Forslag til poster ved skattejagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.760 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. juni 2019

Loa

Vi skal holde min datters 9 års fødselsdag på søndag for pigerne i klassen og jeg ville gerne lave en skattejagt for dem. Gerne noget hvor de skulle følges ad (de er ikke så mange) og løse opgaverne i fællesskab. Men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal finde på at lave på posterne. Tænkte nogle regnestykker evt. og nogle staveord og så nogle sjove ting. Men hvad? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2019

serinasmor

Loa skriver:

Vi skal holde min datters 9 års fødselsdag på søndag for pigerne i klassen og jeg ville gerne lave en skattejagt for dem. Gerne noget hvor de skulle følges ad (de er ikke så mange) og løse opgaverne i fællesskab. Men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal finde på at lave på posterne. Tænkte nogle regnestykker evt. og nogle staveord og så nogle sjove ting. Men hvad? 

finde 5 genstande i kogt spaghetti 

Huske 10 genstande under et klæde 

Føle og gætte hvad noget er i en kasse med hul i 

Gætte noget ved duft eller smag  med bind for øjnene

Anmeld Citér

12. juni 2019

drabo

Profilbillede for drabo

Gåde gætning, smage på ting med bind for øjnene, spise sliksnørrebånd med hænderne på ryggen, 

Anmeld Citér

12. juni 2019

Loa

serinasmor skriver:

finde 5 genstande i kogt spaghetti 

Huske 10 genstande under et klæde 

Føle og gætte hvad noget er i en kasse med hul i 

Gætte noget ved duft eller smag  med bind for øjnene

Den med at finde ting i kogt spaghetti, er det ikke nemt eller skal man bruge små ting eller evt. gøre det med lukkede øjne? Ved selvfølgelig ikke om i har prøvet det før

Anmeld Citér

12. juni 2019

serinasmor

spis bolle på en snor (uden hænder)

Spis æbler i en balje (uden hænder)

Spis en flødebolle på et bord på tid (uden hænder) 

Gummistøvlekast

Anmeld Citér

12. juni 2019

serinasmor

Den med at finde ting i kogt spaghetti, er det ikke nemt eller skal man bruge små ting eller evt. gøre det med lukkede øjne? Ved selvfølgelig ikke om i har prøvet det før

Det er tøser og de synes det føles mega klamt 

Hvis du bruger din største gryde og fylder den  og mindre ting (måske barbiesko, kinderægindhold eller legomænd)- så nej - så er det ikke for nemt 

Anmeld Citér

12. juni 2019

Loa

serinasmor skriver:

Det er tøser og de synes det føles mega klamt 

Hvis du bruger din største gryde og fylder den  og mindre ting (måske barbiesko, kinderægindhold eller legomænd)- så nej - så er det ikke for nemt 

Haha feeeeedt!! Det skal prøves!

Anmeld Citér

12. juni 2019

Ena

Loa skriver:

Vi har haft stor succes med følgende til aldersgruppen: 

Bygge det højeste tårn af sugerør og tape

Finde på pigenavn, drengenavn, noget fra naturen og by, der starter med bestemte bogstaver

Løse gåder, fx: hvilken fugl har ikke-troende et næb (sommerfugl), på hvilken vej kan biler ikke køre (mælkevejen) Der ligger tonsvis på nettet

Åbne og spise karameller med kniv og gaffel

Lave lagkager i hold (så er det også klaret )

Anmeld Citér

12. juni 2019

Loa

Ena skriver:

Vi har haft stor succes med følgende til aldersgruppen: 

Bygge det højeste tårn af sugerør og tape

Finde på pigenavn, drengenavn, noget fra naturen og by, der starter med bestemte bogstaver

Løse gåder, fx: hvilken fugl har ikke-troende et næb (sommerfugl), på hvilken vej kan biler ikke køre (mælkevejen) Der ligger tonsvis på nettet

Åbne og spise karameller med kniv og gaffel

Lave lagkager i hold (så er det også klaret )

Gode idéer

Anmeld Citér

12. juni 2019

Skouboe

Vi lavede et år en skattejagt (min datter har nok været 9) hvor vi fortalte ungerne at min mand var havde fået stjålet alle slikposerne  på vej ned for at hente dem i skolen (det var på en hverdag efter skole), men at røverne havde tabt et stykke papir... på papiret stod at de stjal møgungernes slik, og at de nu delte sig og så skulle mødes et bestemt sted (der så var angivet ved en gåde, fx var under den store tand, ved den lokale tandlæge, der har en stor tand på bygningen som logo, osv.. der var 3-4 poster, hvor der lå breve og lidt tomt slikpapir (gemt i en pose og sikret med en sten, så de ikke blev væk), hvor en del at posten var at regne gåden ud, så de vidste hvor de skulle hen bagefter, og en anden var en lille opgave (fx åh Børge, jeg håber ikke at de infame unger finder på en slagsang og begynder at synge den, så er jeg bange for at de snart finder os). 

De brugte så en times tid på vej hjem, på at finde spor forskellige steder i lokalområdet, og slikket fandt de i en pose i vores have, sammen med en seddel om, at røverne var nødt til at smide den, fordi de kunne høre at ungerne var lige ved at indhente dem. 

Min mand var sammen med ungerne hele vejen for at supervisere lidt og sørge for, at de ikke kom helt på afveje. 

Den skattejagt snakker pigerne i hendes klasse stadig begejstret om her et par år senere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.