Føler mig så usikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

931 visninger
4 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2019

fehår

Jeg ammer min datter på 8 dage, og jeg føler mig konstant så usikker omkring amningen. Får hun nok mad? Får hun for meget af den tynde mælk og for lidt af den tykke? Sover hun for meget, og burde jeg vække hende oftere for at amme? Alle den slags tanker. 

Jeg har talt med SP om det, og hun siger, alt ser fint ud. Men jeg føler mig bare SÅ usikker, nok fordi amningen kiksede helt med min første. 

Får man mere selvtillid hen ad vejen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica
fehår skriver:

Jeg ammer min datter på 8 dage, og jeg føler mig konstant så usikker omkring amningen. Får hun nok mad? Får hun for meget af den tynde mælk og for lidt af den tykke? Sover hun for meget, og burde jeg vække hende oftere for at amme? Alle den slags tanker. 

Jeg har talt med SP om det, og hun siger, alt ser fint ud. Men jeg føler mig bare SÅ usikker, nok fordi amningen kiksede helt med min første. 

Får man mere selvtillid hen ad vejen? 

Sådan havde jeg det også med den første, og der måtte jeg stoppe efter 2 måneder max, fordi jeg fik så store sår at mælken simpelthen holdt op med at løbe til - 6 år senere fik jeg nummer 2 og jeg var SÅ bange for at det skulle ske igen og tænk nu hvis hun ikke fik nok osv osv - efter en måneds tid tror jeg at jeg begyndte at slappe helt af og så kørte amningen bare derud af  Op med humøret og tag det roligt - det skal nok blive godt 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Anonym

Sagt med et varmt smil: Du skal ikke tænke, du skal bare amme. Det er nemmere sagt end gjort for nogen, det ved jeg. Men din krop og din baby ved hvad de laver. Ud af hovedet og ned i troen på, at naturen finder vej. Baby får hvad hun skal, ellers skal hun nok sige til. God amning 

Anmeld Citér

13. juni 2019

HBV

Anonym skriver:

Sagt med et varmt smil: Du skal ikke tænke, du skal bare amme. Det er nemmere sagt end gjort for nogen, det ved jeg. Men din krop og din baby ved hvad de laver. Ud af hovedet og ned i troen på, at naturen finder vej. Baby får hvad hun skal, ellers skal hun nok sige til. God amning 

Amen to that! 

Anmeld Citér

13. juni 2019

Tinstin

Du skal virkelig bare stole på dig selv og din baby - når den er sulten, skal den have mad - og den skal nok vågne for at sige til.
Jeg ammer nu mit andet barn og jeg har også haft stor usikkerhed både i starten, men også senere - men hele tiden har jeg prøvet at sige til mig selv, at mit barn ved bedst. Hvis han får meget af den tynde mælk ved dagens første 2-3 måltider, så ved jeg, at han tager et ordentligt måltid senere.

De regulerer det selv. Følg din baby Slap af - som de andre siger, man skal ikke tænke, bare amme! Det er svært i starten - der er meget at lære for jer begge.  Jeg ammede min sidste til han var 18 måneder og det var da bare så hyggeligt. Hæng i, det bliver meget nemmere!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.