Hvad er det for nogle knopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.924 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2019

Anonym trådstarter

De er kommet inden for et par døgn, klør ikke, nogle har blære på, andre ikke.. Flest på ben og bleområde, og lidt på arme.. Høj feber igår (over 39), intet idag, har været forkølet for nogle dage siden...

Han havde skoldkopper (kun 10 styks) sidste år, så kan ikke være det 

Nogle der har set noget lignende? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2019

1518

Man kan godt få skoldkopper flere gange - omend det sker meget sjældent. Nogle steder står der, at hvis barnet er meget lille ved første udbrud, så er det stadig delvist beskyttet af mors antistoffer, og kroppen danner derfor ikke selv tilstrækkeligt med antistoffer til at bekæmpe skoldkopperne. Andre steder står der, at manglen på antistoffer kan skyldes, at de ikke havde ret mange kopper i første omgang.

Anmeld Citér

13. juni 2019

Soonmom

Hvis han var under 6 måneder da han havde skoldkopper, er han ikke immun og kan få det igen.

- mine børn har endnu ikke haft skoldkopper, så jeg ved ikke om det er det  

Anmeld Citér

13. juni 2019

MorTil3+

Min dreng har skoldkopper lige nu og det ligner det dit barn har. Jeg er også ret sikker på min har haft det før, men lægen siger man godt Kan få det flere gange. og hele børnehaven er ramt så det er skoldkopper i vores tilfælde.

Anmeld Citér

13. juni 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar - han var 10 måneder da han havde skoldkopper, han er 16 måneder nu. Selv tænker jeg varmeknopper, eller hånd-fod-mund syge, selvom der ikke er knopper ved munden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.