umulige folikler og vægtøgning hormoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.734 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. juni 2019

Anonym trådstarter

Hej. vi er igang med vores første IUI behandling hvilket er dybt frustrerende for min cyklus er meget ustabil nogle gange får jeg den hver mdr andre gange springer den måneder over. nogle gange flere gange på en måned... nå men sagen er den at vi er blevet scannet på klinikken siden dag 10 i denne cyklus hvilket var den 29/5 og der var der kun 1 lille æggeblære 9 mm. vi kom 3 dage senere yay nu var der 1 på hver side en på 9 og en på 11..... men men men 3 dage senere var ingen vokset så de satte mig på hormoner først et præparat jeg ikke husker nu men med meget fansy sprøjte skulle tage den i 3 dage og scannes ingen. intet sket de var stadigvæk ikke vokset. så er blevet smidt på menopur 75 ei... men på 3 dage har jeg taget 2.1 kg på  og de vokser stadigvæk ikke... klinikken har nu sat mig ydeligere op i dosis så håber da snart de begynder at vokse for det  4 scanninger nu hvor intet er sket med 3 dags mellemrum det medicin er jo sindsyg dyrt hvilket vi ikke havde regnet med da vi havde aftalt vi skulle køre normal cyklus uden hormoner men da kroppen modarbejder så ville de meget gerne at vi blev sat i hormon behandling.... andre der har prøvet kroppen ikke reagere på hormonerne men tilgengæld tager på af det jeg er i chok 2.1 kg på 2 dage det måske derfor jeg føler min bukser pludselig strammer... tænker det må være væske men forsvinder det igen når jeg stopper med dem???? da jeg startet på p piller for 10 år siden tog jeg 10 kg på på under en måned så frygter jo lidt kroppen er igang med samme nr igen  og nej de forsvandt ikke nemt... jeg går og frygter nu at alle pengene på medicin og rejse er spildt for de vokser ikke og jeg er jo ret langt henne i cyklus så mens kan jo sagtens dukke op snart vis det er sådan en måned så alt spildt... hvordan forholder i jer positive? for vi får jo slet ikke startet vores forsøg vi smider kun penge ud af vinduet og gør mig fed på en træls måde haha 

Mvh M

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2019

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv

Søde du 

Når du står med den positive test er alle de dumme forsøg glemt

Jeg havde 3 førsøg hvor jeg ikke fik lagt æg op og min krop ville slet ikke samarbejde, tabte mig 3 kilo og begyndte til akupunktur og bum her sidder jeg gravid i uge 13

Medicinen er skide dyr men igen det er hurtigt glemt, ihvettfald fra min side af 

Håber du trods alt for et godt forsøg 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Søde du 

Når du står med den positive test er alle de dumme forsøg glemt

Jeg havde 3 førsøg hvor jeg ikke fik lagt æg op og min krop ville slet ikke samarbejde, tabte mig 3 kilo og begyndte til akupunktur og bum her sidder jeg gravid i uge 13

Medicinen er skide dyr men igen det er hurtigt glemt, ihvettfald fra min side af 

Håber du trods alt for et godt forsøg 

ej hvor dejligt og høre tillykke med graviditeten vi håber da stadigvæk det vil lykkes men tvivler på første forsøg giver held vi havde regnet med det ville blive et langt sejt forløb.... men er stadigvæk overrasket over hvor hårdt det er uvisheden om om vi overhoved får lov at give det et forsøg under denne cyklus eller om alle pengene er spildt på at mens dukker op ja det må vi må krydse finger... tog du på af hormonerne? synes bare 2.1 kg er ret meget på 3 dage og ved det væske for kan mærke jeg også drikker en del mere ind jeg plejer og er ekstremt sulten hele tiden haha 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Nelliespurv

Anonym skriver:

ej hvor dejligt og høre tillykke med graviditeten vi håber da stadigvæk det vil lykkes men tvivler på første forsøg giver held vi havde regnet med det ville blive et langt sejt forløb.... men er stadigvæk overrasket over hvor hårdt det er uvisheden om om vi overhoved får lov at give det et forsøg under denne cyklus eller om alle pengene er spildt på at mens dukker op ja det må vi må krydse finger... tog du på af hormonerne? synes bare 2.1 kg er ret meget på 3 dage og ved det væske for kan mærke jeg også drikker en del mere ind jeg plejer og er ekstremt sulten hele tiden haha 

