en del til den ene eller den anden side, synes jeg det kræver at man holder godt fast, for at vognen ikke vil dreje 

Fuldstændig enig i alt her!

Vores barnevogn har faste hjul og klapvognen har drejehjul. 

Anmeld Citér

15. juni 2019

asphodel

Vores barnevogn har drejehjul og den kører uden problemer igennem skov og på små stier. Jeg har aldrig haft problemer med at den satte sig fast.

Jeg vil anbefale at tage ned i babybutikken og prøve at skubbe lidt rundt med et par barnevogne. Jeg erfarede, at jeg blev dødtræt af dem med de faste hjul allerede efter en kort testkørsel, så det var bestemt lykken IKKE at købe en af dem. 

Anmeld Citér

15. juni 2019

Babilooo

Jeg var vild med vores klapvogn med drejehjul. 

Barnevognen have fast hjul og var lidt besværlig i byen og smalle fortov. Men på stier og bumlede veje var det altså bedre end drejehjul. 

Hvis I har tænkt jeg mange skovturer hvor det ikke er pæne stier (Dyrehaven) så er faste hjul dejlige.

Hvis overvægten af tiden er ture i et storcenter på fortov i en by så ville jeg vælge drejehjul.

Anmeld Citér

15. juni 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Tereseh skriver:

Hej. 

Vi havde faste hjul på vores barnevogn og den synes jeg var nemmere at gå i skoven med end min venindes med drejehjul.

Anmeld Citér

15. juni 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi har været meget glade for vores barnevogn med faste hjul. Den har på intet tidspunkt været for tung. Jeg er en lille pige selv og har intet problem haft med at køre med den. 

Til gengæld har vi haft en god klapvogn med drejehjul. Det har også været rigtig godt, men har aldrig ville bytte de faste hjul ud på barnevognen til trods. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.