Ja jeg tog meget på af hormonerne nok de 8 kilo 

Ja i denne verden er det bare håb og intet andet, men se det sådan at lægerne blev klogere på din krop, hvad der sker og hvad de skal gøre for at hjælpe jer 

Mine første forsøg var også bare er virvare om hormoner og hvilke, vi prøvede 2 forskellige og fandt til sidst dosis og medicin 

Anmeld Citér

14. juni 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Ja jeg tog meget på af hormonerne nok de 8 kilo 

Ja i denne verden er det bare håb og intet andet, men se det sådan at lægerne blev klogere på din krop, hvad der sker og hvad de skal gøre for at hjælpe jer 

Mine første forsøg var også bare er virvare om hormoner og hvilke, vi prøvede 2 forskellige og fandt til sidst dosis og medicin 

oh 8 kg på hvor lang tid og var det væske eller fedt?  blev du gravid?

Anmeld Citér

15. juni 2019

Nelliespurv

Anonym skriver:

oh 8 kg på hvor lang tid og var det væske eller fedt?  blev du gravid?

Ja jeg blev gravid ved første oplægning af et blastocyst æg 

Jeg ved ikke om det er væske eller fedt, det gik jeg ikke så meget op i 

Anmeld Citér

15. juni 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Ja jeg blev gravid ved første oplægning af et blastocyst æg 

Jeg ved ikke om det er væske eller fedt, det gik jeg ikke så meget op i 

håber godt nok det ikke er fedt for synes det går lidt voldsomt for sig normalt vejer jeg mig aldrig rigtig men pga bukserne pludselig er begyndt og stramme en del så har jeg de sidste par dage vejet mig dagligt og vægten stiger fra dag til dag har snart taget 3 kg på siden jeg er begyndt på Menopur. har fået det i 6 dage.... det ikke så meget selv vægtøgning for det er jeg helt fint med når jeg forhåbentlig bliver gravid det bare mere at det går så stærkt og pt er jeg jo ikke gravid så det irreterene at alle ens bukser strammer selv dem med elastik i.... tror selv det væske for føler det svulper mere i kroppen ind normalt.  det bare spændene om det forsvinder af sig selv igen når jeg stopper med hormonerne om forhåbentlig 3 dage håber at blive insemineret på onsdag.  dog har jeg mens smerter lige nu men ved ikke om det er pga der sker ting i underlivet for det niver og føler hele tiden nu kommer mens men så det hvidt udflåd 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

nu kommer der lige et super dumt spørgsmål som jeg håber nogle vil svare på? må man have sex selv om vi skal insemineres på onsdag? jeg frygter virkelig når jeg imorgen skal tage den æl sprøjte at vi mister æggene inden vi når til onsdag så vis nu vi kunne gøre lidt forarbejde så der var lidt chance for en af sædcellerne fandt en god spot og ventet pænt på ægget.... men har det betydning for mandens sædkvalitet på onsdag? mener og have hørt det godt kan gøre der ikke er samme kvalitet men er jeg fejl? 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Nelliespurv

Anonym skriver:

nu kommer der lige et super dumt spørgsmål som jeg håber nogle vil svare på? må man have sex selv om vi skal insemineres på onsdag? jeg frygter virkelig når jeg imorgen skal tage den æl sprøjte at vi mister æggene inden vi når til onsdag så vis nu vi kunne gøre lidt forarbejde så der var lidt chance for en af sædcellerne fandt en god spot og ventet pænt på ægget.... men har det betydning for mandens sædkvalitet på onsdag? mener og have hørt det godt kan gøre der ikke er samme kvalitet men er jeg fejl? 

Altså jeg har aldrig haft ægløsning af mig selv. 

Men vi holdte os fra hinanden fra 3-5 dage som der stod i papirerne 

Anmeld Citér

16. juni 2019

Anonym trådstarter

Stinna Gundlund skriver:

Altså jeg har aldrig haft ægløsning af mig selv. 

Men vi holdte os fra hinanden fra 3-5 dage som der stod i papirerne 

jeg har ikke æggeløsning selv heller men skal tage sådan en æggeløsningssprøjte imorgen aften. vi skal være på klinikken onsdag kl 13.20 så der jo lang tid hvor ægget kan nå og droppe. vi har ingen papir fået hvor der står sex er no go men er i tvivl om det har indflydelse på kvaliteten på onsdag vis vi giver det et forsøg idag ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.